Zarządzanie zwrotami w sklepie internetowym Shoper

Data publikacji: 25 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 15 października 2024

Podczas oznaczania w systemie sklepu zwrotu towaru, decydujesz czy:

  • zwracasz do klienta całość lub tylko część kwoty,
  • towar ma powrócić na magazyn sklepu do ponownej sprzedaży.

WAŻNE! Ręczne oznaczenie zwrotu w systemie nie powoduje faktycznego wykonania przelewu na konto klienta, taki przelew musisz zlecić samodzielnie z konta bankowego sklepu.

Możliwość realizacji przelewu w ramach zwrotu dostępna jest tylko w ramach Shoper Płatności, o czym przeczytasz w artykule: Transakcje i zwroty.

Jak zarządzać zwrotami z poziomu Panelu administracyjnego sklepu?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do menu: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B). Kliknij: imię i nazwisko klienta zamówienia (C) dla którego chcesz wykonać zwrot, aby przejść do edycji zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Klient
Rys 1. Edytuj opłacone zamówienie w sklepie internetowym na platformie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Klient
Rys 1. Edytuj opłacone zamówienie w sklepie internetowym na platformie Shoper.
W sekcji: Podsumowanie zamówienia (A) kliknij: ZARZĄDZANIE TRANSAKCJAMI (B).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podsumowanie zamówienia > Zarządzanie transakcjami
Rys 2. Przejdź do zarządzania transakcjami, aby dokonać zwrotu towaru przez klienta.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podsumowanie zamówienia > Zarządzanie transakcjami
Rys 2. Przejdź do zarządzania transakcjami, aby dokonać zwrotu towaru przez klienta.
Aby dokonać zwrotu kliknij przycisk: ZWROT.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami > Zwrot
Rys 3. Zwróć do klienta całość/część kwoty zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami > Zwrot
Rys 3. Zwróć do klienta całość/część kwoty zamówienia.
Wskaż:
  • liczbę produktów do zwrotu (A) – jeżeli pozostawisz pole puste zwrot na wskazaną przez Ciebie kwotę zostanie zapisany, ale produkt nie wróci do magazynu,
  • opcjonalnie kwotę zwrotu za dostawę produktu (B),
  • zwracaną kwotę w polu: Zwrot (C) – system automatycznie podaje kwotę zwrotu zgodnie z ceną towaru, jeśli kwota ma być inna popraw ją ręcznie,
  • opcjonalnie powód zwrotu (D) – (widoczny w zamówieniu),
  • czy do klienta ma zostać wysłane powiadomienie e-mail o zwrocie (E),
  • czy towar ma wrócić na magazyn (F) – (opcja niedostępna jeżeli pozostawisz puste pole przy liczbie produktów do zwrotu).

Po uzupełnieniu wszystkich danych kliknij przycisk: ZWROT (G)– pamiętaj o zleceniu zwrotu pieniężnego przelewem z konta bankowego Twojego sklepu.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami > Zwrot > Formularz
Rys 4. Wykonaj zwrot pieniężny za zakupiony produkt w Twoim sklepie internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzanie transakcjami > Zwrot > Formularz
Rys 4. Wykonaj zwrot pieniężny za zakupiony produkt w Twoim sklepie internetowym Shoper.
Po wykonaniu zwrotu w szczegółach płatności znajdą się wszystkie informacje o wpłatach i zwrotach.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzaj transakcjami > Zwrot > Szczegóły płatności
Rys 5. W oknie szczegółów płatności znajdziesz informacje o wykonanym zwrocie ręcznym do zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Zarządzaj transakcjami > Zwrot > Szczegóły płatności
Rys 5. W oknie szczegółów płatności znajdziesz informacje o wykonanym zwrocie ręcznym do zamówienia.
Informacja o zwróconej kwocie jest również widoczna na karcie zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Podsumowanie zamówienia > Zwrócone
Rys 6. Informacje o zwróconych środkach pieniężnych będą znajdować się na karcie zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Podsumowanie zamówienia > Zwrócone
Rys 6. Informacje o zwróconych środkach pieniężnych będą znajdować się na karcie zamówienia.

Obsługa zwrotu i reklamacji przez sprzedawcę w Shoper Zwroty

Instrukcja: jak obsługiwać zwroty i reklamacje od klientów?

Powiązane artykuły nt. transakcji i zwrotów w sklepie Shoper

Mogą zainteresować Cię również poniższe artykułu Centrum pomocy dotyczące transakcji i zwrotów w sklepie internetowym:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak zarządzać zwrotem zamówienia z poziomu Panelu administracyjnego sklepu.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności