Jak sprawdzić na jakie strony klienci wchodzą z Google?

Data publikacji: 18 kwietnia 2019 Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2024

Sprawdzanie listy stron, na które wchodzą klienci ze źródła odwiedzin jakim jest bezpłatna wyszukiwarka Google. Oczywiście mówimy o podstronach w Twoim serwisie lub kartach produktów w sklepie internetowym.

Do jakich stron sklepu trafiają klienci pochodzący z Google?

Skorzystaj z poniższej instrukcji, aby sprawdzić w jakie miejsca trafiają odwiedzający (klienci) pochodzący z darmowych wyników wyszukiwania (lub innych źródeł odwiedzin).

Uruchom Google Analytics.
Z głównego menu Google Analytics wybierz opcję: Zachowanie > Zawartość witryny > Strony docelowe.
Google Analytics raport Stron docelowych w sekcji Zachowanie
Rys 1. W GA przejdź do: Zachowanie > Zawartość witryny > Strony docelowe.
Google Analytics raport Stron docelowych w sekcji Zachowanie
Rys 1. W GA przejdź do: Zachowanie > Zawartość witryny > Strony docelowe.
Na liście zobaczysz dane dotyczące stron, które użytkownicy widzą jako pierwsze w trakcie swojej wizyty. Inaczej są to strony wejścia.

Sprawdźmy teraz, które z nich to strony, na które potencjalny klient wszedł z darmowych wyników wyszukiwania (organicznych).

Nad tabelą z danymi wybierz: Wymiar dodatkowy > Źródło / medium.
W Google Analytics nad tabelą ze statystykami określ wymiar dodatkowy: Źródło / medium
Rys 2. Nad wyświetloną tabelą wybierz: Wymiar dodatkowy > Źródło / medium.
W Google Analytics nad tabelą ze statystykami określ wymiar dodatkowy: Źródło / medium
Rys 2. Nad wyświetloną tabelą wybierz: Wymiar dodatkowy > Źródło / medium.
Wybierz: Zaawansowane (1) z prawej strony obok wyszukiwarki. Następnie w sekcji: Uwzględnij wybierz: Źródło / Medium (2).

W polu: Zawiera (3) wybierz: google / organic i kliknij przycisk: Zastosuj (4).
W Google Analytics uwzględnij źródło /  medium i w sekcji zawiera wybierz google / organic
Rys 3. W sekcji: Uwzględnij wybierz: Źródło / Medium i następnie w polu: Zawiera wybierz: google / organic.
W Google Analytics uwzględnij źródło /  medium i w sekcji zawiera wybierz google / organic
Rys 3. W sekcji: Uwzględnij wybierz: Źródło / Medium i następnie w polu: Zawiera wybierz: google / organic.
Wyświetlony zostanie wykaz Twoich stron, na które użytkownicy trafiają z organicznych wyników wyszukiwania.

Domyślnie są posegregowane od tych odwiedzanych najczęściej – od największej do najmniejszej liczby sesji. Jeśli chcesz wyświetlić dłuższą listę tych stron, skorzystaj z opcji w prawym dolnym rogu:

Jak zmienić ilość wyświetlanych stron na liście w Google Analytics?
Rys 4. Zmiana ilości wyświetlonych stron w raporcie Google Analytics (paginacja).
Jak zmienić ilość wyświetlanych stron na liście w Google Analytics?
Rys 4. Zmiana ilości wyświetlonych stron w raporcie Google Analytics (paginacja).

Duży ruch organiczny może świadczyć np. o tym, że dana podstrona jest dobrze wypozycjonowana.

To sygnał, że warto ją pielęgnować – aktualizować informacje, gdy treść tego wymaga, być może coś jeszcze usprawnić.

Nie zdziw się też, jeśli strona główna nie będzie miała tylu sesji, ilu możesz się spodziewać. Według naszych danych na próbce 13 mln sesji za 2018 rok, strony główne sklepów stanowią 24% stron docelowych.

Pamiętaj również, że  zamiast google / organic możesz zbadać też inne źródła.

Przykładowo możesz wybrać „zawiera Facebook”, aby wyświetlić strony docelowe, na które użytkownicy przechodzą z Facebooka. Jeśli interesuje Cię wyłącznie konkretne źródło, bez innych, zawierających jego nazwę, wybierz z listy dopasowanie ścisłe:

Wybór dopasowania ścisłego w raportach Google Analytics
Rys 5. W opcji: Zawiera wybierz: Dopasowania ścisłe, aby wyświetlić statystyki wyłącznie wybranego źródła.
Wybór dopasowania ścisłego w raportach Google Analytics
Rys 5. W opcji: Zawiera wybierz: Dopasowania ścisłe, aby wyświetlić statystyki wyłącznie wybranego źródła.

Analiza unikalnych klientów w Google Analytics

Google Analytics 4 opiera identyfikacje unikalnych użytkowników na podstawie takich czynników, jak: identyfikator przypisywany do użytkownika lub unikalne ID urządzenia, z którego użytkownik korzysta.

W systemie raportowania Google Analytics 4 użytkownicy mogą zostać uznani za unikalnych, gdy zostaną rozpoznani przy użyciu jakiegokolwiek unikalnego identyfikatora, który nie będzie mógł się powtórzyć u innych użytkowników.

  • Przykład: dwóch użytkowników nie będzie mogło w tym samym miejscu i czasie korzystać z tego samego urządzenia – z tego powodu unikalni użytkownicy mogą być identyfikowani na podstawie unikalnego ID przypisanego do urządzenia.

Raport unikalnych użytkowników w GA4 to liczba różnych osób odwiedzających stronę internetową w określonym okresie czasu. Statystyki unikalnych użytkowników ułatwiają firmom ocenę skali zainteresowania lub efektywności działań marketingowych.

Jak wykorzystać GA4 do lepszej analizy danych w sklepie?

Zapoznaj się także z pozostałymi funkcjami narzędzia Google Analytics 4:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak wyświetlić listę najczęściej odwiedzanych stron z Google?
  • Jak sprawdzić, ilu użytkowników odwiedza sklep internetowy?
  • Jakie funkcje przydadzą się w analizie danych ze sklepu online?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności