E-commerceland – zielona wyspa dla handlowców

Data publikacji: 22 lutego 2011 Ostatnia aktualizacja: 31 marca 2025

W ostatnim roku z handlowej mapy Polski na skutek rosnącej konkurencji zniknęło ponad 7 tysięcy placówek, głównie małych sklepów – donosi Dziennik Gazeta Prawna. Szacuje się, że aż 8 na 10 nowych punktów sprzedaży w ciągu pierwszego roku działalności podzieli ich los. W siłę rosną za to supermarkety i sklepy działające w internecie.

E-commerce rośnie w siłę

Ten, odnoszący się do handlu w sieci, trend potwierdzają dane opracowane przez Euromonitor International, na które powołuje się „Rzeczpospolita”. Mówią one o 35-procentowym wzroście wartości polskiego rynku e-commerce w 2010 r. Prognozy na bieżący rok są równie optymistyczne. W kolejnym roku słupek ma podskoczyć o kolejne 33 procent. Wśród czynników najsilniej stymulujących wzrost branży, wymienia się rosnącą liczbę internautów oraz przełamywanie nieufności do zakupów w sieci. Sklepy internetowe wygrywają konkurencję z handlem tradycyjnym także dzięki niższym cenom. Zarówno, opracowany przez Internet Standard raport ecommerce 2010, jak i dane prezentowane przez Euromonitor, pokazują, że Polacy najchętniej kupują w Internecie sprzęt elektroniczny, kosmetyki, multimedia, elementy wyposażenia domu, a także odzież i obuwie.

Nieskolonizowana wyspa

Zakupy w Sieci deklaruje jedna trzecia Polaków. Powoli gonimy Europę, jeśli chodzi o ilość pieniędzy wydanych w Internecie na konsumpcję. Rosnąca liczba internautów otwiera nową przestrzeń do opanowania. W sytuacji, gdy duże sieci handlowe eliminują niewielkie sklepy, Internet może stać się szansą dla sklepów hobbystycznych. Branża e-commerce to miejsce zarówno dla sportowych zapaleńców, którzy korzystając z doświadczenia doradzają w wyborze profesjonalnego sprzętu, jak i sprzedawców ręcznie robionej biżuterii czy specjalistycznego sprzętu medycznego. Podczas gdy handel tradycyjny skupia się na dość standardowej ofercie, e-biznes dzięki swojej wirtualności daje możliwość dotarcia z niestandardową ofertą wszędzie, gdzie ludzie korzystają z Internetu. Sklep internetowy może być prowadzony z dowolnego miejsca i zapewnia działalność w skali całego kraju. Rozwój w Sieci to szansa dla lokalnych sklepów, często zlokalizowanych na obszarach pozamiejskich.

Stabilny biznes na dwóch nogach

Sprzedaż on-line może być traktowana również jako kanał będący uzupełnieniem handlu prowadzonego w sposób tradycyjny. To dobre rozwiązanie dla osób szukających większej stabilności biznesowej. Dodatkowo, otwarcie sklepu internetowego, wiąże się ze stosunkowo niewielkim wydatkiem inwestycyjnym w porównaniu z rozwojem tradycyjnej placówki. W parze z mniejszymi kosztami idzie więc mniejsze ryzyko inwestycyjne. W obliczu prognoz dotyczących rynku, sprzedaż przez Internet, może okazać się nie tylko kołem ratunkowym dla przedsiębiorców, ale także szansą na dopłynięcie do zielonego przylądka sukcesu.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności