Czy zwrot za zamówienie w sklepie został prawidłowo zrealizowany?

Data publikacji: 10 kwietnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 15 października 2024

Jak prawidłowo zwrócić środki pieniężne za zamówienie?

Aby zlecić zwrot pieniędzy do klienta lub sprawdzić status wykonanego zwrotu:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B). Kliknij: imię i nazwisko klienta zamówienia (C), dla którego chcesz sprawdzić status realizacji zwrotu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Klient
Rys 1. Kliknij imię i nazwisko klienta przy zamówieniu, dla którego chcesz sprawdzić realizacje zwrotu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Klient
Rys 1. Kliknij imię i nazwisko klienta przy zamówieniu, dla którego chcesz sprawdzić realizacje zwrotu.
W sekcji: Podsumowanie zamówienia (A) kliknij: ZARZĄDZANIE TRANSAKCJAMI (B).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podsumowanie zamówienia > Zarządzanie transakcjami
Rys 2. Znajdź opcję do zarządzania transakcjami w zamówieniu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podsumowanie zamówienia > Zarządzanie transakcjami
Rys 2. Znajdź opcję do zarządzania transakcjami w zamówieniu.
Jeśli zwrot nie został jeszcze zrealizowany, to aby go wykonać, kliknij przycisk: ZWROT.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami > Zwrot
Rys 3. W oknie szczegółów wybranej płatności wybierz opcję: Zwrot.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami > Zwrot
Rys 3. W oknie szczegółów wybranej płatności wybierz opcję: Zwrot.
W wyświetlonym formularzu uzupełnij:
  • liczbę produktów do zwrotu (A) – jeżeli pozostawisz pole puste zwrot na wskazaną przez Ciebie kwotę zostanie zapisany, ale produkt nie wróci do magazynu,
  • opcjonalnie kwotę zwrotu za dostawę produktu (B),
  • zwracaną kwotę w polu: Zwrot (C) – system automatycznie podaje kwotę zwrotu zgodnie z ceną towaru, jeśli kwota ma być inna popraw ją ręcznie,
  • opcjonalnie powód zwrotu (D) – (widoczny w zamówieniu),
  • czy do klienta ma zostać wysłane powiadomienie e-mail o zwrocie (E),
  • czy towar ma wrócić na magazyn (F) – (opcja niedostępna jeżeli pozostawisz puste pole przy liczbie produktów do zwrotu).

Po uzupełnieniu wszystkich danych, kliknij przycisk: ZWROT (G) – pamiętaj o zleceniu zwrotu pieniężnego przelewem z konta bankowego Twojego sklepu.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami > Zwrot > Formularz
Rys 4. Podaj niezbędne dane do realizacji zwrotu do klienta w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami > Zwrot > Formularz
Rys 4. Podaj niezbędne dane do realizacji zwrotu do klienta w Panelu administracyjnym sklepu.
Po wykonaniu zwrotu, w szczegółach płatności będą znajdować się informacje na temat zrealizowanego zwrotu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzaj transakcjami > Zwrot > Szczegóły płatności
Rys 5. Informacje o wykonanym zwrocie środków pieniężnych znajdziesz w szczegółach płatności.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzaj transakcjami > Zwrot > Szczegóły płatności
Rys 5. Informacje o wykonanym zwrocie środków pieniężnych znajdziesz w szczegółach płatności.
Informacja o zwróconej kwocie będzie również widoczna na karcie zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Podsumowanie zamówienia > Zwrócone
Rys 6. Sprawdź, jaką kwotę zwrócono klientowi sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Podsumowanie zamówienia > Zwrócone
Rys 6. Sprawdź, jaką kwotę zwrócono klientowi sklepu.

Zarządzanie transakcjami w zamówieniu

Instrukcja: w jaki sposób zwrócić do klienta całość/część kwoty zamówienia?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wykonać zwrot do opłaconego zamówienia w sklepie internetowym Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności