Jak włączyć integrację Google Analytics 4 w sklepie Shoper?

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 19 grudnia 2024

Oprogramowanie Shoper posiada wbudowaną integrację z: Google Analytics 4, dodającą automatycznie do stron sklepu kod śledzący.

Zwiększ widoczność swojego sklepu internetowego z Google Ads! Umów się na darmową konsultację, aby dowiedzieć się, jak nasze kampanie reklamowe mogą przyciągnąć więcej klientów do twojej strony.

Jak skonfigurować integrację Google Analytics 4 w poprzedniej wersji szablonu?

Aby włączyć wbudowaną integrację:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do: Dodatki i integracje (A) > Inne integracje (B). Na liście znajdź integrację z Google Analytics 4 i kliknij przycisk: KONFIGURUJ (C), aby przejść do ustawień integracji sklepu Shoper z GA4.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne Integracje > Google Analytics 4
Rys 1. Przejdź do konfiguracji integracji Google Analytics 4 w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne Integracje > Google Analytics 4
Rys 1. Przejdź do konfiguracji integracji Google Analytics 4 w Panelu administracyjnym sklepu.
W polu: Identyfikator pomiaru Google Analytics 4 (B) wprowadź identyfikator w formacie G-XXXXXXXXXX, za pomocą którego mają być zbierane dane. Zaznacz też checkbox: Aktywność (A) jako aktywny.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics > Konfiguracja
Rys 2. Aktywuj integrację sklepu Shoper z Google Analytics 4 (GA4).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Google Analytics > Konfiguracja
Rys 2. Aktywuj integrację sklepu Shoper z Google Analytics 4 (GA4).

Aby znaleźć identyfikator pomiaru, przejdź do panelu Google Analytics 4 i wybierz konto (witrynę), które chcesz zintegrować ze sklepem Shoper. Następnie w wyszukiwarce (górna część ekranu) wpisz: Identyfikator pomiaru. W proponowanych wynikach wyszukiwania znajdziesz identyfikator pomiaru, który służy do przesyłania danych do Analytics.

Możesz też skorzystać z zaawansowanego narzędzia do zarządzania tagami Google Tag Manager. Wystarczy, że zaznaczysz checkbox: Przesyłaj dane za pomocą Google Tag Managera.

Jest to alternatywny sposób połączenia konta Google Analytics ze sklepem Shoper. Nie należy używać obu jednocześnie, ponieważ może to wypływać negatywnie na jakość danych przesyłanych ze sklepu do Google Analytics.

WAŻNE! Zalecamy śledzenie równoległe. Jeżeli do tej pory dane pochodzące z twojego sklepu zbierał Universal Analytics (poprzednia wersja Google Analytics), zalecamy włączenie Google Analytics 4 i zbieranie danych za pomocą obydwu usług jednocześnie.

Ze względu na inny format i sposób prezentacji danych, ich eksport z: Universal Analytics do: Google Analytics 4 nie jest możliwy. Śledzenie równoległe pozwala na poznanie nowej usługi bez utraty dotychczas zebranych danych. Zalecamy równoległe zbieranie danych, aż do momentu wycofania starszej wersji usługi Google Analytics.

Jak zintegrować Google Analytics 4 w szablonie Storefront?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do sekcji menu: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Twoje szablony graficzne (C), a następnie w sekcji: Szablony Storefront (D) przejdź do edycji wybranego szablonu – klikając ikonę palety (E) (Edytuj układ i styl szablonu sklepu)
Instrukcja dodawania modułu w Shoper Storefront
Rys 3. Przejdź do edycji aktywnego szablonu w technologii Storefront
Instrukcja dodawania modułu w Shoper Storefront
Rys 3. Przejdź do edycji aktywnego szablonu w technologii Storefront
W panelu Shoper Visual Editor przejdź do Pop-upy i dodatki (A), a następnie wybierz: Google Analytics and Google Tag Manager Analytics (B).
Shoper Visual Editor > Pop-upy i dodatki > Google Analytics and Tag Manager
Rys 4. Przejdź do Google Analytics and Google Tag Manager
Shoper Visual Editor > Pop-upy i dodatki > Google Analytics and Tag Manager
Rys 4. Przejdź do Google Analytics and Google Tag Manager
Wprowadź identyfikator pomiaru Google Analytics 4 w formacie G-XXXXXXXXXX (A). Jeśli gromadzisz dane za pomocą Google Tag Managera, zaznacz: Przesyłaj dane za pomocą Google Tag Managera (B). Upewnij się, że aktywność modułu została włączona (C) i kliknij: ZAPISZ I OPUBLIKUJ (D).
Shoper Visual Editor > Pop-upy i dodatki > Google Analytics and Tag Manager
Rys 5. Wprowadź identyfikator Google Analytics 4 i zapisz zmiany
Shoper Visual Editor > Pop-upy i dodatki > Google Analytics and Tag Manager
Rys 5. Wprowadź identyfikator Google Analytics 4 i zapisz zmiany

Inne poradniki odnośnie GA4

Zoptymalizuj proces obsługi zwrotów i reklamacji w swoim sklepie internetowym dzięki Shoper Zwroty. Dowiedz się, jak aktywna aplikacja ułatwia zarządzać zwrotami i zwiększa zadowolenie klientów.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak aktywować wbudowaną integrację sklepu Shoper z Google Analytics 4.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności