Social logins – logowanie z Social Media
Social loginy (loginy mediów społecznościowych) pozwalają klientowi założyć konto w sklepie lub zalogować się do sklepu (np. podczas składania zamówienia) poprzez profil na Facebooku i/lub Google.
Certyfikat SSL a logowanie z wykorzystaniem Social Media
Google oraz Facebook wymagają działania certyfikatu SSL na wszystkich stronach sklepu, bez jego aktywacji korzystanie z logowania z Social Media jest niemożliwe. Więcej informacji o certyfikacie znajdziesz w artykule:
Jak aktywować logowanie z Social Media w sklepie Shoper?
Aby aktywować możliwość logowania z Social Media:
Jeśli sklep wyświetli komunikat o braku obsługi HTTPS (D) należy ją włączyć.
Upewnij się, że posiadasz certyfikat SSL wykupiony dla domeny sklepu w: Ustawienia > Ogólne > Domeny. Jeżeli tak to przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Zaawansowane (B)> Bezpieczeństwo (C), a następnie włącz: Obsługę HTTPS wybierając z listy opcję: wszędzie (D) i ZAPISZ zmiany.
Po aktywacji, możliwość zalogowania się przez: Facebooka i/lub Google pojawia się podczas rejestracji konta w sklepie, a także w drugim kroku składania zamówienia.
UWAGA! Poprzez social login pobierane są jedynie publiczne dane, zalogowanie się za pomocą: Facebooka lub Google nie gwarantuje uzupełnienia wszystkich pól formularza zamówień. Dodatkowe pola formularzy zawsze wymagają uzupełnienia przez klienta.
Dodawanie dodatkowych pól do formularzy
Dodatkowe pola formularzy pozwalają na zebranie dodatkowych informacji od klientów sklepu wynikających z polityki sklepu, specyfiki danego przedsiębiorstwa czy wymogów prawa handlowego.
- Więcej informacji: jak dodać dodatkowe pole do formularza w sklepie?
Warto zapamiętać!
- Jak kupić i zainstalować certyfikat SSL w sklepie Shoper?
- Jak włączyć możliwość logowania z Social Media dla klientów sklepu internetowego Shoper?
- Jak umieścić dodatkowe pola w wyznaczonych formularzach?