Płatności i zwroty

Ostatnia aktualizacja: 20 sierpnia 2024

Oprogramowanie Shoper umożliwia ręczne dodanie do zamówienia wpłaty wraz ze wskazaniem metody płatności oraz ręczne tworzenie zwrotów towarów wraz z oznaczeniem zwracanych środków pieniężnych.

Przetestuj dostępne funkcje i załóż darmowy sklep internetowy w ramach 14-dniowego okresu próbnego. Sprawdź bezpłatnie i bez ograniczeń możliwości platformy Shoper.

Ręczne dodawanie wpłaty do zamówienia w Panelu administracyjnym sklepu

Ręczne oznaczenie wpłaty możesz wykorzystać dla takich metod płatności jak:

  • przelew tradycyjny – kiedy przelew zaksięguje się na twoim koncie bankowym,
  • za pobraniem przy odbiorze – kiedy wpłata dotrze do ciebie,
  • gotówką w przypadku odbioru osobistego – kiedy kupujący odbierze towar i za niego zapłaci.

oraz innych przypadków kiedy np. w wyniku błędu operatora płatności elektronicznych informacja o płatności nie zostanie przekazana automatycznie do sklepu.

Zarządzanie zwrotami w sklepie Shoper

Podczas oznaczania w systemie sklepu zwrotu towaru, decydujesz czy:

  • zwracasz do klienta całość lub tylko część kwoty,
  • towar ma powrócić na magazyn sklepu do ponownej sprzedaży.

WAŻNE! Ręczne oznaczenie zwrotu w systemie nie powoduje faktycznego wykonania przelewu na konto klienta, taki przelew musisz zlecić samodzielnie z konta bankowego sklepu. Możliwość realizacji przelewu w ramach zwrotu dostępna jest tylko w ramach Shoper Płatności, o czym przeczytasz w artykule: Transakcje i zwroty.

Rodzaje powiadomień i zmian statusów zamówień

Powiadomienie e-mail do klienta o odnotowaniu płatności

Po dodaniu płatności do zamówienia, system sklepu wysyła do klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem płatności.

Treść tej wiadomości znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Potwierdzenie płatności.

Powiadomienie e-mail do klienta o dokonaniu zwrotu

Po dokonaniu zwrotu, jeżeli zaznaczona została opcja: Wyślij powiadomienie e-mail do klienta, system sklepu wysyła do klienta wiadomość e-mail z potwierdzeniem wykonania zwrotu.

Treść tej wiadomości znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > E-maile do klientów sklepu > Potwierdzenie wykonania zwrotu.

Zmiana statusu zamówienia po otrzymaniu płatności

Oprogramowanie umożliwia automatyczną zmianę statusu zamówienia po otrzymaniu płatności, na wskazany przez ciebie.

Konfiguracja tego ustawienia znajduje się w zakładce Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C) > Zmień status zamówienia po otrzymaniu płatności (D).

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Zmiana statusu zamówienia po otrzymaniu płatności
Rys 1. Wybierz jaki status ma się wyświetlić przy zamówieniu po otrzymaniu środków w systemie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Zmiana statusu zamówienia po otrzymaniu płatności
Rys 1. Wybierz jaki status ma się wyświetlić przy zamówieniu po otrzymaniu środków w systemie.

Zmiana statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu

Oprogramowanie umożliwia automatyczną zmianę statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu, na wskazany przez ciebie.

Konfiguracja tego ustawienia znajduje się w zakładce Panelu administracyjnego sklepu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C) > Zmień status zamówienia po dokonaniu zwrotu (D).

Status zamówienia ulegnie zmianie po wykonaniu zwrotu na pełną kwotę zamówienia.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Zmiana statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu
Rys 2. Ustaw status, który nastąpi po zwrocie środków w systemie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Zmiana statusu zamówienia po dokonaniu zwrotu
Rys 2. Ustaw status, który nastąpi po zwrocie środków w systemie Shoper.

Powiązane artykuły nt. transakcji i zwrotów

Mogą zainteresować cię również poniższe artykułu Centrum pomocy dotyczące transakcji i zwrotów w sklepie internetowym:

Przekonaj się, jak łatwo możesz zorganizować pokazy swoich produktów na żywo w Shoper Live, które przyciągną więcej klientów.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak manualnie oznaczyć wpłatę do zamówienia w sklepie Shoper?
  • Jak zarządzać zwrotem zamówienia z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?
  • Jakie typy powiadomień (wiadomości e-mail) wysyłane są po zmianie statusu zamówienia?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o transakcjach i zwrotach?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności