Wygodne zwroty w sklepie internetowym – czy możliwe? Teraz już tak

Data publikacji: 1 stycznia 1970 Ostatnia aktualizacja: 6 marca 2025

Na samą myśl o zwrocie towaru od klienta i związanej z tym procedurze opadają Ci ręce? Niepotrzebnie. Teraz zwrot przeprowadzisz w sklepie Shoper szybciej i wygodniej.

zwroty sklep internetowy

Od 25 grudnia 2014 roku ubiegłego roku obowiązuje ustawa o prawach konsumenta, w oparciu o którą realizowane są dzisiaj umowy sprzedaży zawartej przez internet. Na jej mocy, konsument, który dokonał zakupu online może odstąpić od umowy w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki bez podawania przyczyny. W takim wypadku odsyła produkt na swój koszt, a sprzedawca ma obowiązek zwrócić mu jedynie cenę produktu oraz koszt najtańszego, zwykłego sposobu dostawy towaru, jaki dostępny jest w sklepie. Proste, prawda? Proste. Ale i tak przy setkach czy nawet tysiącach zamówień w e-sklepie, jeden zwrot może napsuć sprzedawcy sporo krwi. I nie chodzi tu wcale o rozżalenie, że nie zyska na sprzedaży, ale o same formalności – trzeba w końcu zwrócić kupującemu pieniądze, sprawdzić zwrócony towar itp. W miarę przyjazny i wygodny przebieg całego procesu istotny jest więc nie tylko dla kupujących, ale i sprzedających.

Ci pierwsi chcą wiedzieć, jak zwrotu dokonać i kiedy otrzymają swoje pieniądze, Ci drudzy woleliby zwracać pieniądze za towar przy użyciu dwóch kliknięć myszy. Oczywiście, wielu zwrotów można uniknąć już na poziomie wystawiania produktów na sprzedaż – przyda się w tym celu lepszy opis oferowanego towaru, a w przypadku np. odzieży – dokładnie podane wymiary. Warto też uważać – jeśli robimy to sami – przy pakowaniu wysyłki. By o niczym nie zapomnieć, a do paczki włożyć na pewno właściwy i zamówiony produkt. Wielokrotnie zwroty są niestety wynikiem błędów spowodowanych nie przez nieopatrzność kupującego, ale bałagan w sklepie. Jeżeli już jednak do takiego zwrotu dojdzie…

Łatwe zwroty, proste zasady

Wraz z aktualizacją oprogramowania Shoper do wersji 5.8.12, sprzedawca będzie miał przy procesie zwrotu ułatwione zadanie. Najważniejsza zmiana to ta, która pozwoli sprzedającemu korzystającemu z Płatności Shoper realizację zwrotu środków do kupującego, bezpośrednio z widoku zamówienia w sklepie. Dzięki temu skróci się znacząco czas potrzebny na realizację płatności zwrotnych z tytułu anulowanych lub zwróconych zamówień. Aby aktywować opcję automatycznych zwrotów musisz tylko przejść do ustawień Płatności Shoper i zaznaczyć właściwą opcję. Zwrot środków za pośrednictwem Płatności Shoper będziesz mógł zlecić bezpośrednio z widoku zamówienia, klikając opcję „Zwrot”.

Zwrot sklep internetowy

Ale to nie wszystko. Aktualizacja pozwala także jeszcze skuteczniej zarządzać sprzedażą. Szczegóły zamówienia zostały w niej rozbudowane o listę transakcji – lista jest wyświetlana po kliknięciu w „zarządzanie transakcjami”. Lista transakcji zawiera informacje na temat wszystkich wpłat i wypłat dotyczących zamówienia, status płatności, a także metodę płatności wykorzystaną do realizacji każdej z transakcji. Zamówienia opłacane przez płatności online (Płatności Shoper, PayU itd.) będą cały czas automatycznie przypisywane do zamówienia, natomiast płatności obsługiwane manualnie, jak np. za pobraniem, płatność gotówką lub przelew tradycyjny, będziesz mógł odnotować w zamówieniu przy użyciu opcji „Dodaj wpłatę”, wraz z podaniem dokładnej kwoty.

A jeśli ktoś z kupujących zechce towar zwrócić, opcja zwrotów pozwoli mu na wysłanie powiadomienia do klienta o transakcji zwrotnej, a towaru do właściwego magazynu.

Proste? Teraz już tak. I jakie wygodne.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności