Wyszukiwarka w sklepach Premium – rozszerzone opcje konfiguracji
Możliwości wyszukiwarki w sklepach Shoper Premium
Nowa, zaawansowana wyszukiwarka jest dostępna za darmo w każdej opcji abonamentu Shoper, natomiast klienci abonamentów Premium zyskali dodatkowe możliwości konfiguracji, które pozwalają jeszcze lepiej prezentować klientom dostępny w sklepie asortyment.
Abonament Standard | Abonament Premium | |
Podpowiedzi w trakcie pisania | Tak | Tak |
Wyszukiwanie fragmentów fraz | Tak | Tak |
Wyszukiwanie wszystkich wpisanych słów | Tak | Tak |
Rozpoznawanie literówek | – | Tak |
Konfiguracja priorytetów | – | Tak |
Dodawanie wykluczeń i niechcianych słów | – | Tak |
Dodawanie synonimów | – | Tak |
Dopasowanie słów o węższym znaczeniu | – | Tak |
Frazy alternatywne | – | Tak |
Synonimy, czyli słowa pokrewne i używane zamiennie
Synonimy rozszerzają zapytanie, dopasowując je do skonfigurowanych znaczeniowo tożsamych wyrażeń. Nie ma znaczenia, jakiego określenia w nazwie produktu użył producent, a jakiego używa klient próbując go odnaleźć. Niezależnie od tego, czy szukaną frazą będą „buty” czy „obuwie” to wyszukiwarka zwróci te same wyniki. Jeśli wyrażenia mogą być stosowane zamiennie – wystarczy zbudować z nich grupy synonimów. Klient dotrze dzięki temu do interesujących go produktów jeszcze szybciej i wygodniej.
Dopasowanie słów o węższym znaczeniu
Specjalistyczne nazwy produktów mogą odpowiadać szerszej grupie wyników. Wyszukiwanie działa w tym przypadku jednostronnie – do frazy o szerszym znaczeniu dopasowujemy te o znaczeniu węższym. Przykładowo wpisując w wyszukiwarkę hasło: kozaki na liście wyników mogą pojawić się produkty opisane jako: oficerki, muszkieterki, kowbojki. Szukając oficerek – wyszukiwarka zaprezentuje nam wyłącznie oficerki.
Wykluczanie niechcianych słów
Lista wyników wyszukiwania może zostać zawężona, dzięki wykluczeniu wybranych słów lub fraz. Opcja ta jest przydatna w momencie, gdy nazwy i opisy produktów zawierają wiele przyimków i zaimków takich jak: z, dla, ze, na, do. Inny przykład zastosowania to wykluczenie produktów (wyrażeń), które celowo nie powinny pojawić się na liście wyników.
Obsługa literówek
Dodatkowe udogodnienie to automatyczna korekta sugestii, w momencie gdy klient popełnia błąd we wpisywanej frazie. Maksymalnie ułatwia klientowi dotarcie do odpowiedniego artykułu w sklepie.
Możesz utworzyć nielimitowaną liczbę wykluczeń, grup rozszerzeń i synonimów, po zapisaniu zmiany od razu pojawią się na sklepie. Rozbudowane ustawienia wyszukiwarki pozwalają profesjonalnie rozwijać ścieżki dotarcia do konkretnych pozycji w asortymencie sklepu. Oszczędzają czas klienta, a docelowo podnoszą wskaźnik konwersji.
Frazy alternatywne
Frazy alternatywne to wyrażenia, po których klienci mogą dodatkowo wyszukać dany produkt. Na przykład – sprzedajesz modę? Wpisz frazy: na imprezę, do pracy, na sportowo, by klienci mogli wyszukiwać np. sukienki lub spodnie także po ich przeznaczeniu/zastosowaniu.
Powiązane artykuły na temat usługi Shoper Premium
Więcej o usłudze Shoper Premium znajdziesz w poniższych artykułach Centrum pomocy:
- Jak włączyć nową wyszukiwarkę w sklepie Shoper? Zobacz instrukcję,
- Przeczytaj więcej o nowej wyszukiwarce w sklepach Shoper.
Warto zapamiętać!
- Jakie funkcje oferuje wyszukiwarka na stronie sklepu w pakiecie Premium?
- Jak wykorzystuje się synonimy w mechanizmie wyszukiwarki?
- Jak klienci mogą wyszukać produkt po specjalistycznej nazwie?
- Jak wykluczyć niechciane słowa i frazy?
- Jak działa automatyczna korekta sugestii?
- Do czego służą dodatkowe wyrażenia (frazy alternatywne) w wyszukiwarce?
- Jakie wpisy zawierają inne przydatne informacje o pakiecie Premium?