Sklep internetowy Shoper

Oprogramowanie, e-booki, e-magazyny, muzyka – zobacz, w jaki sposób możesz wygodnie sprzedawać produkty cyfrowe przez internet.

 

Jak piszemy w naszym ostatnim Barometrze, czyli podsumowaniu sprzedaży w sklepach internetowych Shoper, od drugiego kwartału 2020 roku najwięcej sklepów przybyło w branży Dom i ogród (niemal 8% nowych zostało założonych w tym segmencie), pozostałe dominujące to: Zdrowie i uroda (ponad 6%) oraz Delikatesy (ponad 5%). Ale z powodzeniem otwierają się też takie sklepy, które zamiast namacalnych produktów, sprzedają wirtualne – czyli pliki cyfrowe w postaci oprogramowania, muzyki czy lektur. Zobacz, jak też to możesz robić.

Jak sprzedawać produkty cyfrowe w sklepie Shoper

Aby rozpocząć sprzedaż produktów cyfrowych w sklepie internetowym Shoper, wcześniej trzeba go odpowiednio odpowiednio „doposażyć”. A na samym początku, robi się to podobnie jak ze standardowymi towarami. W pierwszym kroku należy utworzyć odpowiedni produkt w panelu administracyjnym swojego sklepu. Po dodaniu nazwy, ceny, opisu i zdjęcia, należy wybrać z lewego menu zakładkę „Produkt cyfrowy”.

 

 

Jak wgrać produkty cyfrowe

Wgrywanie plików cyfrowych odbywa się po kliknięciu w zakładkę Produkt cyfrowy i przez przez menedżera plików – należy tylko pamiętać, że maksymalny rozmiar wgrywanego pliku cyfrowego to 256 MB. Mowa tu o jednym pliku, jeśli zatem jakiś produkt ma większy rozmiar, można go wcześniej podzielić na części, np. przez programy typu Winrar lub 7zip, i każdą z części takiego pliku wgrać osobno.

Tak przygotowany produkt jest gotowy na swój debiut i sprzedaż w sklepie internetowym. Aby jednak proces zamówienia przebiegał prawidłowo, musisz przejść jeszcze do konfiguracji ustawień produktów cyfrowych: Ustawienia – Produkty – Ustawienia produktów.

Jak sprzedawać produkty cyfrowe?

Po złożeniu zamówienia na produkt cyfrowy, do kupującego zostanie wysłany link, z którego będzie można pobrać zakupiony produkt.

W tym celu trzeba jednak określić w konfiguracji, kiedy link dokładnie ma zostać wysłany. Na przykład po zmianie statusu zamówienia na “Przesyłka wysłana”? Czemu nie. Ważne jest, by status płatności zamówienia miał status “Opłacone” – w przeciwnym razie link nie zostanie wysłany nawet wtedy, gdy ustawimy pożądany status zamówienia. Dlaczego? To zabezpieczenie przed przypadkowym wysłaniem linku.

 

 

Inne ważne kwestie do ustawienia na poziomie konfiguracji: czas ważności linku, tj. jak długo od wysłania linku będzie on aktywny, oraz liczba maksymalnych pobrań.

E-mail odpowiadający za wysyłkę produktu cyfrowego to szablon o nazwie “Produkt cyfrowy do pobrania”. W szablonie wiadomości warto upewnić się, że znajdują się tu znaczniki przekazujące link do pobrania produktu oraz wszystkie niezbędne informacje do korzystania z przesłanego pliku cyfrowego (np. w przypadku plików z oprogramowaniem).

Dla większej wygody zamawiającego należy też odpowiednio skonfigurować dostawy produktów cyfrowych – ponieważ produkt jest wysyłany elektronicznie, najlepiej stworzyć w tym celu taką metodę wysyłki w koszyku.

 

 

Natomiast żeby połączyć produkty z wybraną metodą dostawy, można skorzystać z gabarytów produktu, tzn. stworzyć gabaryt np. “elektroniczny”, przypisać go wszystkim produktom cyfrowym oraz w obsłudze metody dostawy dla tych produktów ustawić, że obsługuje ona tylko ten gabaryt.

Uwaga, aktualizacja: poszerzyliśmy funkcjonalność produktów cyfrowych o możliwość dodania do produktu cyfrowego linku z zewnętrznego serwisu, w którym znajduje się gotowy do pobrania po zakupie produkt cyfrowy w dowolnym formacie. Dowiedz się tutaj więcej.

Produkty cyfrowe – dodatkowe wsparcie

Jeżeli potrzebujesz dodatkowych możliwości automatyzacji, możesz także skorzystać z aplikacji Automater, pozwalającej na automatyczne wysyłanie produktów cyfrowych do klienta.

Aplikacja generuje formularze i księguje wpłaty, wysyła kody do klientów, a w przypadku problemów z produktem, umożliwia także zgłoszenie reklamacji. Po stronie sklepu leży natomiast połączenie produktów z bazą aplikacji – jeśli klient dokona zakupu towaru już powiązanego, zostanie automatycznie obsłużony przez system. Więcej o aplikacji i jej ustawieniach dowiesz się tutaj.

 

Przeczytaj także:
Poznaj inne dodatki, które mogą usprawnić twój sklep i sprzedaż

 

Jak sklepy sprzedają produkty cyfrowe

Księgarnia Narodowego Centrum Kultury

Coraz częściej tradycyjne księgarnie sięgają po nowoczesne sposoby przyciągnięcia klientów i zachęcenia ich do zakupu. Tak też jest w przypadku Księgarni Narodowego Centum Kultury, która w swoim asortymencie ma nie tylko tradycyjne papierowe książki, czasopisma, czy płyty, ale również e-booki. Dzięki tak zróżnicowanej ofercie, sklep dociera do zróżnicowanego grona odbiorców, odpowiadając na jego potrzeby.

 

 

Och Pastel

Sklep Och Pastel ma nietuzinkowy pomysł na prowadzenie biznesu. W asortymencie sklepu znajdziesz wiele różnorodnych cyfrowych produktów w przystępnych cenach. Wśród ciekawego asortymentu znajdują się plakaty dla dzieci i dorosłych, karty do zdjęć dla przyszłych mam, plannery, a także ebooki z zabawami m.in. na wesele. A to wszystko w przystępnej formie do samodzielnego wydruku.

 

 

Dandycore

W ramach sklepu Dandycore sprzedawana jest książka autorów, w różnych formatach (zarówno papierowa, jak i cyfrowa) o modzie męskiej oraz jej sezonowe odsłony (w zależności od pory roku). Nowatorski poradnik zawiera gotowe pomysły na stylizacje, wskazówki, co powinna zawierać męska garderoba, a także wiele treści pomocnych przy tworzeniu stylizacji na każdą okazję.

 

 

Reha Akademia

Reha Academia to marka prowadzona przez firmę Medical Sport, która pod nazwą Kinesio Polska kształci fizjoterapeutów, masażystów i lekarzy. W ofercie sklepu znajdziesz zarówno sprzęty niezbędne do pracy w każdym gabinecie fizjoterapeutycznym, jak i produkty cyfrowe – szkolenia i kursy z zakresu fizjoterapii. Kupując kurs przez sklep internetowy, uczestnicy otrzymują materiały do ćwiczeń, skrypt szkoleń, a także rezerwują termin na zajęcia stacjonarne w określonych na kartach produktu lokalizacjach.