10 narzędzi AI przydatnych w e-commerce
Zdobywanie klientów i rozwój biznesu w e-commerce to duże wyzwanie, ale pomoże ci z nim sztuczna inteligencja. Dzięki niej stworzysz spersonalizowane treści czy zdjęcia, zoptymalizujesz proces zakupowy, zbierzesz dane i zwiększysz konwersję. Poznaj 10 narzędzi AI, które wykorzystasz w swoim sklepie internetowym.
1. Apilo – Opisy AI
W ramach Apilo, systemu do zarządzania sprzedażą wielokanałową, znajdziesz też nowe inteligentne narzędzie. Aplikacja Opisy AI generuje dzięki połączeniu z ChatGPT unikalne opisy produktów, które wykorzystasz w różnych kanałach sprzedaży – w sklepach internetowych, na Allegro, Amazonie i innych marketplace’ach.
Dzięki korzystaniu z Opisy AI oszczędzasz czas. Możesz też sprawnie poszerzyć swoją ofertę produktową, publikując szybciej i więcej tekstów, oraz lepiej pozycjonować stronę w wyszukiwarkach.
Opisy, które powstają przy użyciu sztucznej inteligencji, są w pełni zrozumiałe dla kupujących. Brzmią jakby pisał je człowiek, a nie robot. ChatGPT konstruuje teksty na podstawie:
– informacji wprowadzonych przez ciebie do generatora: nazwa produktu, lista cech (kolor, wymiary, materiał itp.);
– opisu wykorzystywanego dotychczas (redakcja pierwotnej treści);
– samodzielnie podanych parametrów produktu.
Jak włączyć aplikację?
☞ Załóż konto albo zaloguj się w Apilo.
☞ Przejdź do zakładki „Opisy AI”.
☞ Wpłać min. 15 zł do wirtualnego portfela.
☞ Generuj opisy produktów.
Jak wykorzystać sztuczną inteligencję w sklepie internetowym? Sprawdź
2. Astria
To narzędzie umożliwia tworzenie wysokiej jakości zdjęć i filmów, bez użycia kamery. Materiały graficzne i wideo wykorzystasz do prezentacji produktów w sklepie internetowym. Dzięki narzędziu AI klienci zobaczą, jak buty prezentują się na nodze albo jak szybko i łatwo składa się stół.
Aplikacja pomoże ci także w kreacji reklam na stronę internetową, do social mediów czy do wyszukiwarek. Wystarczy że wyślesz swoje zdjęcia i napiszesz krótko, co powinny przedstawiać, jaki jest przekaz w komunikacji. Astria zajmie się resztą.
Źródło: Astria.ai
3. Browse
Kolejna aplikacja pozwala monitorować dowolne strony internetowe, np. konkurencyjne sklepy – ich obecność w innych kanałach sprzedaży, listy i ceny produktów. Jest to więc cenna baza informacji, które możesz wykorzystać do rozwoju własnego biznesu. Gdy coś zmieni się na obserwowanej przez ciebie stronie, dowiesz się o tym w pierwszej kolejności.
Narzędzie oparte na sztucznej inteligencji nie wymaga też kodowania. Trzeba jedynie nagrać zadanie, które ma być poddane automatyzacji. Robot podpatrzy twoje działania, tj. monitorowanie określonych części stron internetowych pod kątem zmian wizualnych lub treści, czy eksportowanie danych ze strony internetowej do arkusza kalkulacyjnego. Gdy już się nauczy, będzie wykonywać zadania za ciebie.
Źródło: Browse.ai
4. ChatGPT dla Google
To rozszerzenie dostępne w przeglądarkach Chrome i Firefox, a także narzędzie AI. Jest w stanie zrozumieć oraz wygenerować tekst podobny do tworzonego przez człowieka. Może przetłumaczyć m.in. opis artykułu od producenta, który następnie opublikujesz na stronie w swoim sklepie.
Jak działa rozszerzenie? W wyszukiwarce wpisujesz pytanie czy polecenie do wykonania, a ChatGPT wyświetla odpowiedzi obok normalnych wyników wyszukiwania.
Źródło: Chatgpt4google.com
AI w biznesie – co myślą o tym eksperci?
5. Cleanup
W e-commerce przydatne będzie też to zaawansowane narzędzie do edycji zdjęć. W kilka sekund usuwa z fotografii niechciane obiekty, teksty czy sylwetki, bez wpływu na jakość kreacji. Sztuczna inteligencja jest w stanie odgadnąć, których elementów należy się pozbyć. Rozwiązanie sprawdzi się, np. podczas dodawania produktów w sklepie internetowym lub na Allegro.
Jak korzystać z Cleanup?
☞ Zaimportuj grafikę z komputera czy z telefonu.
☞ Zaznacz obszar, który chcesz wyretuszować.
☞ Pobierz nowe zdjęcie.
Źródło: Cleanup.pictures
6. Copymonkey
Jeśli sprzedajesz na największym marketplace na świecie (albo dopiero planujesz się tam pojawić), Copymonkey jest dla ciebie. To ekspert w kwestii optymalizacji ofert na Amazon wykorzystujący AI.
Algorytmy sztucznej inteligencji generują opisy i punktowania ze słowami kluczowymi, które wpisują kupujący. W efekcie twoje strony produktowe są wysoko w wynikach wyszukiwania.
Dodatkowo, narzędzie analizuje opisy konkurencji i zdobytą wiedzę wykorzystuje w twoim biznesie.
Źródło: Copymonkey.ai
Sklep internetowy i marketplace – jak je połączyć?
7. Dature E-com
To w pełni zautomatyzowane rozwiązanie do prognozowania sprzedaży oraz planowania stanów magazynowych również bazuje na sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym. Algorytmy wykorzystywane w aplikacji pozwalają wychwycić sezonowość i trendy w popycie na dane towary – podpowiadają, co warto sprzedawać.
Dzięki danym z Dature E-com możesz też lepiej i precyzyjniej zaplanować kolejne zamówienia u dostawców czy producentów. I tym samym, zminimalizować ryzyko braków w asortymencie lub przetowarowania. Aplikację możesz pobrać w Shoper App Store i połączyć ze swoim e-sklepem.
Źródło: Dature.cloud
Czy to się sprzeda? Jak prognozować sprzedaż?
8. Hoppycopy
Kolejne narzędzie AI generujące teksty, ale tym razem na potrzeby e-maili. Pomoże ci przygotować kampanie mailingowe, newslettery, e-maile transakcyjne od A do Z (tytuły, opisy, wezwania do działania i wiele więcej), zapewniając wysoką konwersję wysyłanych wiadomości. Hoppycopy identyfikuje też spamerskie słowa kluczowe i zastępuje je. Żaden odbiorca już nie przeoczy komunikatu z twojego sklepu.
Co więcej, Hoppycopy może też badać strategię mailingową konkurencji i przechwytywać jej wiadomości w czasie rzeczywistym.
Źródło: Hoppycopy.co
9. Looka
Kreator logo z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Pomaga tworzyć kreatywne, atrakcyjne i niestandardowe logotypy za pomocą kliku kliknięć. Nie wymaga od ciebie żadnych umiejętności projektowych. Sprawdzi się doskonale, gdy startujesz z biznesem i nie masz żadnej identyfikacji wizualnej albo chcesz zmienić stronę graficzną marki.
Jak działa? Wybierasz motyw przewodni, kolorystykę i ikony, i na podstawie tych wytycznych narzędzie AI przygotowuje projekt. Kolory, tło i czcionkę możesz dowolnie zmieniać. Powstałe logotypy nie odbiegają daleko o tych przygotowywanych przez profesjonalnych grafików, a są dużo tańsze.
Źródło: Looka.com
Zobacz, jak stworzyć atrakcyjną markę online
10. Lookup
To narzędzie przyda ci się do szybkiej analizy dużej ilości danych. Nie musisz codziennie wertować dziesiątek stron internetowych w poszukiwaniu informacji. Dzięki sztucznej inteligencji znajdziesz bazę wiadomości w jednym miejscu i wykorzystasz je do prowadzenia biznesu w sieci.
Jak to działa?
☞ Dodaj swoje ulubione źródła, z których czerpiesz informacje – kanały w social mediach, newslettery, kanały RRS.
☞ Określ częstotliwość i czas dostarczania informacji.
☞ Odbieraj spersonalizowane powiadomienia.
Źródło: Uselookup.com
Narzędzia AI mają różnorodne zastosowanie, ale łączą je oszczędność czasu i środków oraz szybkie możliwości rozwoju biznesu. Im szybciej wykorzystasz potencjał nowych technologii w swoim biznesie, tym większą zdobędziesz przewagę nad swoją konkurencją.
Więcej aplikacji gotowych do połączenia ze sklepem Shoper i wykorzystujących sztuczną inteligencję oraz uczenie maszynowe znajdziesz w Shoper App Store.