Od reklam przez płatności po oprogramowanie – na platformie Shoper zmieniło się naprawdę wiele, ani na moment nie staliśmy w miejscu. Coś cię ominęło? Zobacz podsumowanie naszych najważniejszych nowości z ostatnich 12 miesięcy.
Miniony rok wielu z nas zaczęło w niepewności, co przyniosą kolejne miesiące. Jak rozwinie się inflacja i czy portfele polskich konsumentów ją wytrzymają? Co nowego wniosą zmiany w prawie? Co zrobić, by mimo trudności utrzymać się na wierzchu i płynąć dalej? Takie pytania przychodziły do głowy chyba każdemu przedsiębiorcy…
Jednak ponownie przekonaliśmy się, że dla ludzi prowadzących swoje biznesy na Shoper nie ma rzeczy niemożliwych – nawet jeśli są trudne. Nasi sprzedawcy udowodnili, że potrafią wykorzystać każdą szansę. Pokazały to choćby świetne wyniki z Black Week 2023.
To determinacja, ambicje i potrzeby przedsiębiorców motywowały nas do ciągłego działania. Dlatego ten rok w Shoper minął pod znakiem intensywnej pracy nad rozwojem naszego oprogramowania, aplikacji i usług, po to, by wspierać e-sklepy w sięganiu wyżej i po więcej.
“No dobrze, a może jakieś konkrety?”. Tych możemy wyliczyć wiele, ale skupmy się na najważniejszych. Sprawdź 16 nowości, które pojawiły się na platformie Shoper w 2023 roku.
Rewolucyjna technologia
1. Shoper Storefront
Ponad 35 000 roboczogodzin, kilkanaście miesięcy planowania, badań i programowania, kilkudziesięciu zaangażowanych specjalistów… Wszystko to, by stworzyć najlepszą i najnowocześniejszą na polskim rynku e-commerce technologię do budowy sklepów internetowych oraz zarządzania ich wyglądem.
Shoper Storefront pozwala “układać” e-sklepy z ponad 70 gotowych modułów jak z klocków LEGO, metodą “przeciągnij i upuść”, z podglądem na żywo. Nowy front poza stroną wizualną obejmuje też mechanizmy działania stron sklepowych, ich wydajność oraz User Experience. Wpływa na wszystko, co klient widzi i czego używa w twoim sklepie online, od strony głównej po koszyk zakupowy.
Storefront to w skrócie elastyczność, wygoda, pełna kontrola i wydajność. O tym, jak pomoże ci rozwijać twój e-commerce, przekonasz się w praktyce już wkrótce.
Więcej i szybciej dla Premium
2. Czasowe kupony rabatowe
Na tę funkcjonalność czekało wielu sprzedawców! Teraz w sklepie w pakiecie Premium możesz ustawiać z wyprzedzeniem kupony rabatowe na konkretne dni, co do godziny. Ułatwi ci to planowanie akcji sprzedażowych, zwłaszcza tych promowanych w mediach społecznościowych.
3. Flash Sale Ready
Sprzedajesz w tzw. dropie, a twój sklep przeżywa prawdziwe oblężenie przy każdej szybkiej promocji, np. na Black Friday? Na takie okazje dla użytkowników Premium przygotowaliśmy rozwiązanie do zadań specjalnych.
Funkcja Flash Sale Ready przyśpiesza działanie koszyka zakupowego w momentach dużego skoku ruchu na stronie. Działa jak manager w supermarkecie, który rozdziela kupujących między kasy, by rozładować kolejki. Dzięki temu e-sklep wytrzymuje nagły wzrost aktywności, a wszyscy twoi klienci mogą z powodzeniem dokończyć zakupy.
Nowe możliwości reklamowe
4. Microsoft Ads
Na początku 2023 roku udostępniliśmy naszym sprzedawcom kolejne narzędzie do zwiększania sprzedaży – kampanie Microsoft Ads. Dzięki nim wypromujesz swój sklep w drugiej najpopularniejszej przeglądarce internetowej na świecie, Bing, oraz w wyszukiwarkach Yahoo! oraz DuckDuckGo.
Czy warto? Zdecydowanie. Poszerzasz swoje zasięgi, docierasz do nowych grup odbiorców, a przy tym robisz to taniej i przy mniejszej konkurencji. Średni koszt kliknięcia w Microsoft Ads w przypadku klientów Shoper wynosi ok. 35% średniego kosztu kliknięcia w Google Ads. Jeśli więc jeszcze nie wpisałeś/aś tego kanału do swojej strategii marketingowej na 2024 rok, koniecznie to zmień.
5. Nie tylko dla sklepów Shoper
A co jeśli nie prowadzisz sklepu na Shoper? To nic, możesz skorzystać z naszego wsparcia reklamowego niezależnie od tego, na jakiej platformie sprzedajesz. Oddaj płatną promocję w ręce certyfikowanych specjalistów i oficjalnego partnera Google oraz Microsoft.
Promuj z nami swoje produkty w wyszukiwarkach z Google czy sieci Microsoft, a wkrótce także na TikToku i Facebooku. My zajmiemy się za ciebie przygotowaniem i optymalizacją kampanii, a ty zaoszczędzony czas poświęć na to, co lubisz.
Jeszcze lepszy Shoper App Store
6. Snapwear – Print on Demand
Ta aplikacja to według nas prawdziwy hit! Snapwear jest pierwszą polską wtyczką dla sklepów internetowych, która umożliwia usługę Print on Demand, czyli druku na żądanie. Od
jesieni tego roku znajdziesz ją w Shoper App Store.
Chcesz uzupełnić asortyment swojego sklepu o personalizowane koszulki, akcesoria czy tekstylia domowe? Albo stworzyć własną kolekcję odzieży? Nie ma sprawy! Teraz zrobisz to bez inwestycji w sprzęt, magazyn czy materiały. Płacisz tylko za to, co sprzedasz.
7. Shoper Zwroty
To kolejna tegoroczna nowość w Shoper App Store, która ułatwi twoją codzienną pracę. Z jej pomocą szybko i sprawnie obsłużysz w swoim sklepie online zwroty oraz reklamacje, łącznie z produktami bezzwrotnymi (np. kosmetykami czy bielizną).
Aplikacja wygeneruje też prosty formularz zwrotów i maksymalnie uprości cały proces. A to z kolei pomoże ci poprawić doświadczenia twoich klientów, którzy chętniej wrócą do ciebie na następne zakupy.
8. Shoper Connect SMS
Do aplikacji ułatwiających dobrą obsługę klienta dołączyła jeszcze jedna nowość. Z Shoper Connect, oprócz własnej infolinii, możesz prowadzić również działania SMS. A te według 73% firm pomagają poprawiać jakość obsługi.
Wykorzystaj masową wysyłkę wiadomości tekstowych do zwiększania sprzedaży, informuj o statusach zamówień, przekazuj sprawnie wiadomości i buduj relacje ze swoimi odbiorcami.
9. Shoper Regulaminy
To nowa, lepsza odsłona znanego już dobrze rozwiązania, dzięki któremu zadbasz o bezpieczną i zgodną z najnowszymi przepisami sprzedaż.
Regulamin sklepu, polityka prywatności, informacje o zwrotach i reklamacjach – wszystko w jednej aplikacji. Wystarczy, że odpowiesz na kilka pytań, a dostosowany do twojego biznesu dokument z regulaminem wygeneruje się automatycznie.
Sprzedaż na czasie
10. Gotowi na Omnibus
Największa zmiana w prawie e-commerce od czasu RODO, która weszła w życie w styczniu 2023 roku, niosła z sobą wiele pytań i niepokoju. Włożyliśmy dużo pracy w to, by jak najlepiej przygotować sklepy Shoper do nowych zasad zbierania opinii, prezentowania cen promocyjnych czy udostępniania danych kontaktowych.
Ale ten proces jeszcze się nie skończył: stale śledzimy nowe interpretacje UOKiK i dostosowujemy do nich nasze oprogramowanie. Wszystko po to, byś ty mógł/mogła ze spokojną głową zająć się sprzedażą.
11. Google Analytics 4
W ostatnim roku zmieniło się nie tylko prawo, sporo działo się też w analityce internetowej. Na dobre pożegnaliśmy Google Universal, a jego miejsce zajęło GA4. Nowe narzędzie wprowadziło podejście skoncentrowane na zachowaniach użytkowników i ich interakcjach ze stroną (tzw. zdarzeniach).
Ta rewolucja w analityce postawiła przed e-biznesami nie lada wyzwanie. Dlatego przygotowaliśmy komplet pomocy i instruktaży, by ułatwić naszym sprzedawcom odnalezienie się w nowej rzeczywistości oraz sprawne połączenie sklepów z Google Analytics 4.
12. Opisy AI w Apilo
ChatGPT i sztuczna inteligencja to chyba najczęściej powtarzane hasła w 2023 roku. Szybko okazało się, jak niesamowite są możliwości wykorzystania AI w e-commerce i że właśnie w tym kierunku będzie się rozwijał rynek.
W Shoper nie mogliśmy tego przespać. Już w pierwszej połowie roku jako pierwsza polska platforma e-commerce udostępniliśmy rozwiązanie dla sklepów internetowych wykorzystujące ChatGPT. Znajdziesz je w ramach Apilo, systemu do zarządzania sprzedażą wielokanałową.
Aplikacja Opisy AI generuje dzięki połączeniu z ChatGPT unikalne opisy produktów, które wykorzystasz w różnych kanałach sprzedaży – w sklepach internetowych, na Allegro, Amazonie i innych marketplace’ach.
Więcej wygodnych płatności i środków na rozwój
13. Klarna
Nasza półka z usługami finansowymi zapełnia się w błyskawicznym tempie, i to samymi najlepszymi pozycjami. Od tego roku możesz swoim klientom w sklepie Shoper udostępniać jeden z najpopularniejszych na świecie systemów płatności odroczonych i ratalnych.
Dzięki Klarnie – bo o niej mowa – konsument może kupić to, czego potrzebuje, bez rujnowania swojego portfela. Pozwoli mu na to rozłożenie płatności na raty albo przesunięcie jej do 30 dni. A ty możesz osiągnąć nawet o 41% wyższą średnią wartość zamówień.
14. ING Lease Now
Sprzedajesz sprzęty budowlane, elektronikę lub inne produkty popularne w sektorze B2B? Tutaj też zatroszczyliśmy się o nowe rozwiązanie, które ułatwi ci zwiększanie zysków. Udostępnij z ING Lease Now klientom biznesowym płatności leasingiem. I to całkowicie zdalnie, bez formalności.
15. Finansowanie biznesu z Nest Bank
Prowadzisz sklep Shoper w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej i potrzebujesz zastrzyku gotówki na rozwój firmy? Właśnie po to we współpracy z Nest Bank dodaliśmy do naszych usług finansowych nowe rozwiąznie. Zyskaj nawet 650 000 zł na dowolny cel i rozwiń skrzydła w swoim e-biznesie.
Łatwiejsza sprzedaż wielokanałowa
16. Ulepszona integracja z Allegro
Przejrzysty widok przesyłek z Allegro w panelu sklepu, oznaczenia zamówień SMART, dodawanie punktów odbioru do zamówienia i automatyczne uzupełnianie nimi formularza przesyłki oraz zgodne z wytycznymi maile transakcyjne…
O to i wiele więcej zadbaliśmy w aplikacji Manager aukcji Allegro-Apilo. Teraz jeszcze ulepszonej, by ułatwić Ci sprzedaż w e-sklepie i na Allegro.
Widzisz już, że w Shoper działo się naprawdę sporo. Co szykujemy dla ciebie w 2024 roku? Zaglądaj częściej na naszego bloga i profile w mediach społecznościowych, by zawsze być na bieżąco!