Data publikacji: 2 stycznia 2019 Aktualizacja: 22 stycznia 2025

Włączamy ERP, czyli usprawniamy sklep internetowy

Twój sklep internetowy rozwija się i zaraz z małego biznesu zrobi się średni czy duży? Najwyższa pora przejrzeć ofertę rozwiązań ERP, które ułatwią każdemu codzienne prowadzenie dynamicznie rozkręcającego się e-sklepu.

Masz sklep internetowy. Na razie mały, po kilkadziesiąt zamówień tygodniowo. Jesteś w stanie zająć się samodzielnie tyloma produktami/wysyłkami, przepisując ręcznie dane i pilnując, by wszystko ze sobą się spinało. Ale co wtedy, gdy zamówień wpada Ci kilkaset, a codzienna praca z e-sklepem zaczyna zabierać coraz więcej czasu? Wtedy przydają się narzędzia, które pomagają codzienne procesy zautomatyzować i właściciela e-biznesu odciążyć.

Oczywiście, jak w przypadku każdej dodatkowej funkcjonalności, także za włączeniem integracji z systemem fakturowo-księgowym powinien stać konkretny dla danego sklepu cel. Właściciel musi mieć pewność, że taka integracja ma sens i rzeczywiście pomoże w usprawnieniu prowadzenia jego sklepu.

Rozwijaj swój sklep internetowy z systemem fakturowo-księgowym
Rys 1. Wybierz odpowiedni system fakturowo-księgowy dla swojego sklepu Shoper.
Rozwijaj swój sklep internetowy z systemem fakturowo-księgowym
Rys 1. Wybierz odpowiedni system fakturowo-księgowy dla swojego sklepu Shoper.

Jak świadomie podejść do wyboru rozwiązania klasy ERP?

Przykład pierwszy z brzegu – sprzedajesz ludziom maski, dzięki którym mogą się chronić przed smogiem. Zapotrzebowanie rośnie, zwłaszcza jesienią i zimą wpada Ci coraz więcej zamówień. Nie chcesz sprawdzać na bieżąco magazynu, potrzebujesz za to narzędzia, które zajmie się korektą stanów magazynowych w stanie rzeczywistym i automatycznie wystawi dokumenty księgowe. Potrzebujesz więc do tego integracji z Subiekt GT – tej samej, z której korzysta sklep ABCMaski.pl.

Subiekt GT

Subiekt GT to wygodny system sprzedaży, obsługujący wszystkie typy dokumentów handlowych i magazynowych. Synchronizuje stany magazynowe i przeprowadza automatyczną aktualizację cen. Posiada przy tym łatwy i czytelny interfejs, obsługuje warianty towarów w sklepie Shoper, pozwala dwustronnie przenosić towary oraz samodzielne definiować szeroki zakres integracji. Ale narzędzi mogących usprawnić sklepy internetowe Shoper jest więcej.

Jak synchronizować stany magazynowe w Subiekt GT?
Rys 2. Przykładowy widok ustawień dla dwukierunkowej wymiany danych pomiędzy sklepem a Subiektem GT.
Jak synchronizować stany magazynowe w Subiekt GT?
Rys 2. Przykładowy widok ustawień dla dwukierunkowej wymiany danych pomiędzy sklepem a Subiektem GT.

Integracja ze Streamsoft Prestiż

„Wciąż szukamy nowych rozwiązań (…) Wysoka jakość, bezpieczeństwo i estetyka to wartości, które przyświecały założycielom firmy od samego początku” – czytamy na stronie sklepu CeBaby.eu, który sprzedaje przewijaki, poduchy, pościele i koce dla całej rodziny. Podobne założenia mieli pomysłodawcy narzędzia, które oferuje kompleksową obsługę małej firmy w jednym systemie. Współpraca z dowolną liczbą sklepów, synchronizacja wariantów produktów, automatyczny system kolejkowania i przesyłania wymienianych danych, integracja przez API – to największe zalety integracji ze Streamsoft Prestiż. Jej zakres obejmuje też generowanie faktur i dokumentów magazynowych, a także analizę obrotów według produktów oraz zamówień. Zapewnia też zarządzanie produktami sklepu Shoper bezpośrednio z arkusza kalkulacyjnego wbudowanego w system ERP. A jak pisze dostawca w opisie integracji – „w e-commerce liczy się szybka realizacja zamówień i przede wszystkim sprawny przepływ danych podczas prowadzonych transakcji”. To narzędzie wymyślono właśnie po to.

Integracja z Sage Symfonia

Inne przydatne – Sage Symfonia – powinny wziąć pod lupę średnie i duże e-sklepy. Ta integracje zapewni szybki dostęp do informacji z najważniejszych obszarów funkcjonowania firmy – m.in. analizy sprzedażowej, monitoring aktualnej kondycji finansowej firmy, optymalizacja kosztów działalności operacyjnej itd. Powinien to szczególnie docenić właściciel tego rodzaj biznesu, który łączy działalność online z offline. Jak na przykład Centrum Ceramiki Terrano – w ramach którego działa sklep internetowy, ale i salon sprzedaży, gdzie klienci mogą oglądać i kupować płytki ceramiczne i gresowe, pochodzące od cenionych europejskich, a także polskich producentów.

Z możliwości Sage Symfonia korzysta też sklep E-heko.com, który w internecie sprzedaje ofertę Zakładu Tworzyw Sztucznych i Wyrobów Różnych HEKO, powstałego w 1990 roku w Cieszynie. Powołała go do życia polska rodzina, która dziś jest wiodącym producentem i dystrybutorem różnego rodzaju owiewek samochodowych. „Szybki i dynamiczny rozwój zakładu stał się możliwy dzięki ambicjom i zaangażowaniu właścicieli firmy oraz pracowników” – czytamy na stronie sklepu, a że HEKO z roku na rok przeznacza coraz więcej środków na inwestycje, rozbudowę zaplecza produkcyjnego i technicznego – w prowadzeniu sklepu online system ERP jest jej więc bardzo potrzebny. System Sage Symfonia ERP obejmuje m.in. moduły: Finanse i Księgowość, Zarządzanie Produkcją, Handel, Środki Trwałe oraz Kadry i Płace. Dodatkowo, skorzystać można z Sage Symfonia ERP Business Intelligence – modułu ułatwiającego podejmowanie strategicznych decyzji biznesowych. Nie wiesz o chodzi, jak to połączyć? W ramach usługi Shoper Premium pomagamy zrealizować indywidualną integrację sklepu z właściwym dla niego systemem.

Integracja z Comarch Optima

Łączenie kanału offline z online to proces wymagający jak największej automatyzacji i wsparcia przy obsłudze procesów biznesowych – od wystawienia faktur poprzez magazyny, na księgowości skończywszy. A także wsparcia prawnego. Przepisy cały czas się zmienią, a właściciel sklepu ma przecież codziennie ważniejsze sprawy na głowie niż czytanie Dziennika Ustaw. Dlatego warto pomyśleć w takim wypadku o integracji z Comarch Optimą – popularnym systemie do zarządzania dla małych i średnich przedsiębiorstw, który daje możliwość wybrania tylko potrzebnych dla danego biznesu funkcjonalności. Pracują na niej m.in. sklepy DomowaSpizarnia.pl oraz OlejeValvoline.pl – a więc biznesy z dwóch zupełnie odległych od siebie części rynku e-commerce.

Dobrze zintegrowany system ERP pasuje w końcu do każdego e-sklepu. Wszystko zależy tak naprawdę od potrzeb tego drugiego.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak mądrze wybrać system ERP dla swojego biznesu?
  • Dlaczego warto wybrać Subiekt GT do zarządzania sklepem?
  • Jak Streamsoft Prestiż usprawnia zarządzanie sklepem?
  • Jak Sage Symfonia wspiera rozwój e-biznesu?
  • Jak Comarch Optima dostosowuje się do biznesu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności