Live chat i chatboty w sklepie internetowym – dlaczego ich potrzebujesz? Poznaj Smartsupp

Data publikacji: 8 stycznia 2024 Ostatnia aktualizacja: 28 stycznia 2025

Jak skutecznie budować długotrwałe relacje ze swoimi klientami, kiedy doba ma tylko 24 godziny, a pracy nie ubywa? Odpowiedź tkwi w automatyzacji i sztucznej inteligencji. Zobacz, jak live czat i podobne przydatne funkcje pomogą Ci w sprzedaży.

Live chat – co to jest?

Live czat to interaktywne narzędzie do komunikacji umożliwiające szybką wymianę wiadomości między firmą a osobą odwiedzającą daną stronę internetową. Najczęściej pojawia się jako małe okienko w dolnym rogu ekranu. Po kliknięciu w “dymek” użytkownik może rozpocząć konwersację np. z obsługą klienta lub z czatbotem – czyli robotem wykorzystującym sztuczną inteligencję do prowadzenia rozmowy z człowiekiem.

Z takich rozwiązań korzystają już nie tylko wielkie technologiczne korporacje czy firmy z sektora B2B. Coraz częściej spotkamy je właśnie w sklepach internetowych. I to nie bez powodu.

Rys 1. Poznaj aplikację Smartsupp i skorzystaj z niej przy swoim sklepie internetowym.
Rys 1. Poznaj aplikację Smartsupp i skorzystaj z niej przy swoim sklepie internetowym.

Dlaczego live chat cieszy się popularnością w sektorze e-commerce?

Pomaga budować długotrwałe relacje z klientem

Live czat jest swego rodzaju “mostem”, który łączy sklep internetowy z jego klientem. Dzięki niemu użytkownicy mają pewność, że w każdej chwili mogą liczyć na uwagę i pomoc. To szczególnie ważne zwłaszcza dla tych, którzy lubią ostrożnie podchodzić do zakupów, a jednocześnie nie mają czasu lub ochoty na długie wymiany maili lub czekanie na infolinii.

Live czat wzmacnia zaufanie i lojalność, które są dziś bezcenne w e-biznesie. W ten sposób zyskujesz szansę na to, że zadowolony klient wraca do Ciebie na kolejne zakupy, albo nawet poleci Twój sklep znajomym.

Wpływa na większą sprzedaż

Live czat to nie tylko świetny sposób do obsługi klienta, ale także potężne – choć często niedoceniane – narzędzie sprzedażowe. Pozwala firmom szybko i sprawnie odpowiadać na pytania konsumentów na temat ich produktów, dostaw czy zwrotów, co znacznie przyśpiesza cały proces zakupowy.

Co więcej, taki kontakt z klientem daje też okazję na tzw. cross-sell i up-sell, czyli proponowanie mu dodatkowych towarów lub wariantów z wyższych półek cenowych. To wszystko przekłada się na zwiększenie sprzedaży w naturalny, a głównie niewymuszony sposób.

Zbiera cenne dane o kupujących

Każda rozmowa z potencjalnym kupującym to szansa na zebranie ważnych informacji. Dzięki zapisom rozmów i dostępu do ich historii możemy dowiedzieć się m.in.:

  • co użytkownikowi się podoba,
  • czego potrzebuje i szuka,
  • jakie ma problemy,
  • gdzie pojawia się szansa na sprzedaż,
  • w jaki sposób pracownicy sklepu obsługują rozmowy w czasie rzeczywistym.

Wartość takich danych jest ogromna – szczególnie wtedy, kiedy stale chcesz poprawiać procesy i doświadczenia w swoim sklepie internetowym. Skoro czytasz ten artykuł, z pewnością tak jest!

Rys 2. Jak działa live czat wdrożony w sklepie internetowym?
Rys 2. Jak działa live czat wdrożony w sklepie internetowym?

Odblokuj pełny potencjał swojego sklepu internetowego z Smartsupp

Wiesz już, że live czat to niesamowicie przydatne rozwiązanie. Tylko gdzie go szukać i jak je wprowadzić w swoim sklepie? Z pomocą przychodzi Smartsupp.

To platforma, która łączy w sobie live czat, rozwiązania AI i czatboty, aby skutecznie przekształcać odwiedzających Twoją stronę w stałych oraz lojalnych klientów. Liczby mówią same za siebie: ze Smartsupp korzysta już ponad 100 tysięcy aktywnych użytkowników na całym świecie.

Narzędzie pozwala usprawniać procesy, zwiększać efektywność z pomocą AI oraz sprzedawać więcej dzięki czatbotowi do generowania leadów. Przy wsparciu czatów możesz pomóc klientom dokonać wyboru i odpowiedzieć na ich pytania, kiedy tylko się pojawią. To przekłada się na lepszą obsługę klienta, zwiększenie sprzedaży i ostatecznie – na sukces Twojego sklepu.

Live czat Smartsupp

Wyobraź sobie, że klient przegląda Twoją witrynę, gotowy do zakupu, ale ma jeszcze jedno kluczowe pytanie – bez odpowiedzi. Opóźnienie w odpowiedzi może oznaczać utraconą sprzedaż. Dzięki Live czatowi od Smartsupp jesteś zawsze gotowy, aby pomóc mu natychmiastowo w czasie rzeczywistym.

Live czat zamienia niezdecydowanych odwiedzających w lojalnych klientów, budując zaufanie i eliminując przeszkody.

Live czat Smartsupp oferuje:

  • Natychmiastową, spersonalizowaną komunikację: Odpowiadaj na pytania, prowadź klientów przez cały proces zakupowy i rozwiązuj ich problemy od razu.
  • Proaktywne wiadomości: Automatycznie angażuj odwiedzających spersonalizowanymi wiadomościami, zwiększaj interakcje i prowadź ich w stronę finalizacji zakupu.
  • Wsparcie omnichannel: Zarządzaj rozmowami na stronie internetowej, urządzeniach mobilnych, a nawet platformach społecznościowych z jednego, intuicyjnego panelu.
  • Intuicyjny i łatwy w obsłudze panel: Zarządzaj wszystkimi interakcjami z klientami z centralnego, przejrzystego interfejsu, który zwiększa produktywność i upraszcza procesy pracy.

Nic nie mówi o efektywności naszych narzędzi lepiej niż realne sukcesy konkretnych biznesów – takich jak np. sklep Stare Cegły.com, prowadzony na platformie Shoper Premium. Firma specjalizuje się w dostarczaniu wysokiej jakości produktów budowlanych oraz dekoracyjnych. Dzięki ponad 10-letniemu doświadczeniu w branży zyskała renomę i zaufanie tysięcy zadowolonych klientów.

Właściciele sklepu chcieli ułatwić swoim odbiorcom zdobywanie dodatkowych informacji na temat produktów i procesów transakcji, a przez to przyspieszyć też ich decyzje zakupowe i zwiększyć swoją ogólną sprzedaż. Dlatego zdecydowali się na skorzystanie z narzędzia Smartsupp.

Teraz live czat pozwala firmie nawiązać pierwszy kontakt z kupującym, zwiększa wiarygodność e-sklepu i pokazuje użytkownikom, że mogą liczyć na stałe wsparcie. W ciągu ostatniego roku sklep Starecegly.com obsłużył 520 czatów, co daje średnio około 43 czatów na miesiąc. Smartsupp pomaga przedsiębiorstwu w podnoszeniu obrotów, poprawie produktywności i satysfakcji ich klientów.

Mira AI Smartsupp – Twój Asystent Zakupów

E-commerce rozwija się w błyskawicznym tempie, a sztuczna inteligencja wyznacza nowe trendy i standardy. Mira AI, inteligenty asystent zakupowy od Smartsupp, został zaprojektowany, aby zautomatyzować obsługę klienta i podnieść jakość interakcji z precyzją, której oczekują nowocześni i wymagający konsumenci.

Integracja z Mirą AI pozwala skrócić czas odpowiedzi, skalować wsparcie klienta i tworzyć bardziej spersonalizowane doświadczenia zakupowe.

Co więcej, Mira AI jest dostępna także poza godzinami pracy, kiedy odbywa się aż dwie trzecie zakupów online. Dzięki temu nigdy nie tracisz szansy na interakcję z potencjalnymi klientami. Zapewnij płynne wsparcie 24/7 i miej pewność, że Twoi klienci zawsze otrzymają potrzebną pomoc — o każdej porze.

Asystent Zakupów Mira AI oferuje:

  • Automatyczne rozwiązywanie do 80% zapytań klientów, bez pomocy operatora.
  • Automatyczne wsparcie 24/7: Mira odpowiada na często zadawane pytania, obsługuje zapytania dotyczące wysyłki, zwrotów i inne – bez interwencji człowieka.
  • Inteligentny upselling i cross-selling: Zwiększ średnią wartość zamówienia, sugerując produkty uzupełniające, dostosowane do indywidualnych zachowań zakupowych.
  • Naturalny przepływ rozmowy: Sztuczna inteligencja, która sprawia wrażenie człowieka, oferując unikalne doświadczenie konwersacyjne, które zachwyca klientów.
  • Wsparcie wielojęzyczne: Bezproblemowa interakcja z klientami w ich preferowanym języku dzięki wbudowanej funkcji wielojęzyczności i zapewnienie kompleksowego wsparcia wielojęzycznego.
asystent zakupów AI
asystent zakupów AI

Obecność czatbota na stronie internetowej to coś więcej niż tylko nowoczesna funkcjonalność — wysyłasz jasny sygnał, że zależy Ci na Twoich klientach i chcesz im ułatwić zakupy. Dzięki czatbotowi odwiedzający wiedzą, że nawet jeśli nie jesteś teraz dostępny, pracujesz nad ich zapytaniem i skontaktujesz się z nimi osobiście następnego dnia roboczego, jeśli to będzie potrzebne.

Jak stworzyć własnego Asystenta Zakupów AI?

Asystent Zakupów Mira AI to rozwiązanie typu plug-and-play, które pozwala na błyskawiczną integrację z Twoim e-sklepem — instalacja zajmuje mniej niż 5 minut.

Aby Mira AI mogła działać, potrzebuje danych z Twojej strony internetowej (poprzez web scraping) lub z pliku produktowego. Dzięki temu ma dostęp do wszystkich informacji o oferowanych produktach.

Co ważne, Mira AI jest dostępna jako samodzielny produkt. Wystarczy założyć darmowe konto w Smartsupp, aktywować Asystenta Zakupów AI i bezpłatnie przetestować go na swojej witrynie. Następnie możesz wybrać odpowiedni plan abonamentowy z miesięcznym limitem rozmów, który odnawia się co miesiąc.

Dodatkowe narzędzia Smartsupp: więcej niż tylko Live czat i AI

Smartsupp oferuje więcej niż tylko Live czat i Mira AI. Rozszerz swoje możliwości o:

  • Czatboty do generowania leadów: Automatycznie zbieraj dane o potencjalnych klientach, generując więcej leadów bez dodatkowego wysiłku.
  • Innowacyjne funkcje AI: Jak wiele innych narzędzi, Smartsupp wykorzystuje sztuczną inteligencję, aby dostarczyć jeszcze bardziej dopracowane opcje, takie jak Asystent Interakcji AI, który wykorzystuje dane klientów do rekomendowania najlepszych produktów, albo Asystent Odpowiedzi AI, który zapewnia bezbłędne i profesjonalne odpowiedzi. Wszystko po to, aby zapewnić lepszą obsługę klienta końcowego – czyli Twojego!
  • Automatyczne sprawdzanie statusu zamówienia: Informuj swoich klientów o statusie ich zamówienia szybko i łatwo.
  • Dane z e-sklepu: Dostęp do szczegółowych danych o klientach bezpośrednio podczas rozmowy na czacie.
  • Intuicyjna i przejrzysta aplikacja mobilna: Dzięki niej masz wgląd w komunikację z klientami na wszystkich platformach, gdziekolwiek i kiedykolwiek.
  • Całkowicie nowy wygląd okna czatu: Odświeżony design i nowe funkcje (m.in. emotikony, możliwość dostosowania rozmiaru, dzielenie się plikami czy przejrzystość danych z Google Analytics 4) sprawiają, że okno czatu wygląda i działa jeszcze lepiej niż dotychczas!
Rys 3. Live czat zintegrowany z AI to więcej możliwości dla sprzedających w sieci Internet.
Rys 3. Live czat zintegrowany z AI to więcej możliwości dla sprzedających w sieci Internet.

Dlaczego warto skorzystać z Smartsupp?

  • To jedno z największych i najszybciej rozwijających się narzędzi usprawniających sprzedaż, generowanie leadów oraz obsługę klienta w Twoim sklepie internetowym.
  • Platforma jest intuicyjna i łatwa w użytkowaniu nawet dla mniej technologicznie zaawansowanych użytkowników.
  • Usprawnia pracę obsługi klienta i zespołu sprzedażowego, a do tego zapewnia szereg narzędzi do analizy i optymalizacji działań. Zaawansowane statystyki i raporty pozwalają na mierzenie produktywności pracowników.
  • Zestaw narzędzi Smartsupp łączy wiele rozwiązań. Nie musisz już przeglądać e-maili, czytać wiadomości na Messengerze i odpisywać na każdej podstronie osobno – wszystko masz w jednym, przejrzystym panelu.
  • Jest zgodny z RODO (GDPR), co oznacza, że bezpiecznie przechowuje dane osobowe i przestrzega ścisłych przepisów UE dotyczących ich ochrony. Nie musisz zatem obawiać się o kwestie związane z prywatnością.
Aplikacja Smartsupp ułatwia sprzedaż i obsługę klienta.

Podsumowanie informacji na temat Smartsupp

Smartsupp jest zaufanym rozwiązaniem dla tysięcy firm w całej Europie, a to dzięki swoim zaawansowanym funkcjom, łatwości obsługi i płynnym integracjom. Niezależnie od tego, czy prowadzisz mały start-up, czy ugruntowany sklep, Smartsupp dostosowuje się do Twoich potrzeb i rozwija się razem z Twoim biznesem.

Jeśli więc jeszcze nie korzystasz z niego w swoim sklepie internetowym, ciągle możesz to nadrobić w kilku krokach. Instalacja i konfiguracja Smartsupp jest bardzo prosta, przyjemna, i bezpłatna.

Zadbaj, aby każda interakcja z klientem miała znaczenie — wybierz Smartsupp, aby spersonalizować obsługę, zautomatyzować wsparcie i zwiększyć sprzedaż już dziś.

Warto zapamiętać!
  • Czym jest i do czego służy live czat w sklepie internetowym?
  • Z jakich powodów live czat są tak popularne w sklepach internetowych?
  • Jakie dodatkowe narzędzia oferuje Smartsupp?
  • Dlaczego warto skorzystać z Smartsupp w sklepie internetowym?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności