Storefront: Moduł rekomendacji produktowych

Data publikacji: 18 października 2024 Ostatnia aktualizacja: 14 listopada 2024

Moduł rekomendacji produktowych pozwala na wyświetlanie automatycznie dopasowanych produktów, do tych które kupujący przegląda w twoim sklepie lub tych, które zostały już wrzucone do koszyka.

Jest to doskonały sposób, aby zwiększać wartość koszyka zakupowego, podpowiadając klientowi te produkty, którymi może być dodatkowo zainteresowany.

Jak działają Shoper Rekomendacje?

Jak skonfigurować Shoper Rekomendacje w szablonie Storefront?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Szczegóły szablonu (D) i uruchom edytor, klikając: EDYTUJ UKŁAD I STYL SZABLONU (E).
Panel administracyjny sklepu u003e Wygląd i treści u003e Wygląd sklepu u003e Obecny szablon graficzny u003e Edytuj układ i styl szablonu
Rys 1. Uruchom edytor Shoper Visual Editor w technologii Storefront
Panel administracyjny sklepu u003e Wygląd i treści u003e Wygląd sklepu u003e Obecny szablon graficzny u003e Edytuj układ i styl szablonu
Rys 1. Uruchom edytor Shoper Visual Editor w technologii Storefront
Odszukaj moduł: Rekomendacje produktowe i umieść go na wybranej stronie sklepu.
Shoper Visual Editor: Moduł Rekomendacje produktowe
Rys 2. Wstaw moduł: Rekomendacje produktowe na stronę sklepu
Shoper Visual Editor: Moduł Rekomendacje produktowe
Rys 2. Wstaw moduł: Rekomendacje produktowe na stronę sklepu

Na stronie koszyka moduł Rekomendacji produktowych jest umieszczany domyślnie. Możesz zmieniać jego ustawienia z poziomu listy modułów. Edycja strony koszyka z poziomu wizualnego edytora dostępna jest w pakiecie Shoper Premium. Dowiedz się więcej!

Po umieszczeniu modułu, w lewej kolumnie edytora zobaczysz następujące opcje edycji modułu:
Shoper Visual Editor: Moduł rekomendacji produktowych
Rys 3. Wybierz mechanizm działania modułu Rekomendacji produktowych
Shoper Visual Editor: Moduł rekomendacji produktowych
Rys 3. Wybierz mechanizm działania modułu Rekomendacji produktowych
Shoper Visual Editor: Moduł rekomendacji produktowych
Rys 4. Pozostałe ustawienia w module rekomendacji produktowych
Shoper Visual Editor: Moduł rekomendacji produktowych
Rys 4. Pozostałe ustawienia w module rekomendacji produktowych

Wprowadź wewnętrzną nazwę modułu (A). Będzie ona widoczna w panelu sklepu Shoper w zakładce Zwiększaj sprzedaż > Rekomendacje produktowe i pozwoli ci łatwiej odróżnić moduły, zwłaszcza kiedy umieścisz ich klika na różnych podstronach sklepu.

Podaj tytuł modułu (B). Tytuł będzie widoczny na stronie sklepu dla kupujących. Możesz dodatkowo wprowadzić opis pod tytułem modułu.

Wybierz algorytm doboru produktów wyświelanych w module (C). Masz do wyboru 4 opcje:

  • Samouczący się system oparty o machine learning – mechanizm machine learning operuje na zanonimizowanych danych: analizuje ścieżki nawigacyjne klientów, relacje między produktami i wiele innych czynników. Przewiduje kolejne kroki i sugeruje produkty najbardziej dopasowane do potrzeb poszczególnych klientów.
  • Najczęściej oglądane – Jeśli moduł znajduje się na stronie, która nie zawiera opcji przeglądania (np. Strona główna), algorytm szuka produktów najczęściej oglądanych w przeciągu ostatnich tygodni (liczbę tygodni można określić w innym miejscu (D)). Jeśli moduł znajduje się na liście produktów (np. strony kategorii) lub wyników wyszukiwania, również zwracane są produkty najczęściej oglądane w przeciągu ostatnich tygodni, ale z uwzględnieniem zastosowanych przez klienta filtrów.
  • Bestsellery – Jeśli moduł znajduje się na stronie, która nie zawiera opcji przeglądania (np. Strona główna), algorytm szuka produktów najczęściej kupowanych w przeciągu ostatnich tygodni (liczbę tygodni można określić w innym miejscu (D)). Jeśli moduł znajduje się na liście produktów (np. strony kategorii) lub wyników wyszukiwania, również zwracane są produkty najczęściej kupowane w przeciągu ostatnich tygodni, ale z uwzględnieniem zastosowanych przez klienta filtrów.
  • Inni klienci kupili również – Jeśli moduł znajduje się na stronie produktu, algorytm szuka produktów, które zostały zamówione razem z prezentowanym produktem w przeciągu ostatnich tygodni (liczbę tygodni można określić w innym miejscu (D)). Jeśli moduł znajduje się na stronie koszyka, algorytm szuka produktów, które zostały zamówione razem z którymkolwiek z produktów w koszyku – również w przeciągu ostatnich tygodni.

Twórz rekomendacje tylko na podstawie trendów z ostatnich tygodni (D). Polecamy określić konkretną liczbę tygodni, na podstawie których mają tworzone być rekomendacje. W przypadku niezaznaczenia tej opcji system będzie tworzył rekomendacje uwzględniajac czas od momentu uruchomienia rekomendacji, co może nie być optymalnym rozwiązaniem.

Zdecyduj o wyświetlaniu modułu na poszczególnych urządzeniach (E).

Strzałki nawigacyjne (F). Możesz włączyć strzałki za pomocą, który produkty będą przewijane w poziomie. Jeśli ich nie włączysz produkty będzie można przesuwać kursorem myszki.

W kolejnej sekcji KAFELEK PRODUKTU, możesz zdecydować jakie informacje o produkcie, lub akcje (A) mają być wyświetlane wewnątrz kafelka produktowego widocznego w module rekomendacji,

W sekcji WIDOCZNOŚĆ NA URZĄDZENIACH, możesz zdecydować na jakich urządzeniach moduł rekomendacji ma być widoczny lub nie (B).

W Panelu administracyjnym sklepu w zakładce Zwiększaj sprzedaż (A) > Rekomendacje produktowe (B), upewnij się, że system rekomenacji jest aktywny (C).

W tej zakładce znajdziesz także listę wszystkich modułów rekomendacji (D), które zostały dodane w Shoper Visual Editor dla szablonu Storefront.

Przycisk DODAJ MODUŁ REKOMENDACJI (E), służy do tworzenia modułów rekomendacji w poprzedniej wersji szablonu.

Panel administracyjny sklepu Shoper > Zwiększaj sprzedaż > Shoper rekomendacje
Rys 5. Lista modułów rekomendacji
Panel administracyjny sklepu Shoper > Zwiększaj sprzedaż > Shoper rekomendacje
Rys 5. Lista modułów rekomendacji

Statystyki rekomendowanych produktów

Efektywność systemu rekomendacji produktów w ramach zdefiniowanego przez ciebie zakresu czasowego, możesz śledzić w zakładce: Raporty i statystyki (A) > Statystyki rekomendacji (B).

Panel administracyjny > Raporty i statystyki > Statystyki rekomendacji
Rys 6. Widok statystyk rekomendacji produktowych
Panel administracyjny > Raporty i statystyki > Statystyki rekomendacji
Rys 6. Widok statystyk rekomendacji produktowych
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Czym są Shoper Rekomendacje?
  • Jak włączyć Shoper Rekomendacje w szablonie Storefront?
  • Jak mierzyć efektywność rekomendowanych produktów?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności