Najpopularniejsze produkty w internecie

Książki, telefony, a może ubrania? Sprawdzamy, co sprzedaje się w internecie najchętniej i przy okazji podpowiadamy, jak i gdzie to sprzedawać najlepiej. 

 

Na odwieczne pytania każdego, kto chce ruszyć z własnym biznesem onlineco sprzedawać, co się sprzedaje, z czym najłatwiej osiągnąć sukces w e-handlu? – nie ma nigdy tylko jednej odpowiedzi. Sprzedaż internetowa zmienia się dynamicznie z roku na rok i jeśli ktoś nie ma własnego pomysłu na prowadzenie biznesu w internecie, ale chce wykorzystać powodzenie którejś branży, powinien na bieżąco sprawdzać, które produkty cieszą się akurat największą popularnością w sieci.

Myślisz o sklepie internetowym? Zobacz, jak go łatwo otworzyć

Co sprzedawać w internecie

Warto pamiętać, że tylko teoretycznie łatwiej mają ci, którzy celują w branże i sprzedaż produktów, które cieszą się największym wzięciem internautów. Przy sklepach internetowych z podobnym asortymentem, liczą się bowiem nie tylko same produkty i ich ceny, ale też jakość obsługi klienta, swoboda i bezpieczeństwo zakupów oraz inne korzyści, jakie z wizyty na danej stronie czerpie klient. Dla jednego będzie to darmowa dostawa, dla innego – szybkie i bezgotówkowe metody płatności. Dlatego, żeby sprzedawać w internecie z powodzeniem, trzeba być elastycznym i stale dostosowywać się do potrzeb klientów oraz zmieniającego się rynku.

Chcąc prowadzić konkurencyjny sklep internetowy, przede wszystkim trzeba się nim wyróżnić – dziś założenie własnego sklepu jest szybkie i proste, liczba nowych stron stale rośnie, dlatego chcąc uszczknąć dla siebie trochę z e-commerce’owego tortu, nie wystarczy „modna” branża, ale i pomysł na wybicie się na tle konkurencji. Postaramy się w tym materiale pokazać, jak to robić.

Co musi mieć sklep, żeby naprawdę sprzedawać?

Czym handlować w internecie, kto to kupi

Jak wynika z raportu Gemiusa, podsumowującego branżę e-commerce, ponad połowę wszystkich internautów w Polsce stanowią ci robiący zakupy w sieci (56%). W 52% przypadków są to mężczyźni, w 48% kobiety.

Według badania, mężczyźni – w porównaniu do kobiet – charakteryzują się większym zainteresowaniem takimi kategoriami produktów, jak np. telefony, smartfony, tablety, akcesoria GSM oraz bilety do kina/teatru. Osoby po 50-tce częściej kupują produkty farmaceutyczne oraz materiały budowlane i wykończeniowe, natomiast osoby do 24. roku życia – bilety do kina/teatru, odzież, dodatki i akcesoria.

W ujęciu całościowym, odzież, dodatki, akcesoria, książki, płyty, filmy oraz bilety do kina/teatru sprzedają się najlepiej i są najpopularniejszymi kategoriami produktów kupowanych w internecie w ogóle. Kupujący zaliczają je też do tych towarów, po które chętnie będą zaglądać do sieci w przyszłości.

Zobacz, jak sprzedawać RTV i AGD przez internet
Zobacz, jak sprzedawać modę
Sprawdź 5 pomysłów na sklep internetowy, który sprzedaje

Handel w internecie – zalety

Jak wynika z raportu Gemiusa, kupujący online mają bardzo dobrą opinię o zakupach przez internet i z roku na rok ta ocena ulega polepszeniu. Za największe zalety handlu w internecie, klienci podają: wygodę zakupów, szybkość i dostępność 24h/7 dni w tygodniu, ale coraz ważniejsze są dla nich również: bezpieczne sklepy oraz różne metody płatności i dostaw, oczywiście do wyboru.

„Ponad połowa (54%) badanych deklaruje robienie zakupów online na polskich stronach internetowych, a zakupy na zagranicznych serwisach robi niemal ¼ badanych (23%)” – czytamy w materiałach Gemiusa.

Co można sprzedawać

Według danych zebranych na potrzeby raportu przygotowanego przez Shoper i SMSAPI, we wrześniu 2020 roku przybyło o 37% więcej sklepów internetowych niż w podobnym czasie rok wcześniej. Zwiększył się ruch online, wzrosła liczba transakcji, a razem z nimi zmieniły się nie tylko strategie działania przedsiębiorców, ale także nawyki zakupowe konsumentów.

Konsumenci zapytani m.in. o wpływ pandemii na ich przyzwyczajenia przyznali, że częściej niż dotychczas kupowali online produkty z kategorii zdrowie i uroda (ponad 34%) oraz odzież (34%). Co trzeci również częściej kupował książki i multimedia w sklepach internetowych.

 

 

Wyjątkowa sprzedaż w internecie

A jak to wygląda z perspektywy sprzedających? Jak wynika z raportu Shoper, podsumowującego 2020 rok w sklepach internetowych pracujących na naszym oprogramowaniu, z roku na rok przybywa sklepów internetowych w każdej branży. Jednak 2020 rok, ze względu na pandemię, okazał się wyjątkowy dla niektórych z nich. Najbardziej dynamicznie rozwijającą się branżą wśród e-sklepów okazały się Delikatesy, czyli sklepy sprzedające artykuły spożywcze. Ze względu na obostrzenia epidemiologiczne, ale także w trosce o własne i innych zdrowie, konsumenci ograniczyli swoje wizyty w sklepach stacjonarnych do niezbędnego minimum i po zakupy udali się do sieci. Sprzedawcy musieli szukać dodatkowych możliwości. W ten sposób wielu z nich zaczęło sprzedawać w internecie.

Największy przyrost sklepów internetowych w stosunku do 2019 roku – bo aż o 112 proc. – odnotowaliśmy wśród oferujących produkty spożywcze. O 37 proc. więcej niż w 2019 powstało sklepów z segmentu Zdrowie i uroda. Sporą dynamikę odnotowały także takie branże jak Upominki i akcesoria oraz Dom i ogród – gdzie liczba sklepów wzrosła o 26-27 proc. w porównaniu do 2019 roku. O 21-22 proc. więcej e-sklepów odnotowały także branże Ubrania, Książki i Multimedia oraz Dzieci.

 

Dzięki łatwemu i powszechnemu dostępowi do internetu, konsumenci coraz chętniej wybierają kanał online jako główne miejsce zakupów. Z kolei dzięki nowoczesnym technologiom sprzedawcy mogą usprawniać proces obsługi i handlu przez internet. Sprzedaż internetowa nie wymaga dzisiaj od właścicieli sklepów specjalistycznej wiedzy i zaawansowanych technologicznie rozwiązań – te dostarczają im takie platformy e-commerce jak Shoper, który w formie gotowego rozwiązania oferuje wszystko, co niezbędne do uruchomienia sprzedaży online.

Sklep internetowy? Otwórz go na oprogramowaniu Shoper

Prowadzenie firmy czy obsługa sprzedaży online to przyszłość każdego biznesu. Rok 2020 pokazał najlepiej, że kiedy dookoła atakują nas przeciwności losu, internet to jedyne miejsce, gdzie wciąż można prowadzić swoją działalność i zdobywać nowych klientów. Warto więc chcieć się w niej sprawdzić i spróbować wprowadzić w życie własny pomysł na sprzedaż. Od czego zacząć?

Od wyboru oprogramowania. Najpopularniejszym sposobem prowadzenia dzisiaj sprzedaży online jest sklep w modelu SaaS – czyli gotowe rozwiązanie, sprzedawane jako usługa. Decydując się na nie, sprzedawca może martwić się tylko tym, jak zatowarować lub rozreklamować swój sklep. Wszystkie kwestie techniczne, serwery, bezpieczeństwo danych, jest już po stronie dostawcy oprogramowania.

 

 

Jeśli skorzystasz z promocji, które prowadzimy często na stronie Shoper.pl, oprogramowanie sklepu internetowego możesz wykupić w bardzo atrakcyjnej cenie. Zawiera się w niej strona sklepu, panel administracyjny do jego zarządzania i obsługi, szablon graficzny, wsparcie techniczne oraz dostęp do niezbędnych integracji: płatności i dostaw.

Żeby jednak zacząć profesjonalnie sprzedawać, potrzebujesz jeszcze kilku rzeczy. Na start potrzebne ci będą na pewno:

1. Domena – czyli adres sklepu, pod którym będzie on działał. Zakładając sklep Shoper, możesz ją mieć za 1zł.

2. Regulamin – bo każdy sklep internetowy musi regulamin posiadać. Usługa przygotowania i aktualizacji regulaminu dla sklepu kosztuje 159 zł/rok.

3. Certyfikat SSL – czyli zabezpieczenia strony twojego sklepu. SSL dba o bezpieczeństwo danych i kupujących, a oni z kolei sprawdzają po wejściu na stronę, czy ta jest zabezpieczona certyfikatem. 89 zł/rok.

Na start tyle wystarczy. Jeżeli jednak potrzebujesz bardziej zaawansowanych rozwiązań, możesz skorzystać z usługi Premium, dedykowanej największym e-sklepom i indywidualnym wdrożeniom.

 

Mam już własny sklep, co dalej?

Nie przestawaj go rozwijać. Cały czas myśl o tym, jak czują się w nim klienci. Czy zakupy na twojej stronie są wygodne i bezpieczne? Czy na każdym urządzeniu?

1. Dostosuj swoją stronę do nowoczesnych i mobilnych urządzeń

Jak podaje raport Gemius, najczęstszymi problemami, z którymi badani stykają się podczas zakupów za pomocą urządzeń mobilnych są: niedostosowanie stron i serwisów do używanych urządzeń oraz niewygodne formularze na stronach internetowych. Słowem – nie proponuj dziś klientom sklepu internetowego, który nie wyświetla się wygodnie na smartfonie czy tablecie. Strona w technologii RWD, dostosowująca się do każdego urządzenia, to podstawa. Niech dowodem na to będzie poniższy wykres, pokazujący % użytkowników korzystających dziś z urządzeń mobilnych.

Sprawdź, dlaczego twój sklep musi być mobilny

2. Zrezygnuj z niewygodnych formularzy

…Które niektórzy każą wypełniać podczas składania zamówienia. Składanie zamówienia w nowoczesnym i profesjonalnym sklepie powinno być dziś przyjemnością. Raz – dodaj towar do koszyka. Dwa – finalizuj zakup. Trzy – podaj dane i zapłać. I bez konieczności robienia tego na komputerze stacjonarnym, „bo tylko tam dobrze się wyświetla”…

Chcesz mieć ładny sklep? Poznaj tych 5 trendów ze świata web designu

3. Zrezygnuj z konieczności rejestracji klienta w sklepie

Tak – pozwalaj klientom rejestrować się w swoim sklepie. Nie – niech to nie będzie u ciebie obowiązkowe. Klient musi mieć wybór i jeśli nie chce zostawiać u ciebie swoich danych, niech tego nie robi.

4. Wczuj się w klienta i daj mu znać o PWA

Wczuj się zresztą w twojego klienta i sam/a przejdź cały proces zakupowy w swoim sklepie. Jak lubisz korzystać z ulubionych stron i sklepów internetowych? Szukasz ich w przeglądarce czy korzystasz z aplikacji mobilnych? Prowadząc sklep internetowy Shoper możesz zachęcić klientów do korzystania z aplikacji, która pozwala na zrobienie czegoś więcej niż „skrótu” do sklepu na ekran główny telefonu, co na pewno ułatwi każdemu kolejne odwiedziny. Więcej przeczytasz o tym tutaj.

 

 

5. Włącz nową i zaawansowaną wyszukiwarkę
Bo nowy mechanizm wyszukiwania w sklepach internetowych Shoper został opracowany według najlepszych przyjętych standardów – działa teraz bardzo intuicyjnie i klienci łatwiej odnajdują poszukiwane informacje w sklepie. A warto wiedzieć, że ponad 40% odwiedzających sklep internetowy natychmiast przechodzi do pola wyszukiwania. Tacy użytkownicy są nawet 3-krotnie bardziej skłonni do finalizacji zakupu niż ci, którzy nie używają w sklepie wyszukiwarki.

Zobacz, jak skorzystać z nowej wyszukiwarki i jej możliwości

6. Udostępnij kilka metod płatności i dostaw

Jeszcze jedne dane: aż 77% klientów sklepów internetowych przyznaje, że zwraca uwagą na dostępność szybkich płatności i dla 75% nowoczesne płatności stanowią o przewadze konkurencyjnej danej strony. Najpopularniejszymi dzisiaj metodami płatności są bowiem te bezgotówkowe – w badaniu firmy Blue Media, na pytanie w jaki sposób płacisz za zakupy internetowe, 66% respondentów odpowiadało, że przy użyciu płatności elektronicznych, 20% – że przy użyciu karty płatniczej. Pobranie? Gotówka? Zostaw to dla tradycjonalistów, ale koniecznie też włącz szybkie i nowoczesne płatności.

Sprawdź, jakie metody płatności warto mieć na swojej stronie

Podobnie z przesyłkami – Paczkomaty, Poczta Polska, ale i kurierzy, to dziś standard w nowoczesnych i konkurencyjnych sklepach. Jak wynika z raportu PwC, sklepy internetowe, które nie mają w swojej ofercie szybkiej wysyłki kurierskiej, stoją dziś na gorszej pozycji niż te, które ją preferują.

Zadbaj o ostatni etap zamówienia w swoim sklepie
Informacja o przesyłce – czy można nią zwiększyć sprzedaż?

7. Dowiedz się więcej o marketingu i reklamie w sklepie internetowym

Bądź na bieżąco z nowościami, jakie udostępniamy sklepom internetowym Shoper, i włączaj nowości produktowe, które usprawnią twoją sprzedaż. Tak jak Shoper Rekomendacje – czyli wbudowane narzędzie do skutecznego zwiększania konwersji zakupowej i wartości koszyka klienta, które opiera się na zaawansowanych algorytmach i machine learning. Jest odporne na wtyczki blokujące reklamy, dzięki czemu dopasowane rekomendacje zobaczy każdy klient twojego sklepu. Sprawdź tutaj, jak włączyć moduł rekomendacji produktowych i monitorować efekty jego działania.

Uruchomiając sklep internetowy postaw na reklamę, która przyciągnie ci pierwsze zamówienia. Swoje produkty możesz reklamować skutecznie w wyszukiwarce Google i na największym serwisie społecznościowym – Facebooku. Dla naszych sklepów prowadzimy autorską usługę Shoper Kampanie, która pomoże ci zwiększyć sprzedaż dzięki kampaniom produktowym.

☞ Przeczytaj także: Jak nowoczesne sklepy internetowe inwestują w reklamę i social commerce