Jak wyglądała sprzedaż w sklepach internetowych Shoper nie tylko podczas Black Friday, ale przez cały Black Week i w Cyber Monday? Zobacz nasze podsumowanie gorącego listopada.

 

Tak jak pisaliśmy już w tym wpisie, jeszcze więcej zamówień i jeszcze wyższa wartość sprzedaży – tak wyglądał Black Friday 2021 w sklepach internetowych Shoper. 26 listopada 2021 r. już przed godziną 11.00 wartość zamówień przebiła tę z Black Friday 2018, po godzinie 13.00 z Black Friday 2019, a po godz. 18.00 wartość zamówień była większa niż przez cały Black Friday 2020.

W sumie, przez cały dzień, wartość zamówień była większa o ponad 55% w porównaniu z Czarnym Piątkiem 2020. Liczba zamówień przekroczyła wynik poprzedniego Black Friday o blisko 50%. Sklepy pracujące na oprogramowaniu Shoper sprzedały w tym dniu produkty za ponad 50 milionów złotych. Największym zainteresowaniem cieszyły się zakupy w branżach: odzieżowej, kosmetycznej, ze sprzętem elektronicznym, dom i ogród oraz z artykułami dla dzieci.

 

Ale rekordowe rzeczy pod względem sprzedaży działy się nie tylko w Black Friday.

Polacy oczekiwali specjalnych cen i akcji sprzedażowych już dużo wcześniej, niektóre sklepy atrakcyjne oferty przygotowały na cały listopad, ale najwięcej proponowano ich w tygodniu poprzedzającym Czarny Piątek, czyli w czasie Black Week.

Jak to wyglądało pod kątem sprzedaży? Black Week w 2021 roku w sklepach internetowych Shoper przebił wartość sprzedaży z podobnego okresu rok wcześniej o 56%, a liczbę zamówień o 34%.

Black Week 2021 był też znacznie lepszy od „zwykłego” tygodnia, miesiąc wcześniej w październiku – wartość sprzedaży wzrosła o ponad 95%, liczba transakcji o ponad 106%.

Najwięcej podczas Czarnego Tygodnia sprzedały branże: dom i ogród (19% wartości całej sprzedaży w sklepach Shoper), odzież (15%), zdrowie i uroda (14%), art. dziecięce (6%) oraz elektronika (4%).

 

 

Co ciekawe, już czwartek (25 listopada) poprzedzający Black Friday 2021 zakończył się sprzedażą większą niż cały Black Friday 2020. Wartość sprzedaży była też o 7% większa niż w Czarny Piątek 2020 – w poniedziałek, 29 listopada, czyli w Cyber Monday. On też przyniósł sprzedającym na platformie Shoper rekordowe wyniki.

W porównaniu z ubiegłorocznym Cyfrowym Poniedziałkiem, wartość sprzedaży podczas Cyber Monday 2021 była o 48% większa, a liczba transakcji o 24% większa. Cyber Monday był też znacznie lepszy niż normalny poniedziałek miesiąc wcześniej, w październiku – zanotował o 64% większą wartość sprzedaży i 73% większą liczbę transakcji.

 

Co pomogło w sprzedaży podczas Black Week?

☞ Atrakcyjny asortyment, oczywiście.

☞ Przygotowanie strony sklepu z odpowiednim wyprzedzeniem.

☞ Upewnienie się, że infrastruktura, z której dany sklep skorzysta, zapewni stabilność i ciągłość zakupów po stronie klienta.

☞ Zadbanie o kwestie bezpieczeństwa, w przypadku Shoper – przepięcie DNS na nasze serwery.

☞ Uruchomienie kampanii produktowych w Google i na Facebooku, które pomagały w generowaniu zamówień.

☞ Przygotowanie komunikacji na czas Black Week/Black Friday do klienta.

☞ Włączenie w sklepie dodatkowych metod płatności (warto wiedzieć, że najpopularniejszą metodą zapłaty za zakupy w sklepach korzystających z Shoper Płatności była podczas Black Friday 2021 zapłata BLiK-iem – 52% wszystkich transakcji przechodzących przez Shoper Płatności, drugą najchętniej wybieraną była karta płatnicza).

☞ Zatrudnienie dodatkowej pomocy do obsługi zamówień.

 

Coś więcej niż sprzedaż

Sprzedawcy przyciągali klientów m.in. rabatem procentowym, darmową dostawą czy rabatem kwotowym. Ale niektórzy z nich wykorzystywali też gorący okres sprzedaży na zachęcanie do bardziej odpowiedzialnych zakupów i zmiany nawyków zakupowych. Łączyli swoją sprzedaż z pomocą innym lub zwróceniem uwagi na temat ochrony klimatu i naszej planety.

Pracujący na przykład na oprogramowaniu Shoper sklep Pasieki Rodziny Sadowskich – już przez cały rok przypomina o tym, że warto chronić pszczoły, ale podczas Czarnego Piątku prowadził jeszcze dodatkową akcję specjalną. Robiąc zakupy właśnie tego dnia w sklepie, każdy mógł dołożyć się do zbiórki na rzecz Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę. 10 procent zysku ze sprzedaży trafiło potem na jej potrzeby.

 

 

Black Week, Black Friday, Cyber Monday rok po roku wykręcają coraz to lepsze wyniki sprzedaży. Do tego już przywyknęliśmy. Sklepy i inicjatywy, które wykorzystują te okazje do prowadzenia niestandardowych działań, będą z pewnością jeszcze bardziej mile widziane w przyszłym roku.