Jak przypisywana jest konwersja do Shoper kampanii Google Ads?
Przypisywanie konwersji do raportu Shoper Kampanie dla Google Ads
W raporcie Shoper Kampanie dla Google Ads znajdziesz wszystkie najważniejsze parametry – w tym liczbę transakcji pochodzących z kampanii Google Shopping.
- Więcej informacji: Gdzie sprawdzę wyniki reklam Shoper Kampanie?
Kiedy następuje przypisanie konwersji do Shoper Kampanii Google Ads?
Przypisanie konwersji do prowadzonej kampanii Google Shopping następuje tylko i wyłącznie w momencie, kiedy dany użytkownik kliknie reklamę, posiadającą nasz unikalny cookies (shop_utm_campaign), a następnie dokona zakupu (zostanie wyświetlona strona podziękowania za zakup).
Wtedy wiemy, że na ścieżce zakupowej klienta, która często jest długa i skomplikowana, pojawiła się nasza reklama i miała ona swój udział w zakupie dokonanym przez klienta.
Konwersja jest przypisywana do daty złożenia zamówienia przez użytkownika w sklepie internetowym. Od momentu kliknięcia reklamy, zamówienie zostanie policzone, jeśli konwersja nastąpi w przeciągu kolejnych 90 dni.
Dodawanie kodu konwersji AdWords w sklepie Shoper
Do skonfigurowania mierzenia konwersji w sklepie Shoper potrzebujesz dwóch kodów z Google AdWords, które należy dodać w jego interfejsie.
Analiza współczynnika i ścieżki konwersji w Shoper
Współczynnik konwersji w e-commerce to nic innego jak odsetek sesji, które doprowadziły do transakcji w sklepie. Dla przykładu: jeżeli 1 na 100 sesji kończy się transakcją, to współczynnik konwersji w takim przypadku wynosi 1%.
Aby Analytics mierzył konwersję trzeba ją najpierw aktywować. Jakie ustawienia wprowadzić na platformie Shoper i w Google Analytics opisaliśmy dokładnie w artykule: Google Analytics – po co – a dokładnie w sekcji: Mierzenie konwersji.
Ścieżką konwersji jest natomiast drogą, którą przebył użytkownik przed dokonaniem zakupu poprzez poszczególne źródła ruchu.
- Więcej informacji: jak badać współczynnik konwersji i ścieżki zakupowe w sklepie?
Warto zapamiętać!
- Jak Shoper Kampanie rozpoznają i przypisują konwersje z Google Ads?
- Jak wprowadzić kod śledzenia śledzenia konwersji AdWords?
- Jak interpretować współczynnik i ścieżki konwersji w sklepie?