Social logins – logowanie z Social Media

Data publikacji: 25 czerwca 2017 Ostatnia aktualizacja: 22 listopada 2024

Social loginy (loginy mediów społecznościowych) pozwalają klientowi założyć konto w sklepie lub zalogować się do sklepu (np. podczas składania zamówienia) poprzez profil na Facebooku i/lub Google.

Certyfikat SSL a logowanie z wykorzystaniem Social Media

Google oraz Facebook wymagają działania certyfikatu SSL na wszystkich stronach sklepu, bez jego aktywacji korzystanie z logowania z Social Media jest niemożliwe. Więcej informacji o certyfikacie znajdziesz w artykule:

Jak aktywować logowanie z Social Media w sklepie Shoper?

Aby aktywować możliwość logowania z Social Media:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Ustawienia rejestracji (C) i znajdź sekcje: Logowanie z Social Media.

Jeśli sklep wyświetli komunikat o braku obsługi HTTPS (D) należy ją włączyć.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Ustawienia rejestracji > Logowanie z Social Media
Rys 1. Jeśli obsługa HTTPS jest wyłączona w sklepie, to funkcja logowania z Social Media jest niedostępna.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Ustawienia rejestracji > Logowanie z Social Media
Rys 1. Jeśli obsługa HTTPS jest wyłączona w sklepie, to funkcja logowania z Social Media jest niedostępna.

Upewnij się, że posiadasz certyfikat SSL wykupiony dla domeny sklepu w: Ustawienia > Ogólne > Domeny. Jeżeli tak to przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Zaawansowane (B)> Bezpieczeństwo (C), a następnie włącz: Obsługę HTTPS wybierając z listy opcję: wszędzie (D) i ZAPISZ zmiany.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo > Obsługa HTTPS
Rys 2. W polu: Obsługa HTTPS wybierz opcję: wszędzie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Zaawansowane > Bezpieczeństwo > Obsługa HTTPS
Rys 2. W polu: Obsługa HTTPS wybierz opcję: wszędzie.
Jeśli sklep nie wyświetla żadnego komunikatu wybierz, które social loginy (A) mają być aktywne (przesuwając suwak aktywacji w prawo) i kliknij przycisk: ZAPISZ (B).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Ustawienia rejestracji > Logowanie z Social Media > Facebook i Google
Rys 3. Pozwól klientom na rejestrację/logowanie w sklepie z użyciem kont w mediach społecznościowych.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Ustawienia rejestracji > Logowanie z Social Media > Facebook i Google
Rys 3. Pozwól klientom na rejestrację/logowanie w sklepie z użyciem kont w mediach społecznościowych.

Po aktywacji, możliwość zalogowania się przez: Facebooka i/lub Google pojawia się podczas rejestracji konta w sklepie, a także w drugim kroku składania zamówienia.

Przykładowe przyciski, które wyświetlają się w sklepie jako możliwość zalogowania się za pomocą Facebooka lub Google
Rys 4. Zaloguj się do sklepu Shoper przez swoje konto Facebook lub Google.
Przykładowe przyciski, które wyświetlają się w sklepie jako możliwość zalogowania się za pomocą Facebooka lub Google
Rys 4. Zaloguj się do sklepu Shoper przez swoje konto Facebook lub Google.

UWAGA! Poprzez social login pobierane są jedynie publiczne dane, zalogowanie się za pomocą: Facebooka lub Google nie gwarantuje uzupełnienia wszystkich pól formularza zamówień. Dodatkowe pola formularzy zawsze wymagają uzupełnienia przez klienta.

Dodawanie dodatkowych pól do formularzy

Dodatkowe pola formularzy pozwalają na zebranie dodatkowych informacji od klientów sklepu wynikających z polityki sklepu, specyfiki danego przedsiębiorstwa czy wymogów prawa handlowego.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak kupić i zainstalować certyfikat SSL w sklepie Shoper?
  • Jak włączyć możliwość logowania z Social Media dla klientów sklepu internetowego Shoper?
  • Jak umieścić dodatkowe pola w wyznaczonych formularzach?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności