SMS-y w sklepie internetowym: lepsze dotarcie z ofertą do klienta

Data publikacji: 24 września 2022 Ostatnia aktualizacja: 13 lutego 2025

Aż 94% Polaków korzysta z funkcji wysyłania i odbierania SMS, do tego 90% SMS-ów jest czytanych w ciągu trzech minut od otrzymania wiadomości. Warto to wykorzystać w promocji swojego sklepu online.

SMS-y to popularna forma kontaktu dla kupujących
Rys 1. Wysyłaj wiadomości tekstowe na telefon do klientów sklepu.
SMS-y to popularna forma kontaktu dla kupujących
Rys 1. Wysyłaj wiadomości tekstowe na telefon do klientów sklepu.

SMS w e-commerce

Żyjemy w świecie mobile. Według danych GUS, na każdego Polaka przypada więcej niż jeden telefon komórkowy. Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że niemal zawsze i wszędzie możemy być w kontakcie z innymi, a SMS, jako jedna z najczęściej używanych forma przekazywania informacji, bardzo nam w tym pomaga. Także w przypadku komunikacji na linii sklep internetowy-klient.

Z badania Shoper i SMSAPI wynika, że komunikacja SMS jest drugim najpopularniejszym – po e-mailu – kanałem dotarcia informacji o ofertach e-sklepów. SMS-y należą też do preferowanych przez kupujących form kontaktu. Wiadomości tekstowe wysyłane na telefon do klientów, częściej są jednak przez nich odbierane i czytane niż oferty dostarczane na skrzynki pocztowe.

Popularność kanałów do odbierania komunikacji na temat ofert
Rys 2. Kanały komunikacji oferty – badanie Shoper i SMSAPI.
Popularność kanałów do odbierania komunikacji na temat ofert
Rys 2. Kanały komunikacji oferty – badanie Shoper i SMSAPI.

Funkcjonalność SMS jest ceniona za szybkość, niezawodność, prostotę i łatwy dostęp. Czyli za to, za co oceniane są najlepiej zespoły obsług klienta. W tym artykule podpowiemy Ci, jak wykorzystać wiadomości SMS-y w komunikacji, pozyskaniu i utrzymaniu klienta.

Dlaczego warto obsługiwać klienta przez SMS

Za pośrednictwem SMS-ów można wysyłać informacje o ofercie, powiadomienia o realizacji zamówienia, ale można też prowadzić tradycyjną obsługę klienta. Innymi słowy, przy użyciu wiadomości tekstowych można zadawać obsłudze sklepu pytania i otrzymywać w ten sam sposób szybkie odpowiedzi.

Jakie są główne zalety obsługi poprzez SMS? Wiadomości tekstowe są przede wszystkim wygodne dla klienta. Przebijają się także przez szum informacyjny.

W dużym skrócie jest to nadmiar informacji w stosunku do możliwości jej przetworzenia przez człowieka. Każdego dnia jesteśmy bombardowani informacjami ze świata, ale też pilnymi mailami, na które trzeba odpisać i prezentacjami, które trzeba zrobić.

Zatrzymajmy się więc na chwilę i zastanówmy. Ile wiadomości e-mail otrzymujemy w ciągu 24 godzin. 20? 50? 100? A teraz zestawmy z tym SMS-y. Tych dostajemy na pewno mniej, bo na co dzień komunikujemy się za ich pośrednictwem z najbliższymi i znajomymi.

Dlatego SMS-y mogą być Twoim wyróżnikiem.

Po pierwsze, mamy do nich bardziej prywatne podejście. Po drugie, 85% użytkowników telefonów komórkowych woli SMS-y od wiadomości e-mail czy rozmów telefonicznych. Dodatkowy argument przemawiający za tym kanałem komunikacji są badania, które wskazują, że 90% SMS-ów jest czytanych już w ciągu pierwszych 3 minut od ich otrzymania.

Posłuchaj podcastu o skutecznym SMS marketingu

Zwiększ swoją sprzedaż przez SMS

SMS-y w swoim sklepie internetowym możesz wykorzystywać na różne sposoby. Informacyjnie, ale też proaktywnie i za ich pośrednictwem ratować np. porzucone koszyki. W Twoim sklepie jest nieopłacone zamówienie? Możesz wysłać wiadomość z przypomnieniem o braku płatności.

Wyślij SMS i zbuduj więź z klientem

Pamiętając, że SMS-y rządzą się swoimi prawami, piszemy je w nieformalnym tonie, ze znajomymi, warto do tego kanału komunikacji podchodzić w podobny sposób, budując z klientem bliższą więź. Przez SMS-y można mu pokazać, że Twój sklep to przyjazna i bardzo kontaktowa marka. Że wiesz, jak ze swoim klientem rozmawiać, nie jesteś przy tym sztywny/a, ale jeśli już coś wysyłasz, to zawsze z dobrego powodu. Odbiorcy doceniają przyjazny język w komunikacji i konkretny przekaz. Dzięki SMS-om możesz zrobić na nich dobre wrażenie i dać się zapamiętać, jako bardzo dobrze komunikująca się firma.

Jak wdrożyć obsługę klienta przez SMS?

Wdrażanie nowych rzeczy zawsze wydaje się trudne. Ale tym razem jest zupełnie inaczej. Cały proces zajmie Ci zaledwie kilka minut. Nie potrzebujesz zaawansowanej wiedzy technicznej czy wsparcia developera.

Z pomocą przychodzi Ci Shoper Connect, czyli nowoczesna aplikacja, która ułatwi i usprawni Twój kontakt z klientem. Dzięki niej możesz zbudować niezawodną infolinię w zaledwie kilka minut, a dzięki opcji wysyłki i odbioru SMS komunikować się z klientami w wygodny dla nich sposób.

Jak działa aplikacja Shoper Connect?
Rys 3. Wygodna komunikacja z klientami przez SMS-y.
Jak działa aplikacja Shoper Connect?
Rys 3. Wygodna komunikacja z klientami przez SMS-y.

Co więcej, po instalacji aplikacji, na stronie Twojego sklepu pojawi się widżet, który pozwoli odwiedzającym rozpocząć czat SMS (alternatywnie do wysłania SMS-a na Twój nowy numer) bądź zadzwonić do Ciebie bezpośrednio ze swojej przeglądarki.

Wszystkim będziesz zarządzać przy pomocy dedykowanego panelu w przeglądarce, który pozwoli Ci na dokonywanie niezbędnych zmian. Aplikacja mobilna natomiast umożliwi Ci wykonywanie i odbieranie połączeń oraz SMS-ów niezależnie od miejsca, w którym się znajdujesz.

Zainstaluj aplikację Shoper Connect.

Zobacz, jak prosta jest instalacja Shoper Connect.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Dlaczego klienci preferują kontakt przez SMS?
  • Dlaczego SMS-y są lepsze niż e-maile i telefony w komunikacji z klientem?
  • Jakie wiadomości SMS wysyłać, by zwiększać sprzedaż?
  • Co sprawia, że SMS-y skutecznie wzmacniają relacje z klientami?
  • Jak w kilka minut uruchomić SMS-y w sklepie internetowym?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności