Jak zweryfikować własność witryny pod kątem Google?

Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2024

Google daje możliwość weryfikacji własności witryny na kilka sposobów, jednak w sklepie można użyć tylko jednej z nich – alternatywnej metody weryfikacji poprzez dodanie tagu HTML do nagłówka strony.

Google Search Console – narzędzie dla właścicieli stron internetowych

Najkrócej rzecz ujmując Google Search Console to darmowe narzędzie od Google dedykowane twórcom i wydawcom treści w sieci Internet (np. webmasterzy, blogerzy, właściciele stron i sklepów internetowych).

Korzystanie z niego pomaga w analizie w jaki sposób odbiorcy znajdują zawartość witryny w wynikach wyszukiwarki Google (np. jakie frazy kluczowe wpisują do wyszukiwarki, aby znaleźć Twoją stronę WWW).

Google Search Console (w skrócie GSC) umożliwia zarządzanie procesem indeksowania i monitorowanie pozycji adresów URL składających się na witrynę w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Oprócz tego GSC w czytelnej formie informuje błędach lub ostrzeżeniach znalezionych podczas skanowania przez roboty Google. Dzięki wyświetlanym wskazówkom wspiera w eliminowaniu problemów związanych z indeksowaniem.

Weryfikacja własności strony sklepu Shoper przy użyciu tagu HTML

Na stronie dla Webmasterów Google wybierz typ usługi: Prefiks adresu URL, a następnie wpisz URL (A) i kliknij: DALEJ (B).
Metoda weryfikacji witryny odpowiednia dla sklepów w Google
Rys 1. Przejdź do dodawania usługi i wybierz opcję: Prefiks adresu URL, by zweryfikować witrynę za pomocą tagu HTML.
Metoda weryfikacji witryny odpowiednia dla sklepów w Google
Rys 1. Przejdź do dodawania usługi i wybierz opcję: Prefiks adresu URL, by zweryfikować witrynę za pomocą tagu HTML.

Przejdź do sekcji Inne metody weryfikacji i znajdź: Tag HTML. Skopiuj wyświetlony metatag jak na widoku poniżej.

Google > Weryfikacja własności witryny > Tag HTML
Rys 2. Zapisz wygenerowany metatag dla witryny swojego sklepu Shoper.
Google > Weryfikacja własności witryny > Tag HTML
Rys 2. Zapisz wygenerowany metatag dla witryny swojego sklepu Shoper.
Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Dodatki i integracje (A) > Integracje własne (B). W polu: Nagłówek strony – <head> (C) wklej skopiowany wcześniej tag i zapisz zmiany (D).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Integracje własne > Nagłówek strony
Rys 3. Wprowadź meta tag w sekcji nagłówka strony sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Integracje własne > Nagłówek strony
Rys 3. Wprowadź meta tag w sekcji nagłówka strony sklepu Shoper.
Na stronie dla Webmasterów Google zweryfikuj własność witryny – powinno pojawić się potwierdzenie.
Webmaster Tools Google > Weryfikacja własności witryny > Potwierdzenie
Rys 4. Przykładowy komunikat potwierdzający poprawną weryfikację właności strony sklepu Shoper.
Webmaster Tools Google > Weryfikacja własności witryny > Potwierdzenie
Rys 4. Przykładowy komunikat potwierdzający poprawną weryfikację właności strony sklepu Shoper.

Chcesz, aby twój sklep internetowy osiągnął wysokie pozycje w wyszukiwarkach? Pomyśl o profesjonalnej ofercie działań SEO od Shoper dopasowanych do twoich potrzeb.

Dodawanie mapy swojego sklepu w ustawieniach Google Search Console

Żeby zacząć korzystać w pełni z bezpłatnych możliwości jakie daje Google Search Console, powinieneś w ustawieniach dodać mapę swojego sklepu.

Dobra informacja dla klientów platformy Shoper jest taka, że mapa witryny sklepu tworzona i aktualizowana jest automatycznie w Panelu administracyjnym sklepu.

Mapa witryny – plik przeznaczony dla robotów (m.i. Google) przedstawiający wszystkie strony w obrębie serwisu wraz z ich strukturą.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie możliwości oferuje Google Search Console?
  • Jak sprawdzić własność strony sklepu w Google?
  • Jak sprawnie wprowadzić sitemapę do Google Search Console?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności