Jak stworzyć artykuł, który będzie generował ruch?

Data publikacji: 28 sierpnia 2019 Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2024

Działana content marketingowe są aktualnie bardzo popularną formą marketingu. Jego zalety to m.in.: budowanie profesjonalnego wizerunku firmy, wpływ na rozpoznawalność marki, pozyskanie zaufania klienta, ułatwienie klientom podjęcia decyzji zakupowych.

Jednak, aby wszystkie te elementy mogły mieć miejsce, teksty muszą dotrzeć do odbiorców. Content marketing jest nieodłącznym elementem pozycjonowania e-commerce. Jak zatem stworzyć artykuł, który będzie generował ruch?

W poniższym artykule przedstawiamy 7 porad SEO, dzięki którym wpisy blogowe, poradniki, czy strony informacyjne będą odpowiednio zoptymalizowane pod wyszukiwarkę Google.

Tworzenie treści generujących ruch

Wybierz odpowiedni temat oraz główną frazę kluczową

Aby zwiększyć szansę na wysoką ilość odsłon artykułu, bardzo ważny jest trafny wybór tematu. Istotne jest, aby fraza główna artykułu posiadała stosunkowo wysoką liczbę miesięcznych wyszukiwań. Poniżej przygotowaliśmy zestawienie narzędzi, które będą pomocne w wyborze takiej frazy i skonstruowaniu tytułu artykułu.

Google Auto Suggestpodpowiedzi Google to prosty i łatwo dostępny sposób na znalezienie często wyszukiwanej frazy do naszego artykułu. Jak to działa? Po wpisaniu słowa kluczowego w wyszukiwarce Google pojawi nam się opcja automatycznego uzupełniania. Wyświetlają się tu podobne, sugerowane frazy, które często wpisują użytkownicy wyszukiwarki. 

Niestety takie rozwiązanie nie daje nam szczegółowej wiedzy o ilości zapytań, jednak jest darmowe. Należy jeszcze pamiętać, że sugestie Google nie są globalne, mogą się one różnić w zależności od lokalizacji oraz używanych urządzeń.

Przykładowy widok wyników w wyszukiwarce Google
Rys 1. Przykładowe sugestie wyszukiwania w Google.
Przykładowy widok wyników w wyszukiwarce Google
Rys 1. Przykładowe sugestie wyszukiwania w Google.
Podpowiedzi Google ułatwiają wyszukiwanie
Rys 2. Przykład działania opcji automatycznego uzupełniania po wpisaniu słowa kluczowego.
Podpowiedzi Google ułatwiają wyszukiwanie
Rys 2. Przykład działania opcji automatycznego uzupełniania po wpisaniu słowa kluczowego.

Google Trends – to narzędzie, które umożliwi nam sprawdzenie popularności zapytań. Jak to działa? Po wpisaniu frazy kluczowej pojawia się wykres jej popularności.

Możemy z niego wywnioskować czy dane słowo kluczowe jest coraz częściej czy coraz rzadziej wyszukiwane, czy charakteryzuje się sezonowością. Pozwoli nam to określić czy warto użyć danej frazy do tworzenia tematu artykułu.

Dodatkowo wyświetlają się tutaj podobne, zyskujące na popularności zapytania. To właśnie je warto wykorzystać przy tworzeniu tematów na bloga. Poniżej przykład po wpisaniu frazy: „sukienka na wesele”.

Przykładowe statystyki w Google Trends dla wybranych fraz kluczowych
Rys 3. Przykład statystyk w narzędziu Google Trends dla fraz kluczowych.
Przykładowe statystyki w Google Trends dla wybranych fraz kluczowych
Rys 3. Przykład statystyk w narzędziu Google Trends dla fraz kluczowych.

Planer Słów Kluczowych – kolejnym przydatnym i jednym z najbardziej popularnych narzędzi do doboru fraz jest Planer Słów Kluczowych. Po wpisaniu frazy w pole „Poznaj nowe słowa kluczowe” pojawiają się wyniki zawierające powiązane słowa kluczowe.

Dużym plusem Planera są z pewnością możliwości filtrowania, m.in.: tekst słowa kluczowego zawiera …, tekst słowa kluczowego nie zawiera…., śr. miesięczna liczba wyszukiwań >=…, wybór słów z niską, średnią lub dużą konkurencja.

Umożliwia to szybki i prosty dobór słów kluczowych, zgodnych z naszymi potrzebami. Aby móc korzystać z Planera słów kluczowych wystarczy posiadać aktywne konto Google Ads, czyli mieć uruchomioną przynajmniej jedną kampanię.

Przykład statystyk dla fraz w planerze słów kluczowych od Google
Rys 4. Przykładowe dane statystyczne odnośnie fraz w Google Trends.
Przykład statystyk dla fraz w planerze słów kluczowych od Google
Rys 4. Przykładowe dane statystyczne odnośnie fraz w Google Trends.

Answer The Public – świetne narzędzie pozwalające na wyszukiwanie tzw. fraz długiego ogona. Jego plusem jest także to, że wyświetla wiele fraz – pytań, dlatego świetnie sprawdzi się podczas szukania pomysłu na temat artykułu.

Senuto i Semstorm – płatne narzędzia dedykowane głównie dla pozycjonerów oraz specjalistów Google Ads. Posiadają one wiele funkcjonalności związanych z badaniem skuteczności kampanii SEO i SEM. Oba narzędzia posiadają między innymi możliwość wyszukiwania słów kluczowych.

Dużą ich zaletą jest wyświetlanie średniej miesięcznej liczby wyszukiwań, co daje nam informacje o atrakcyjności danej frazy. Umożliwiają nam także dobór fraz kluczowych – pytań, które świetnie sprawdzają się jako tematy artykułów. Dodatkowo możemy podejrzeć tu popularne frazy u naszej konkurencji. Przeszkodą dla małych przedsiębiorców może być cena. Za podstawowy pakiet Senuto zapłacimy 99 zł miesięcznie. W przypadku Semstorma będzie to 129zł miesięcznie.

Przyporządkuj listę fraz

Mamy już wybrany tytuł artykułu oraz główną frazę kluczową. Zanim przystąpimy do pisania, musimy poświęcić chwilę na dobór dodatkowych fraz kluczowych. Oprócz najważniejszej frazy głównej artykuł powinien posiadać również semantyczne słowa kluczowe.

Są to powiązane ze sobą frazy, które pozwalają szczegółowo przedstawić robotom Google tematykę, którą porusza artykuł. Zastosowanie takich słów wzmacnia znaczenie tematyczne całej treści. Wpływa to pozytywnie na ranking w wynikach wyszukiwania.

Jako frazy dodatkowe warto stosować:

  • wyrażenia typu „długi ogon” zawierające frazę główną,
  • synonimy, wyrazy bliskoznaczne,
  • powiązane słowa kluczowe.

Przykład dla tematu: „Najmodniejsze sukienki na wesele – lato 2022”

Fraza główna: sukienki na wesele 2022

Dodatkowe frazy kluczowe, które warto użyć w artykule:

  • sukienki na wesele na lato
  • długie sukienki na wesele
  • młodzieżowe sukienki na wesele
  • sukienki na wesele dla puszystych
  • eleganckie sukienki
  • sukienki koktajlowe
  • sukienki wizytowe
  • modne sukienki na wesele
  • kreacje na wesele
  • suknie weselne
  • sukienki weselne
  • sukienki wieczorowe 
Stosuj odmienione frazy

Oprócz fraz w ich oryginalnej postaci zdecydowanie warto stosować ich odmienione formy. Dzięki zastosowaniu naturalnie brzmiących odmian artykuł będzie miał bardziej naturalną postać, a dzięki temu zyska nie tylko czytelników, ale także uznanie w rankingu wyników wyszukiwania.

Przykład dla frazy: „sukienka na wesele”:

  • sukienek na wesele
  • sukienki na wesele
  • sukience na wesele
Użyj ważnego słowa kluczowego już w pierwszych zdaniach tekstu

Dobrze, aby pierwsze wystąpienie głównego słowa kluczowego pojawiło się pierwszym akapicie, a nawet pierwszym zdaniu tekstu.

Wykorzystaj odpowiednią ilość słów kluczowych

W treści artykułu bardzo ważne jest zagęszczenie słów kluczowych. Ilość fraz kluczowych nie może być zbyt mała ani zbyt duża. W pierwszym przypadku roboty Google uznają podstronę za niezwiązaną z danym słowem kluczowym, a w drugim za spam. Jaka ilość słów kluczowych będzie więc odpowiednia?

Sprawdzajmy to na podstawie wyników konkurencji z pierwszej strony (TOP 10) wyników wyszukiwania. Właściwą ilością powtórzeń frazy głównej błędzie liczba zbliżona do wyniku stron konkurencyjnych. Należy tu pamiętać również o tym, aby także dostosować ilość tekstu do tych występujących na stronach konkurencyjnych. Jeśli chodzi o frazy-synonimy to warto każde z nich użyć około 1-3 razy w treści artykułu.

Zastosuj śródtytuły, czyli nagłówki

Stosowanie śródtytułów pozwala na oddzielenie poszczególnych zagadnień oraz ułatwia nawigację. Ważne, aby śródtytuły oznaczać nagłówkami H2 oraz H3, a w przypadku dłuższego artykułu nawet H4, H5.

Są one bardzo ważnym czynnikiem mającym wpływ na pozycję w wynikach wyszukiwania, czyli na to, że stworzony artykuł będzie generował ruch. Nagłówki są też świetnym miejscem na zastosowanie ważnych słów kluczowych.

Uatrakcyjnij treść: obrazki, wideo, infografiki

Ważne, aby przygotowane treści były wartościowe dla użytkownika. W celu przykucia uwagi użytkownika doskonałym pomysłem jest wykorzystanie elementów takich jak obrazki, wykresy, wideo czy infografiki.

Jeśli przedstawione w artykule treści są atrakcyjne dla czytelnika, spędzi on więcej czasu na stronie. Będzie to dla robotów Google sygnał, że nasza strona jest wartościowa dla użytkowników.

Dobór fraz kluczowych do artykułu

Słowa kluczowe do pozycjonowania możemy wybierać pod konkretne miejsca w sklepie, takie jak: kategoria, produkt czy wpis blogowy. Każdy z tych elementów oczywiście różni się i dobór słów kluczowych do każdego z nich będzie inny.

Co zrobić, gdy sklep internetowy nie pojawia się w Google?

Jeśli sklep internetowy nie jest widoczny w wynikach wyszukiwania (tzw. indeksie) Google, najczęściej jest to spowodowane niepoprawną konfiguracją sklepu, słabą jakością treści, dużą konkurencją w danej branży lub problemami z optymalizacją SEO.

Oprogramowanie Shoper jest dostosowane pod kątem pozycjonowania w wyszukiwarkach – co potwierdzają audyty oraz wysokie pozycje w Google sklepów uruchomionych na naszej platformie.

Nowy sklep może pojawić się w wyszukiwarce po kilku dniach lub nawet tygodniach od czasu uruchomienia. Roboty indeksujące najpierw muszą sklep zeskanować, aby na tej podstawie zdecydować pod jakimi frazami i na jakiej pozycji umieścić go w rankingu.

Samo dodanie produktów do odpowiednich kategorii nie zagwarantuje pierwszej pozycji w Google. Indeks wyszukiwarki zawiera miliony lub nawet miliardy wyników zależnie od wyszukiwanego słowa kluczowego. Od twoich działań zależy na jakiej pozycji pojawisz się ze swoim sklepem.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak pisać artykuły, by zdobyć więcej odwiedzających?
  • Jak wybrać najlepsze słowa kluczowe dla wpisu blogowego?
  • Jakie są powody, że sklep nie wyświetla się w wyszukiwarce Google?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności