Facebook Business Extension i API konwersji

Ostatnia aktualizacja: 29 października 2024

Czym jest API konwersji?

API konwersji to narzędzie biznesowe Facebooka, które umożliwia udostępnianie kluczowych zdarzeń lub działań klientów bezpośrednio z serwera sklepu do serwera Facebooka.

Dzięki bezpośredniemu powiązaniu twojej strony z pikselem Facebooka w ramach wtyczki FBE2, pomiar kampanii reklamowych na Facebooku i śledzenie ich wyników są łatwiejsze i dokładniejsze.

Co zyskasz dzięki API konwersji na Facebooku?

  • więcej sposobów pomiaru działań klientów, a co za tym idzie np. dokładniejsze raportowanie liczby dokonanych zakupów,
  • większą precyzję informacji wysyłanych do targetowania, pomiaru i optymalizacji przy jednoczesnym korzystaniu z piksela,
  • deduplikację zdarzeń, czyli wykluczenie powielonych konwersji mających wcześniej miejsce np. po odświeżeniu strony,
  • kontrolę nad udostępnionymi danymi.

Więcej informacji na temat tego narzędzia biznesowego przeczytasz na oficjalnej stronie Facebooka: Jak działa API konwersji?

Shoper oferuje gotową integrację z API konwersji Facebooka

Jeżeli skonfigurujesz API konwersji, dodatkowe wdrażanie piksela w ramach integracji własnych nie jest wskazane, ponieważ wtyczka FBE2 obsługuje zarówno piksel jak i API konwersji (zdarzenie purchase – zakup). Instalacja dodatków może spowodować podwójne zliczanie zdarzeń.

Jak połączyć sklep internetowy z Facebookiem?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Inne integracje (B).
Odszukaj integrację: Facebook for Shoper (FBE2) i kliknij przycisk: KONFIGURUJ (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje
Rys 1. Wybierz: Facebook for Shoper (FBE2) i kliknij: KONFIGURUJ
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje
Rys 1. Wybierz: Facebook for Shoper (FBE2) i kliknij: KONFIGURUJ
Zapoznaj się z instrukcją konfiguracji wtyczki (na jasnoniebieskim tle). W odpowiednie pola wprowadź: Identyfikator piksela (A) oraz Token dostępu (B), a następnie kliknij: ZAPISZ (C).
API konwersji Facebook FBE2
Rys 2. Wprowadź wymagane dane i kliknij: ZAPISZ
API konwersji Facebook FBE2
Rys 2. Wprowadź wymagane dane i kliknij: ZAPISZ
Po skonfigurowaniu połączenia w sklepie zobaczysz widok z potwierdzeniem aktywacji.
API konwersji Facebook FBE2
Rys 3. Po uwierzytelnieniu konta Facebook zobaczysz połączone konto, które w każdej chwili możesz rozłączyć
API konwersji Facebook FBE2
Rys 3. Po uwierzytelnieniu konta Facebook zobaczysz połączone konto, które w każdej chwili możesz rozłączyć

W każdej chwili możesz wyłączyć śledzenie zdarzeń przez piksel bez konieczności usuwania tokena.

Skąd wziąć piksel Facebooka?

Aby korzystać z wtyczki, musisz mieć aktywny piksel Facebooka. Dowiedz się Jak wygenerować Piksel Facebooka (Meta)?

Jak wygenerować token dostępu?

Przejdź do panelu Facebook Business.
W zakładce Wszystkie narzędzia (A) wybierz: Menadżer zdarzeń (B).
Facebook Business Manager
Rys 4. Przejdź do Menadżera zdarzeń
Facebook Business Manager
Rys 4. Przejdź do Menadżera zdarzeń
Kliknij: Źródła danych i wybierz id danego piksela.
Facebook Menadżer
Rys 5. Wybierz piksel, dla którego chcesz wygenerować token
Facebook Menadżer
Rys 5. Wybierz piksel, dla którego chcesz wygenerować token
Przejdź do Ustawień (A) piksela, kliknij: Wygeneruj token dostępu (B). Skopiuj wygenerowany token i wklej go w polu Token dostępu we wtyczce FBE2 twojego sklepu Shoper.
Facebook Manager
Rys 6. Wygeneruj token dostępu dla danego piksela
Facebook Manager
Rys 6. Wygeneruj token dostępu dla danego piksela

Zastanów się nad rozszerzeniem swojego e-biznesu poprzez sprzedaż na OLX. Shoper oferuje możliwość uruchomienia nowego kanału sprzedaży na platformie sklepowej.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Co to API konwersji?
  • Jakie zalety wiążą się z korzystania narzędzia biznesowego Facebooka?
  • Jak skonfigurować API konwersji w sklepie?
  • Jak ustawić połączenie sklepu Shoper z kontem Facebook?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności