Data publikacji: 21 marca 2016 Aktualizacja: 30 lipca 2025

Zarządzanie produktami cyfrowymi w Shoper

Oprogramowanie Shoper umożliwia sprzedaż produktów cyfrowych o dowolnym formacie, np. e-booków, audiobooków, oprogramowania czy muzyki, dodanych na serwer sklepu, lub dostępnych pod linkiem pochodzącym z zewnętrznego systemu.

Proces zakupu produktu cyfrowego jest w pełni zautomatyzowany i nie wymaga od Ciebie dodatkowych działań.

Jak dodać produkt cyfrowy w sklepie Shoper?

Ustawienia produktów cyfrowych w Shoper

Konfigurację sprzedaży produktów cyfrowych znajdziesz w Panelu administracyjnym sklepu: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Ustawienia produktów (C) > Produkty cyfrowe (D).

Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów > Produkty cyfrowe
Rys 1. Zarządzaj produktami cyfrowymi w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny > Ustawienia > Produkty > Ustawienia produktów > Produkty cyfrowe
Rys 1. Zarządzaj produktami cyfrowymi w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.

Konfiguracja płatności i dostawy dla produktów cyfrowych

Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy dostawy (C) . Jeżeli sprzedajesz w sklepie tylko produkty cyfrowe, wystarczy że skonfigurujesz wybraną przez Ciebie metodę płatności dostępną dla klienta, a jako formę dostawy utworzysz (D) np.: Przesyłka elektroniczna.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 2. Przejdź do tworzenia nowej metody dostawy w swoim sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Dodawanie nowej metody
Rys 2. Przejdź do tworzenia nowej metody dostawy w swoim sklepie internetowym.
Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Nowa dostawa > Przesyłka elektroniczna
Rys 3. Widok uzupełnionego formularza dostawy: Przesyłka elektroniczna dla produktów cyfrowych w sklepie internetowym.
Panel administracyjny > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy dostawy > Nowa dostawa > Przesyłka elektroniczna
Rys 3. Widok uzupełnionego formularza dostawy: Przesyłka elektroniczna dla produktów cyfrowych w sklepie internetowym.

Pobieranie produktu cyfrowego przez klienta sklepu Shoper

Jeżeli klient dokonuje zakupu bez rejestracji, musi kliknąć: link do pobrania pliku produktu cyfrowego bezpośrednio w wiadomości e-mail wysyłającej pliki, jaką otrzymał po złożeniu i opłaceniu zamówienia.

Kliknięcie linku spowoduje pobieranie zakupionego pliku produktu cyfrowego na dysk lokalnego urządzenia lub przeniesienie do zewnętrznego systemu w przypadku linku produktu cyfrowego.

Przykładowy widok e-maila z linkiem do pobrania produktu cyfrowego:

Skrzynka email > Wiadomość z linkiem do pobrania produktu cyfrowego
Rys 4. Przykład wiadomości e-mail zawierającej link do pobrania produktu cyfrowego.
Skrzynka email > Wiadomość z linkiem do pobrania produktu cyfrowego
Rys 4. Przykład wiadomości e-mail zawierającej link do pobrania produktu cyfrowego.

Co zrobić, gdy klient sklepu nie otrzymał produktu cyfrowego?

Jeżeli klient twierdzi, że nie otrzymał wiadomości z zakupionymi produktami cyfrowymi, to sprawdź informacje w tym artkule: klient sklepu nie otrzymał produktu cyfrowego

Powiązane artykuły nt. sprzedaży produktów cyfrowych w Shoper

Może zainteresować Cię również poniższy artykuł Centrum pomocy związany z aplikacją do sprzedaży produktów cyfrowych:

Przeczytaj także: Produkty cyfrowe – jak je sprzedawać i na nich zarabiać? Kompleksowy poradnik

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności