Migracja sklepu z licencji samodzielnej na abonament

Data publikacji: 23 lipca 2018 Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Jak przebiega migracja sklepu z licencji samodzielnej na abonament?

  1. Przesyłasz nam dane dostępowe do serwera FTP twojego sklepu, a my weryfikujemy czy działają po naszej stronie.
  2. Następnie, jeżeli zachodzi taka potrzeba, aktualizujemy sklep do najnowszej wersji oprogramowania Shoper.
  3. Wyłączamy sklep na licencji samodzielnej, by zachować spójność danych pomiędzy sklepami LT a SaaS po migracji.
  4. Sprawdzamy czy struktury katalogów, plików oraz bazy danych są zgodne z tymi po stronie wersji abonamentowej oprogramowania Shoper.
  5. Weryfikujemy wszystkie modyfikacje, które nie są standardowymi funkcjami platformy Shoper.
  6. Weryfikujemy pliki skórek graficznych pod kątem niedozwolonych znaczników PHP.
  7. Migrujemy sklep na wersję abonamentową SaaS, która po migracji wyświetla się pod domeną techniczną.
  8. Po migracji przekierowujemy domenę własną na nowy serwer jeżeli była zakupiona u nas, jeżeli jednak jest zakupiona u zewnętrznego dostawcy prosimy cię o jej samodzielne przekierowanie na nasze DNS-y. Po rozpropagowaniu przekierowania domeny (~24 h) zmieniamy główną domenę sklepu na własną i instalujemy certyfikat SSL. Jeśli sklep posiada już wykupiony certyfikat SSL, prosimy o taką informację w trakcie migracji.

Przygotowanie do migracji sklepu internetowego

  1. Zgłoś nam chęć przeniesienia konkretnego sklepu. Prześlij dane dostępowe do serwera FTP, na którym jest zainstalowany obecnie sklep, a jeśli chcesz także przenieść skrzynki pocztowe na nasze serwery – wykonaj kopie skrzynek pocztowych (np. poprzez pobranie emaili do programu Outlook). Po wykonaniu przekierowania domeny, skrzynki będzie można utworzyć na nowo, na tych samych adresach.
  2. Sprawdź, czy w domenie sklepu używane są pliki z katalogów niepowiązanych z oprogramowaniem Shoper, które w trakcie migracji mogłyby zostać nieprzeniesione. Po migracji nie będą one dostępne na serwerze sklepu, dlatego należy udostępnić je z innego serwera w innej domenie, alternatywnie można je udostępnić w ramach dodatkowego miejsca na pliki, które jest dostępne we wszystkich pakietach – wtedy adres do pliku będzie w domenie sklepu w postaci: nazwasklepu.pl/upload/nazwawgranegopliku.jpg
    Więcej o dodatkowym miejscu na pliku znajdziesz w artykule: Jak skorzystać z dodatkowego miejsca do przechowywania plików?
  3. Sprawdź, czy w opisach produktów zdjęcia zostały dodane przez Panel administracyjny sklepu opcją: Wstaw > Wstaw/edytuj obrazek. Jeżeli nie, ponieważ są tylko podlinkowane z dodatkowych folderów w domenie sklepu, np.: sklep.pl/zdjecia/ – należy dodać je ponownie, wgrywając na serwer za pomocą opcji: Wstaw > Wstaw/edytuj obrazek.
  4. Przejrzyj, jakie modyfikacje / niestandardowe funkcje zostały wdrożone indywidualnie w sklepie i czy mają one swoje alternatywy / odnośniki w: Shoper Appstore. Modyfikacje własne w trakcie migracji zostaną usunięte, warto więc wcześniej wykonać ich kopie / archiwizacje.
  5. W przypadku zmodyfikowanych szablonów graficznych, po migracji może pojawić się konieczność dostosowania skórki przeniesionego sklepu, dlatego skontaktuj się wcześniej z nami celem określenia, jak migracja wpłynie na wygląd sklepu. Kwestia ta jest szczególnie istotna w przypadku sklepów, które nie były aktualizowane od dłuższego czasu i w których pojawi się konieczność dostosowania wyglądu do nowej wersji oprogramowania, aby był zgodny z nowymi funkcjonalnościami. Pamiętaj, że z plików skórki usuwamy też kod PHP jeżeli został wprowadzony przez ciebie w ramach modyfikacji własnych, co również może wymagać konieczności dostosowania we własnym zakresie funkcjonalności do wersji SaaS po migracji.

WAŻNE! Cały proces migracji i przekierowania domeny może potrwać nawet około 24 h i należy liczyć się z tym, że w tym czasie sklep nie będzie dostępny.

Wszystkie dodatkowe katalogi czy pliki, które są na serwerze starego sklepu i nie zostały wgrane do katalogu: /public/assets, nie są w trakcie migracji przenoszone. To samo dotyczy bazy danych – na nowy sklep nie są przenoszone dodatkowe tabele i kolumny.

Jeżeli masz inne pytania odnośnie całego procesu migracji, pisz na adres: bok@shoper.pl.

Duże sklepy internetowe migrujemy na usługę Premium – więcej informacji o usłudze znajdziesz na stronie: Migracja dużego sklepu z innego oprogramowania.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jakie etapy obejmuje migracja sklepu z licencji kupionej na model subskrypcji?
  • Co zrobić, aby skutecznie przygotować sklep internetowy do migracji?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności