Data publikacji: 29 marca 2024 Aktualizacja: 11 lutego 2025

Jak ustawić filtry ruchu w GA4?

Obecnie Google Analytics 4 oferuje filtry umożliwiające uwzględnianie lub wykluczanie tylko ruchu wewnętrznego i ruchu generowanego przez dewelopera. Do wykluczenia filtrowania można przejść na dwa sposoby.

Ustawienia filtrowania w sekcji Administracja

Przejdź do sekcji: Administracja (A) > Ustawienia danych (B) > Filtry danych (C).
Google Analytics > Administracja > Ustawienia danych > Filtry danych
Rys 1. Przejdź do ustawień filtrów w panelu Google Analytics 4.
Google Analytics > Administracja > Ustawienia danych > Filtry danych
Rys 1. Przejdź do ustawień filtrów w panelu Google Analytics 4.
W kolejnym kroku wybieramy czy chcemy wykluczyć ruch wewnętrzny czy generowany przez dewelopera.
Google Analytics > Administracja > Ustawienia danych > Filtry danych > Tworzenie filtra
Rys 2. Kliknij przycisk: Utwórz filtr, aby dodać nowy ruch w GA4.
Google Analytics > Administracja > Ustawienia danych > Filtry danych > Tworzenie filtra
Rys 2. Kliknij przycisk: Utwórz filtr, aby dodać nowy ruch w GA4.
Google Analytics > Administracja > Ustawienia danych > Filtry danych > Utwórz filtr > Typ
Rys 3. Tworząc filtr wybierz rodzaj ruchu: wewnętrzny czy generowany przez dewelopera.
Google Analytics > Administracja > Ustawienia danych > Filtry danych > Utwórz filtr > Typ
Rys 3. Tworząc filtr wybierz rodzaj ruchu: wewnętrzny czy generowany przez dewelopera.
Filtr ruchu dewelopera definiowany jest za pomocą parametru zdarzenia: debug_mode=1 lub debug_event=1.

Jeśli za pomocą filtra wykluczy się ruch generowany przez dewelopera, będzie go nadal widać w raporcie: DebugView. Dzięki temu deweloperzy mogą w każdej chwili sprawdzić działanie narzędzi Analytics.

Filtr ruchu wewnętrznego wykorzystuje do wykluczenia adres IP. 

Ustawienia filtrowania w sekcji Strumienie danych

Do ustawień filtrowania można też dotrzeć wchodząc do zakładki: Strumienie danych (A) i klikając wybrany strumień (B).
Google Analytics > Administracja > Strumienie danych
Rys 4. Na liście strumieni danych wybierz odpowiednią pozycję związaną ze sklepem internetowym.
Google Analytics > Administracja > Strumienie danych
Rys 4. Na liście strumieni danych wybierz odpowiednią pozycję związaną ze sklepem internetowym.
Google Analytics > Administracja > Strumienie danych > Strumień > Ustawienia dodatkowe > Więcej ustawień tagowania
Rys 5. W sekcji: Ustawienia dodatkowe kliknij: Więcej ustawień tagowania.
Google Analytics > Administracja > Strumienie danych > Strumień > Ustawienia dodatkowe > Więcej ustawień tagowania
Rys 5. W sekcji: Ustawienia dodatkowe kliknij: Więcej ustawień tagowania.
Google Analytics > Administracja > Strumienie danych > Strumień > Ustawienia dodatkowe > Więcej ustawień tagowania > Konfiguracja tagu > Definiowanie ruchu wewnętrznego
Rys 6. W sekcji: Konfiguracja tagu kliknij opcję: Definiowanie ruchu wewnętrznego.
Google Analytics > Administracja > Strumienie danych > Strumień > Ustawienia dodatkowe > Więcej ustawień tagowania > Konfiguracja tagu > Definiowanie ruchu wewnętrznego
Rys 6. W sekcji: Konfiguracja tagu kliknij opcję: Definiowanie ruchu wewnętrznego.
Z widoków raportowania powinno się wykluczać pracowników firmy, deweloperów pracujących nad stroną oraz partnerów takich jak agencje marketingowe.

Ruch tych użytkowników zaburza dane, szczególnie jeśli strona nie rejestruje dużego ruchu.

W Definiowaniu ruchu wewnętrznego mamy do wyboru filtrowanie na podstawie adresu IP (dopasowanie jest możliwe dla adresów IPv4 lub IPv6).
Wypełniamy nazwę reguły, która będzie informować kogo dokładnie wykluczamy, następnie wybieramy typ dopasowania.

W porównaniu do Universal Analytics nie mamy możliwości wykorzystania wyrażeń nieregularnych przy konfiguracji. W polu wartość wpisujemy adres IP, który chcemy wykluczyć z raportów.

Po zakończeniu edycji, należy zapisać zmiany klikając przycisk: Utwórz (w prawej górnej części ekranu).

Google Analytics > Administracja > Strumienie danych > Strumień > Ustawienia dodatkowe > Więcej ustawień tagowania > Konfiguracja tagu > Definiowanie ruchu wewnętrznego > Utwórz regułę
Rys 7. Po zakończeniu edycji reguły ruchu wewnętrznego, kliknij przycisk: Utwórz (w prawej górnej części ekranu).
Google Analytics > Administracja > Strumienie danych > Strumień > Ustawienia dodatkowe > Więcej ustawień tagowania > Konfiguracja tagu > Definiowanie ruchu wewnętrznego > Utwórz regułę
Rys 7. Po zakończeniu edycji reguły ruchu wewnętrznego, kliknij przycisk: Utwórz (w prawej górnej części ekranu).
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • jak definiować i wykluczać ruch wewnętrzny w Google Analytics 4.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności