Płatności i zwroty
Oprogramowanie Shoper umożliwia ręczne dodanie do zamówienia wpłaty wraz ze wskazaniem metody płatności oraz ręczne tworzenie zwrotów towarów wraz z oznaczeniem zwracanych środków pieniężnych.
Przetestuj dostępne funkcje i załóż darmowy sklep internetowy w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Sprawdź bezpłatnie i bez ograniczeń możliwości platformy Shoper.
Ręczne dodawanie wpłaty do zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu
Ręczne oznaczenie wpłaty możesz wykorzystać dla takich metod płatności jak:
- przelew tradycyjny – kiedy przelew zaksięguje się na twoim koncie bankowym,
- za pobraniem przy odbiorze – kiedy wpłata dotrze do ciebie,
- gotówką w przypadku odbioru osobistego – kiedy kupujący odbierze towar i za niego zapłaci.
oraz innych przypadków kiedy np. w wyniku błędu operatora płatności elektronicznych informacja o płatności nie zostanie przekazana automatycznie do sklepu.
- Więcej informacji: jak ręcznie dodać wpłatę do zamówienia w sklepie
Zarządzanie zwrotami w sklepie Shoper
Podczas oznaczania w systemie sklepu zwrotu towaru, decydujesz czy:
- zwracasz do klienta całość lub tylko część kwoty,
- towar ma powrócić na magazyn sklepu do ponownej sprzedaży.
WAŻNE! Ręczne oznaczenie zwrotu w systemie nie powoduje faktycznego wykonania przelewu na konto klienta, taki przelew musisz zlecić samodzielnie z konta bankowego sklepu. Możliwość realizacji przelewu w ramach zwrotu dostępna jest tylko w ramach Shoper Płatności, o czym przeczytasz w artykule: Transakcje i zwroty.
- Więcej informacji: zarządzanie zwrotami w Panelu administracyjnym sklepu
Rodzaje powiadomień i zmian statusów zamówień
Powiadomienie e-mail do klienta o odnotowaniu płatności
Po dodaniu płatności do zamówienia, system sklepu wysyła do klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem płatności.
Treść tej wiadomości znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Potwierdzenie płatności.
Powiadomienie e-mail do klienta o dokonaniu zwrotu
Po dokonaniu zwrotu, jeżeli zaznaczona została opcja: Wyślij powiadomienie e-mail do klienta, system sklepu wysyła do klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem wykonania zwrotu.
Treść tej wiadomości znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Potwierdzenie wykonania zwrotu.
Zmiana statusu zamówienia po otrzymaniu płatności
Oprogramowanie umożliwia automatyczną zmianę statusu zamówienia po otrzymaniu płatności, na wskazany przez ciebie.
Konfiguracja tego ustawienia znajduje się w zakładce Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C) > Zmień status zamówienia po otrzymaniu płatności (D).
Zmiana statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu
Oprogramowanie umożliwia automatyczną zmianę statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu, na wskazany przez ciebie.
Konfiguracja tego ustawienia znajduje się w zakładce Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C) > Zmień status zamówienia po dokonaniu zwrotu (D).
Status zamówienia ulegnie zmianie po wykonaniu zwrotu na pełną kwotę zamówienia.
Powiązane artykuły nt. transakcji i zwrotów
Mogą zainteresować cię również poniższe artykułu Centrum pomocy dotyczące transakcji i zwrotów w sklepie internetowym:
- Aplikacja: Zwroty i reklamacje,
- Shoper Płatności: Transakcje i zwroty,
- Ręczne dodawanie wpłaty do zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu,
- Zarządzanie zwrotami w sklepie internetowym Shoper.
Przekonaj się, jak łatwo możesz zorganizować pokazy swoich produktów na żywo w Shoper Live, które przyciągną więcej klientów.
Warto zapamiętać!
- Jak manualnie oznaczyć wpłatę do zamówienia w sklepie Shoper?
- Jak zarządzać zwrotem zamówienia z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?
- Jakie typy powiadomień (wiadomości e-mail) wysyłane są po zmianie statusu zamówienia?
- Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o transakcjach i zwrotach?