Twój sklep Shoper: Już teraz jeszcze bardziej dostępny i gotowy na przyszłość!
W Shoperze nieustannie dążymy do tego, aby Twój biznes online nie tylko prosperował, ale był również nowoczesny i dostępny dla każdego użytkownika. Zbliża się ważna data – 28 czerwca 2025 roku, kiedy to w życie wejdzie Polski Akt o Dostępności (będący implementacją Europejskiego Aktu o Dostępności, czyli EAA).
Naszym priorytetem jest zapewnienie równego dostępu do treści cyfrowych dla wszystkich. To oznacza, że Twój sklep Shoper będzie jeszcze bardziej przyjazny dla każdego, niezależnie od jego potrzeb.
Twój sklep Shoper w zgodzie z WCAG, EAA i PAD
Zadbaliśmy o to, by szablony podstawowe dostosować w zgodny z wytycznymi sposób.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak dokładnie zaimplementowaliśmy wytyczne WCAG w Shoperze?
Nowość: Pole „Opis (Dostępność)” dla perfekcyjnych opisów zdjęć!
Zgodnie z wymogami Polskiego Aktu o Dostępności (PAD), opisy zdjęć muszą być szczegółowe, aby czytniki ekranowe mogły precyzyjnie przekazać użytkownikom z niepełnosprawnością wzroku jak najwięcej informacji. Właśnie dlatego dodaliśmy specjalne, dodatkowe pole „Opis (Dostępność)”.
Teraz możesz tworzyć wyczerpujące opisy, które znacząco poprawią komfort nawigacji po Twoim sklepie dla osób niewidomych i słabowidzących. Co ważne, jeśli pole „Opis (Dostępność)” pozostanie puste, czytnik odczyta istniejący „Opis (SEO)”. Dbamy o to, żeby Twój sklep zawsze był dostępny!
Chcesz zobaczyć, jak to działa w praktyce? Obejrzyj nasz krótki film instruktażowy.
Dowiedz się więcej o nowym polu do opisów zdjęć:
Gotowa checklista: Dostosuj swój sklep krok po kroku!
W Polsce aż 4,7 miliona osób (12% populacji) żyje z niepełnosprawnością. Dostosowanie sklepu do wymogów PAD to nie tylko obowiązek prawny, ale także ogromna szansa! Otwiera drzwi do szerszej grupy klientów, poprawia SEO Twojego sklepu i wzmacnia markę, pokazując, że dbasz o inkluzywność.
Aby ułatwić Ci ten proces, stworzyliśmy praktyczną checklistę, która pomoże Ci przeprowadzić samodzielny audyt dostępności w Twoim sklepie. Z tą listą sprawdzisz, co już działa, a co warto jeszcze poprawić – krok po kroku, bez stresu!
Pobierz checklistę i zacznij działać już dziś!
Co oznaczają dla Ciebie wszystkie te zmiany?
Nasze wysiłki w zakresie dostępności to konkretne korzyści dla Twojego biznesu:
- Lepsza nawigacja i czytelność: Usprawniliśmy elementy interfejsu, aby były łatwiejsze w obsłudze dla każdego, w tym dla osób korzystających z czytników ekranowych, klawiatur i innych technologii wspomagających.
- Większa dostępność dla wszystkich: Dzięki naszym działaniom Twój sklep będzie bardziej intuicyjny i komfortowy w użytkowaniu dla szerokiej grupy odbiorców, niezależnie od ich potrzeb i sposobu interakcji z witryną.
- Gotowość na przyszłość: Już teraz dostosowujemy system do wymogów prawnych, które wejdą w życie. Oznacza to, że Twój biznes jest bezpieczny i przygotowany na nadchodzące zmiany w prawie dotyczącym dostępności cyfrowej.
- Profesjonalny wizerunek: Sklep zgodny z WCAG to jasny sygnał, że dbasz o każdego klienta, co pozytywnie wpływa na Twój wizerunek, buduje zaufanie i wyróżnia Cię na tle konkurencji.
Nasza misja tworzenia e-commerce dla każdego to ciągły proces. Śledź informacje o nowościach w naszym blogu produktowym.
Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj nasze materiały:
- Lista zmian o nowościach i implementacjach wytycznych WCAG w Shoperze
- Jak PAD wpływa na sklepy internetowe?
- Co ustawa o dostępności cyfrowej oznacza dla Twojego biznesu?
- WCAG 2.1 i 2.2 – wytyczne o dostępności stron internetowych. Czym są i jak je wdrożyć
- Opisy alternatywne zdjęć i grafik – jak tworzyć teksty alternatywne zgodne z zasadami dostępności
Opisy alternatywne, kontrasty w sklepie oraz prawidłowa struktura treści – dostosowuj sklep do WCAG
Warto zapamiętać!
- Jakie wymagania stawia Europejski Akt o Dostępności?
- Czy Shoper jest zgodny z Europejskim Aktem o Dostępności
- Jak wdrażamy wytyczne WCAG w sklepie Shoper?
- O czym nie zapomnieć podczas samodzielne wdrażania zmian WCAG w sklepie?