Zakładam sklep internetowy: fakty i mity
- Założenie sklepu internetowego jest skomplikowane?
- Trzeba wielu tygodni, by wystartować ze sprzedażą
- Potrzebne są duże nakłady finansowe
- Powierzchnia magazynowa na start
- Trzeba dużo wolnego czasu
- Potrzebny jest zespół ludzi
- Muszę mieć działalność gospodarczą
- Potrzebna jest niezależna siedziba firmy/biuro
- Muszę wykupić domenę
- Muszę kupić hosting
Założenie sklepu internetowego jest skomplikowane?
Mit. Nie trzeba być specjalistą z zakresu IT, by otworzyć sklep internetowy. Na rynku dostępne są łatwe w obsłudze rozwiązania, które nie wymagają po stronie użytkownika specjalistycznej wiedzy – Shoper to oprogramowanie do prowadzenia sklepu internetowego, które składa się z narzędzi i funkcji umożliwiających rozpoczęcie sprzedaży w internecie bez konieczności wnikania w kwestie techniczne. Sprzedażą zarządzamy poprzez przyjazny panel administracyjny, dobieramy narzędzia i funkcje zgodnie z naszymi potrzebami.
Sprawdź już teraz możliwości, jakie oferuje Ci Shoper – otwórz własny sklep internetowy i przetestuj go przez 14 dni za darmo!
Trzeba wielu tygodni, by wystartować ze sprzedażą
Mit. Oprogramowanie Shoper pozwala na rozpoczęcie sprzedaży w ciągu kilku godzin od uruchomienia sklepu. W tym czasie jesteśmy w stanie przygotować sklep do działania: dodać produkty, strony informacyjne, zamieścić logo, wprowadzić podstawowe zmiany konfiguracyjne. Jest to niebywała zaleta oprogramowania w modelu SaaS.
Potrzebne są duże nakłady finansowe
Mit. Sklep internetowy nie wymaga na starcie dużych nakładów finansowych. Zakupu oprogramowania, domeny i hostingu można dokonać na preferencyjnych warunkach (sprawdź aktualną promocję Shoper), pozostałe inwestycje można z kolei odsunąć w czasie, aż biznes nabierze rumieńców.
Powierzchnia magazynowa na start
Mit. Jest to oczywiście zależne od wybranej branży, jednak na początku działalności posiadanie magazynu nie jest konieczne. Później, w zależności od potrzeb, będzie można skorzystać z trzech dostępnych opcji i wybrać rozwiązanie najwygodniejsze dla siebie i branży, w której się działa:
- własny magazyn z pełnym lub częściowym zatowarowaniem (mamy wiedzę w zakresie aktualnych stanów magazynowych, nic nas nie zaskoczy),
- outsourcing powierzchni magazynowej (ponosimy koszt wynajmu – dzierżawy),
- dropshipping (bardzo wygodna opcja – właściciel nie musi troszczyć się o zatowarowanie magazynu, rozliczenia i politykę magazynową. Istotny jest tu przepływ informacji pomiędzy e-sklepem a magazynem).
Trzeba dużo wolnego czasu
Mit. oczywiście nic nie dzieje się samo, jednak – jak pokazują badania prowadzone wśród polskich e-sprzedawców – dla wielu z nich sklep to zajęcie dodatkowe, któremu poświęcają kilka lub kilkanaście godzin tygodniowo. Wraz z rozwojem przedsięwzięcia Twoje zaangażowanie będzie rosło i na pewno przyjdzie moment podjęcia decyzji, co dalej.
Potrzebny jest zespół ludzi
Mit. zatrudnianie całego sztabu ludzi nie jest konieczne. Przynajmniej na początku działalności sklepu jedna osoba jest w stanie sprawnie nim zarządzać. Wraz ze wzrostem sprzedaży i rozwojem obszarów do zarządzania można rozważyć zatrudnienie kolejnych osób i/lub outsourcowanie części usług (o outsourcingu w sklepie internetowym więcej tutaj).
Muszę mieć działalność gospodarczą
Fakt. Aby bezpiecznie i w pełni legalnie prowadzić biznes konieczne jest zarejestrowanie działalności. Zgodnie z polskim prawem musisz posiadać NIP, REGON, konto firmowe i siedzibę. W internecie można zaleźć masę poradników o tym, jak założyć firmę krok po kroku. Naszą uwagę zwrócił ten: Jak zarejestrować działalność.
Potrzebna jest niezależna siedziba firmy/biuro
Mit. Właściwie na żadnym etapie działalności nie jest to niezbędne. Firmę (sklep internetowy) można zarejestrować w miejscu zamieszkania. W przyszłości, jeśli zajdzie taka potrzeba, będzie można to zmienić.
Muszę wykupić domenę
Fakt. Domena to adres Twojego e-sklepu. Jeden z najważniejszych elementów e-działalności. Dobrze dobrana domena powinna być prosta i łatwa w zapamiętaniu. Dobrze byłoby również, by nazwa kojarzyła się z oferowanym asortymentem (choć nie jest to konieczne), często bowiem popularnym staje się sklep, którego nazwa nie ma nic wspólnego z ofertą produktową.
Na rynku dostępne są darmowe domeny, bezpiecznie jest jednak wykupić własną i zadbać o “końcówkę” (.eu, .com, .pl itd.). W skali roku jest to niewielki koszt – zwykle zakup domeny wynosi 1 zł przy okazji zakupu oprogramowania, tak jak jest w Shoper. Pamiętać tylko należy pamiętać o corocznym odnowieniu domeny.
Muszę kupić hosting
Fakt. Dobry, pewny hosting to gwarancja bezpiecznego i spokojnego prowadzenia e-biznesu.
Jest to fizyczna lokalizacja Twojego sklepu (miejsce na serwerze), jeden z najważniejszych elementów bezproblemowego prowadzenia e-sklepu. Kupując sklep internetowy w opcji abonamentowej nie musisz się już troszczyć o opłatę hostingową – jest ona zawarta cenie abonamentu. Wybierając hosting musisz jednak zwrócić uwagę na cztery zasadnicze rzeczy: jak najwyższy transfer, pojemność, brak ograniczeń ilościowych w przypadku bazy danych oraz przyjazny panel administracyjny.