Sklep internetowy to trampolina do wielkich rzeczy

Data publikacji: 21 sierpnia 2018 Ostatnia aktualizacja: 3 lutego 2025

Żyję w internecie, komunikuję się przez internet, dlatego sklep internetowy to dla mnie idealne rozwiązanie – mówi Agnieszka Niedziałek, założycielka sklepu NaPiekneWlosy.pl. Kiedyś „tylko” blogerka, dziś śmiało patrzącą w przyszłość bizneswoman.

Wskazówki nt. sprzedaży online od Agnieszki Niedziałek
Rys 1. Zostań właścicielką sklepu internetowego.
Wskazówki nt. sprzedaży online od Agnieszki Niedziałek
Rys 1. Zostań właścicielką sklepu internetowego.

Prosty i szybki sposób na założenie własnego biznesu

Cała moja przygoda z biznesem online zaczęła się od facebookowego fanpage’a z krótkimi poradami na temat pielęgnacji włosów – infografikami i instrukcjami. Po pierwszych pozytywnych reakcjach okazało się jednak, że czytelnikom trudno było pielęgnować włosy tylko na podstawie opisu, powstał więc kanał na YouTube. Później pojawiły się pytania o produkty, co z kolei dało mi impuls do powstania sklepu NaPiekneWlosy.pl.

Co popchnęło Agnieszkę Niedziałek do otwarcie sklepu NaPiekneWlosy.pl?
Rys 2. Jak zaczęła się przygoda Agnieszki Niedziałek z biznesem online?
fot. archiwum prywatne.
Co popchnęło Agnieszkę Niedziałek do otwarcie sklepu NaPiekneWlosy.pl?
Rys 2. Jak zaczęła się przygoda Agnieszki Niedziałek z biznesem online?
fot. archiwum prywatne.

ZACZYNAŁAM W MAŁYM POKOJU: 9 METRÓW KWADRATOWYCH. SZAMPONY SPADAŁY MI NA GŁOWĘ, GDY SIEDZIAŁAM PRZY BIURKUTERAZ MAM DO DYSPOZYCJI SWOJEGO SKLEPU 130M2…”

Czytelnicy mojego bloga coraz częściej pytali, gdzie kupić konkretne produkty, kto mi je polecił, uznałam więc, że sama mogę założyć sklep i polecać swoje produkty.

Szybko się okazało, że dynamiczny rozwój sklepu wymusił szukanie nowych rozwiązań – w pewnym momencie, mimo rozwoju firmy, wciąż brakowało rąk do pakowania produktów! Postanowiłam więc podzielić się częścią działań. Shoper pomógł mi stworzyć platformę hurtową, B2B, wszystko dostosowane do moich potrzeb. Bardzo cenię sobie możliwość oddania części spraw technicznych – zależy mi przede wszystkim na tym, by mieć po prostu działający produkt.

Zamiast pracować dla kogoś, mogę robić coś dla siebie

Mogłabym dalej pracować jako influencer, ale wolałam założyć sklep i sama polecać swoje produkty innym. Oczywiście to wymaga podejmowania zupełnie innych zadań. Na pewno wyzwaniem dla mnie były wszelkie działania organizacyjne w ramach sklepu – obsługa klienta, księgowość, sprzedaż itp. Na początku, bez dużego kapitału, nie da się delegować zadań, więc wszystko jest na głowie twórcy. W branży kosmetycznej istnieje też już wiele sklepów, dlatego kwestią kluczową jest wyróżnienie się – np. przez działania właściciela, by sklep miał „ludzką twarz”. Blog dał mi ku temu podstawy – pozwolił mi dotrzeć do praktycznie nieograniczonej liczby osób, zrozumieć ich potrzeby i stać się rozpoznawalną postacią.

Zobacz jak radzi sobie sklep NaPiekneWlosy.pl na oprogramowaniu Shoper
Rys 3. Jak Shoper pomógł rozwinąć e-biznes w branży kosmetycznej?
fot. archiwum prywatne.
Zobacz jak radzi sobie sklep NaPiekneWlosy.pl na oprogramowaniu Shoper
Rys 3. Jak Shoper pomógł rozwinąć e-biznes w branży kosmetycznej?
fot. archiwum prywatne.

Ważna jest dla mnie prostota

Niemal wszystko dało się zrobić samemu – sklep na platformie Shoper powstał w jeden dzień i jest bardzo prosty w obsłudze dla mnie i moich pracowników. Moim zdaniem każdy jest to w stanie ogarnąć. Zaletą jest na pewno mnogość opcji dostępnych w ramach oprogramowania sklepu, które pomogły mi rozwinąć działalność. Obecnie planuję wprowadzić własną linię kosmetyków, nie tylko do włosów, ale i pielęgnacji ciała, chcę też ruszyć na rynki zagraniczne… Niewinnie kiedyś założony sklep jest teraz dla mnie trampoliną do większych rzeczy.

Mój największy sukces? Zebranie rzeszy oddanych fanów

W moim przypadku źródłem dochodu jest nie tylko sam sklep, ale też wiedza o pielęgnacji włosów – ruch z prowadzonego przez mnie bloga przekłada się na zamówienia w sklepie.

Od początku bowiem chodziło mi o zebranie rzeszy oddanych fanów i dzielenie się z nimi wiedzą, teraz natomiast chcę stawiać na rozwój sklepu… Cieszę się, że dzięki wiedzy zebranej na blogu i produktom dostępnym w sklepie ktoś ma szansę poprawić coś w swoim wyglądzie i życiu. Ale żeby to robić, sklep stacjonarny to dziś zdecydowanie za mało.

Przeczytaj także:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak szybko i łatwo założyć własny biznes online?
  • Jak zbudować własną markę w e-commerce?
  • Jak prosty sklep internetowy stał się trampoliną do sukcesu?
  • Jak stworzyć społeczność wokół swojej marki?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności