Migracja sklepu z licencji samodzielnej na abonament
Jak przebiega migracja sklepu z licencji samodzielnej na abonament?
- Przesyłasz nam dane dostępowe do serwera FTP twojego sklepu, a my weryfikujemy czy działają po naszej stronie.
- Następnie, jeżeli zachodzi taka potrzeba, aktualizujemy sklep do najnowszej wersji oprogramowania Shoper.
- Wyłączamy sklep na licencji samodzielnej, by zachować spójność danych pomiędzy sklepami LT a SaaS po migracji.
- Sprawdzamy czy struktury katalogów, plików oraz bazy danych są zgodne z tymi po stronie wersji abonamentowej oprogramowania Shoper.
- Weryfikujemy wszystkie modyfikacje, które nie są standardowymi funkcjami platformy Shoper.
- Weryfikujemy pliki skórek graficznych pod kątem niedozwolonych znaczników PHP.
- Migrujemy sklep na wersję abonamentową SaaS, która po migracji wyświetla się pod domeną techniczną.
- Po migracji przekierowujemy domenę własną na nowy serwer jeżeli była zakupiona u nas, jeżeli jednak jest zakupiona u zewnętrznego dostawcy prosimy cię o jej samodzielne przekierowanie na nasze DNS-y. Po rozpropagowaniu przekierowania domeny (~24 h) zmieniamy główną domenę sklepu na własną i instalujemy certyfikat SSL. Jeśli sklep posiada już wykupiony certyfikat SSL, prosimy o taką informację w trakcie migracji.
Przygotowanie do migracji sklepu internetowego
- Zgłoś nam chęć przeniesienia konkretnego sklepu. Prześlij dane dostępowe do serwera FTP, na którym jest zainstalowany obecnie sklep, a jeśli chcesz także przenieść skrzynki pocztowe na nasze serwery – wykonaj kopie skrzynek pocztowych (np. poprzez pobranie emaili do programu Outlook). Po wykonaniu przekierowania domeny, skrzynki będzie można utworzyć na nowo, na tych samych adresach.
- Sprawdź, czy w domenie sklepu używane są pliki z katalogów niepowiązanych z oprogramowaniem Shoper, które w trakcie migracji mogłyby zostać nieprzeniesione. Po migracji nie będą one dostępne na serwerze sklepu, dlatego należy udostępnić je z innego serwera w innej domenie, alternatywnie można je udostępnić w ramach dodatkowego miejsca na pliki, które jest dostępne we wszystkich pakietach – wtedy adres do pliku będzie w domenie sklepu w postaci: nazwasklepu.pl/upload/nazwawgranegopliku.jpg
Więcej o dodatkowym miejscu na pliku znajdziesz w artykule: Jak skorzystać z dodatkowego miejsca do przechowywania plików? - Sprawdź, czy w opisach produktów zdjęcia zostały dodane przez Panel administracyjny sklepu opcją: Wstaw > Wstaw/edytuj obrazek. Jeżeli nie, ponieważ są tylko podlinkowane z dodatkowych folderów w domenie sklepu, np.: sklep.pl/zdjecia/ – należy dodać je ponownie, wgrywając na serwer za pomocą opcji: Wstaw > Wstaw/edytuj obrazek.
- Przejrzyj, jakie modyfikacje / niestandardowe funkcje zostały wdrożone indywidualnie w sklepie i czy mają one swoje alternatywy / odnośniki w: Shoper Appstore. Modyfikacje własne w trakcie migracji zostaną usunięte, warto więc wcześniej wykonać ich kopie / archiwizacje.
- W przypadku zmodyfikowanych szablonów graficznych, po migracji może pojawić się konieczność dostosowania skórki przeniesionego sklepu, dlatego skontaktuj się wcześniej z nami celem określenia, jak migracja wpłynie na wygląd sklepu. Kwestia ta jest szczególnie istotna w przypadku sklepów, które nie były aktualizowane od dłuższego czasu i w których pojawi się konieczność dostosowania wyglądu do nowej wersji oprogramowania, aby był zgodny z nowymi funkcjonalnościami. Pamiętaj, że z plików skórki usuwamy też kod PHP jeżeli został wprowadzony przez ciebie w ramach modyfikacji własnych, co również może wymagać konieczności dostosowania we własnym zakresie funkcjonalności do wersji SaaS po migracji.
WAŻNE! Cały proces migracji i przekierowania domeny może potrwać nawet około 24 h i należy liczyć się z tym, że w tym czasie sklep nie będzie dostępny.
Wszystkie dodatkowe katalogi czy pliki, które są na serwerze starego sklepu i nie zostały wgrane do katalogu: /public/assets, nie są w trakcie migracji przenoszone. To samo dotyczy bazy danych – na nowy sklep nie są przenoszone dodatkowe tabele i kolumny.
Jeżeli masz inne pytania odnośnie całego procesu migracji, pisz na adres: bok@shoper.pl.
Duże sklepy internetowe migrujemy na usługę Premium – więcej informacji o usłudze znajdziesz na stronie: Migracja dużego sklepu z innego oprogramowania.
Warto zapamiętać!
- Jakie etapy obejmuje migracja sklepu z licencji kupionej na model subskrypcji?
- Co zrobić, aby skutecznie przygotować sklep internetowy do migracji?