Jak sprawdzić na jakie strony klienci wchodzą z Google?
Sprawdzanie listy stron, na które wchodzą klienci ze źródła odwiedzin jakim jest bezpłatna wyszukiwarka Google. Oczywiście mówimy o podstronach w Twoim serwisie lub kartach produktów w sklepie internetowym.
Do jakich stron sklepu trafiają klienci pochodzący z Google?
Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić w jakie miejsca trafiają odwiedzający (klienci) pochodzący z darmowych wyników wyszukiwania (lub innych źródeł odwiedzin).

Sprawdźmy teraz, które z nich to strony, na które potencjalny klient wszedł z darmowych wyników wyszukiwania (organicznych).

W polu: Zawiera (3) wybierz: google / organic i kliknij przycisk: Zastosuj (4).

Domyślnie są posegregowane od tych odwiedzanych najczęściej – od największej do najmniejszej liczby sesji. Jeśli chcesz wyświetlić dłuższą listę tych stron, skorzystaj z opcji w prawym dolnym rogu:

Duży ruch organiczny może świadczyć np. o tym, że dana podstrona jest dobrze wypozycjonowana.
To sygnał, że warto ją pielęgnować – aktualizować informacje, gdy treść tego wymaga, być może coś jeszcze usprawnić.
Nie zdziw się też, jeśli strona główna nie będzie miała tylu sesji, ilu możesz się spodziewać. Według naszych danych na próbce 13 mln sesji za 2018 rok, strony główne sklepów stanowią 24% stron docelowych.
Pamiętaj również, że zamiast google / organic możesz zbadać też inne źródła.
Przykładowo możesz wybrać „zawiera Facebook”, aby wyświetlić strony docelowe, na które użytkownicy przechodzą z Facebooka. Jeśli interesuje Cię wyłącznie konkretne źródło, bez innych, zawierających jego nazwę, wybierz z listy dopasowanie ścisłe:

Analiza unikalnych klientów w Google Analytics
Google Analytics 4 opiera identyfikacje unikalnych użytkowników na podstawie takich czynników, jak: identyfikator przypisywany do użytkownika lub unikalne ID urządzenia, z którego użytkownik korzysta.
W systemie raportowania Google Analytics 4 użytkownicy mogą zostać uznani za unikalnych, gdy zostaną rozpoznani przy użyciu jakiegokolwiek unikalnego identyfikatora, który nie będzie mógł się powtórzyć u innych użytkowników.
- Przykład: dwóch użytkowników nie będzie mogło w tym samym miejscu i czasie korzystać z tego samego urządzenia – z tego powodu unikalni użytkownicy mogą być identyfikowani na podstawie unikalnego ID przypisanego do urządzenia.
Raport unikalnych użytkowników w GA4 to liczba różnych osób odwiedzających stronę internetową w określonym okresie czasu. Statystyki unikalnych użytkowników ułatwiają firmom ocenę skali zainteresowania lub efektywności działań marketingowych.
- Więcej informacji: jak monitorować unikalną liczbę klientów sklepu?
Jak wykorzystać GA4 do lepszej analizy danych w sklepie?
Zapoznaj się także z pozostałymi funkcjami narzędzia Google Analytics 4:
Warto zapamiętać!
- Jak wyświetlić listę najczęściej odwiedzanych stron z Google?
- Jak sprawdzić, ilu użytkowników odwiedza sklep internetowy?
- Jakie funkcje przydadzą się w analizie danych ze sklepu online?