Jak przypisywana jest konwersja do Shoper kampanii Google Ads?

Data publikacji: 10 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 14 listopada 2024

Przypisywanie konwersji do raportu Shoper Kampanie dla Google Ads

W raporcie Shoper Kampanie dla Google Ads znajdziesz wszystkie najważniejsze parametry – w tym liczbę transakcji pochodzących z kampanii Google Shopping.

Kiedy następuje przypisanie konwersji do Shoper Kampanii Google Ads?

Przypisanie konwersji do prowadzonej kampanii Google Shopping następuje tylko i wyłącznie w momencie, kiedy dany użytkownik kliknie reklamę, posiadającą nasz unikalny cookies (shop_utm_campaign), a następnie dokona zakupu (zostanie wyświetlona strona podziękowania za zakup). 

Wtedy wiemy, że na ścieżce zakupowej klienta, która często jest długa i skomplikowana, pojawiła się nasza reklama i miała ona swój udział w zakupie dokonanym przez klienta. 

Proces przypisywania konwersji do reklamy Google Ads
Rys 1. Jak przypisywane są konwersje do kampanii reklamowych Google Ads z Shoper Kampanie?
Proces przypisywania konwersji do reklamy Google Ads
Rys 1. Jak przypisywane są konwersje do kampanii reklamowych Google Ads z Shoper Kampanie?

Konwersja jest przypisywana do daty złożenia zamówienia przez użytkownika w sklepie internetowym. Od momentu kliknięcia reklamy, zamówienie zostanie policzone, jeśli konwersja nastąpi w przeciągu kolejnych 90 dni.

Dodawanie kodu konwersji AdWords w sklepie Shoper

Do skonfigurowania mierzenia konwersji w sklepie Shoper potrzebujesz dwóch kodów z Google AdWords, które należy dodać w jego interfejsie.

Analiza współczynnika i ścieżki konwersji w Shoper

Współczynnik konwersji w e-commerce to nic innego jak odsetek sesji, które doprowadziły do transakcji w sklepie. Dla przykładu: jeżeli 1 na 100 sesji kończy się transakcją, to współczynnik konwersji w takim przypadku wynosi 1%.

Aby Analytics mierzył konwersję trzeba ją najpierw aktywować. Jakie ustawienia wprowadzić na platformie Shoper i w Google Analytics opisaliśmy dokładnie w artykule:  Google Analytics – po co – a dokładnie w sekcji: Mierzenie konwersji.

Ścieżką konwersji jest natomiast drogą, którą przebył użytkownik przed dokonaniem zakupu poprzez poszczególne źródła ruchu.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak Shoper Kampanie rozpoznają i przypisują konwersje z Google Ads?
  • Jak wprowadzić kod śledzenia śledzenia konwersji AdWords?
  • Jak interpretować współczynnik i ścieżki konwersji w sklepie?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności