Dodatki do twojego sklepu: rozbudowane opinie klientów

Data publikacji: 21 maja 2020 Ostatnia aktualizacja: 16 marca 2025

Budują wiarygodność marki, motywują lub zniechęcają do zakupów – choćby dlatego warto szczególnie potratować opinie klientów w Twoim sklepie internetowym.

Rys 1. Opinie klientów warto szczegółowo analizować podczas prowadzenia sklepu internetowego.
Rys 1. Opinie klientów warto szczegółowo analizować podczas prowadzenia sklepu internetowego.

Opinie kupujących wpływają na wiarygodność marki

Jak informowaliśmy już w jednym z naszych raportów, aż dla 80% właścicieli sklepów internetowych Shoper opinie kupujących to element, który najbardziej wpływa na wiarygodność marki na rynku. Wyprzedzają one wyraźnie takie elementy e-sklepu, jak „ładne zdjęcia / oprawa graficzna strony”, „dokładne opisy produktów” czy „możliwość płatności przy odbiorze”.

Rys 2. Badanie elementów wpływających na wiarygodność sklepu w ocenie kupujących.
Rys 2. Badanie elementów wpływających na wiarygodność sklepu w ocenie kupujących.

Ale nie trzeba nawet sprawdzać raportów i badań – z własnego punktu widzenia opinie w internecie są przecież dla każdego z nas szalenie istotne. Przypomnij sobie ostatni zakupy zrobione online:czy robiłeś/aś je w sklepie o sprawdzonej opinii? A może przed zakupem sprawdziłeś/aś recenzje innych klientów? Idziemy o zakład, że gdy szukasz jakiegoś produktu i dodatkowo widzisz przy nim opinie innych kupujących – nabierasz dodatkowego zaufania do produktu czy sprzedającego.

Dla kupujących opinia o produkcie czy sklepie jest ważna – pozwala skonfrontować marketingowe opisy z realnym doświadczeniem kupującego. W przypadku produktów daje szansę na weryfikację stanu faktycznego przedmiotu. Można z tego z powodzeniem zrobić wartość dodaną. Dzięki temu opinie stają się swego rodzaju wartościowym zapleczem. Zgromadzone o sklepie czy produktach treści pracują na zachęcenie do zakupów innych. Oczywiście ważne jest też to, jak dobry jest sam produkt oraz obsługa sklepu – ale to internauci budują o nich zdanie w internecie.

Jak możesz prezentować opinie w sklepie?

O tym, jak pozyskiwać opinie klientów w sklepie internetowym przeczytasz w tym artykule, poniżej prezentujemy przykład nowoczesnego wykorzystania tego elementu e-biznesu. Wzięliśmy go ze strony prowadzonego na oprogramowaniu Shoper sklepu Niwatch.pl, w którym można znaleźć zegarki znanych i cenionych firm a także liczne dodatki.

Kupujący oprócz dodania oceny i komentarza, mają też możliwość dodania własnego zdjęcia zakupionego w sklepie towaru.

Rys 3. Podczas publikowania opinii klienci mogą dodać zdjęcia komentowanych produktów.
Rys 3. Podczas publikowania opinii klienci mogą dodać zdjęcia komentowanych produktów.

Dla lepszego wykorzystania opinii na swojej stronie, sklep Niwatch.pl wykorzystuje dodatkowo aplikację Getreview, która pozwala na zbieranie i prezentowanie opinii w bardzo przejrzysty i atrakcyjny sposób.

Aplikacja Getreview pozwala dodatkowo moderować i odpowiadać na opinie klientów, ustawiać własne pytania dla klientów, przyznawać nagrody, a przede wszystkim – zwiększać skuteczność zbierania opinii nawet 10-krotnie w stosunku do podstawowego modułu.

O innych pomysłach na efektywne zbieranie opinii w swoim sklepie internetowym przeczytasz więcej tutaj.

Warto zapamiętać!
  • Czy opinie klientów wpływają na postrzeganie i wiarygodność marki?
  • Sposoby na prezentacje publikowanych opinii klientów w sklepie internetowym.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności