Opineo – gotowa integracja

Data publikacji: 21 marca 2016 Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2024

Zbieranie opinii o produktach i sklepie internetowym

Nieważne, jakie produkty sprzedajesz, klienci szukają o nich opinii. Są one zaraz za ceną, decydującym argumentem o zakupie w danym sklepie. Opinie jako czynnik weryfikujący wiarygodność sklepu, wskazuje od 50%* do 74%** respondentów. Im jest ich więcej, tym zaufanie jest większe.

Jak skonfigurować gotową integrację Opineo w sklepie Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i Integracje (A) > Inne Integracje (B), a następnie wybierz opcję: KONFIGURUJ (C) w zakładce: Opineo.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Opineo
Rys 1. Skonfiguruj integrację Opineo ze sklepem internetowym Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Opineo
Rys 1. Skonfiguruj integrację Opineo ze sklepem internetowym Shoper.
W ustawieniach integracji:
  • Wprowadź: Identyfikator publiczny (A) usługi Opineo. Dostępny jest on do pobrania z panelu Opineo, po spełnieniu określonych przez usługodawcę warunków.

Jeśli masz już konto Opineo, znajdziesz swój identyfikator publiczny w panelu klienta. W przeciwnym razie, załóż konto Opineo.

  • Uzupełnij: Tekst pola zgody na wysłanie prośby o opinię (B). To pole będzie pojawiało się w przypadku każdego typu zamówienia, razem z polem regulaminu. Nie jest ono domyślnie zaznaczone ani obowiązkowe, aby zrealizować zamówienie.

Proponowana przez nas treść: „Wyrażam zgodę na przekazanie moich danych osobowych w postaci adresu e-mail oraz informacji o złożonym przeze mnie zamówieniu do Opineo (Ringier Axel Springer Polska Sp. z o.o.), w celu poznania mojej opinii na temat zakupu w sklepie internetowym „mojsklep.com”, która zostanie opublikowana w serwisie Opineo.pl”

  • Wprowadź ilość dni roboczych (C), po przekroczeniu których od utworzeniu zamówienia, wysłana zostanie prośba o wystawienie opinii na temat zakupów w naszym sklepie.

WAŻNE! Dopuszczalny przedział to: od 0 do 30 dni. W przypadku braku parametru przyjmujemy wartość 0. Prosimy o poprawne oszacowanie czasu, po którym klienci otrzymują zamówienia – to zwiększa szanse na wystawienie opinii.

Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Opineo > Konfiguracja
Rys 2. Wprowadź podstawowe ustawienia integracji z Opineo w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Inne integracje > Opineo > Konfiguracja
Rys 2. Wprowadź podstawowe ustawienia integracji z Opineo w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Informację o tym, czy klient podczas składania zamówienia zaznaczył dedykowaną zgodę można zweryfikować na liście zamówień: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B) w podglądzie zamówienia oraz w jego edycji (C).
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd/Edycja
Rys 3. Podejrzyj lub edytuj zamówienie w interfejsie sklepu na platformie Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd/Edycja
Rys 3. Podejrzyj lub edytuj zamówienie w interfejsie sklepu na platformie Shoper.

Informacja ta oznacza jedynie, że klient zaznaczył zgodę Opineo. Nie jest to równoznaczne z potwierdzeniem odebrania przez system Opineo informacji o konieczności wysłania zgody do klienta. Jeżeli identyfikator publiczny jest błędny lub konto nie spełnia określonych przez Opineo warunków to żądanie nie zostanie wysłane.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Dodatkowe informacje > Opineo
Rys 4. W podglądzie zamówienia sprawdzisz, czy klient wyraził zgodę na wysłanie prośby o opinię.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Podgląd > Dodatkowe informacje > Opineo
Rys 4. W podglądzie zamówienia sprawdzisz, czy klient wyraził zgodę na wysłanie prośby o opinię.

Zachęcamy także do zapoznania się z ofertą aplikacji Shoper Regulaminy, która przygotuje za Ciebie pakiet niezbędnych dokumentów przygotowanych przez prawników.

Dostępne systemy do zbierania opinii o sklepie

Mogą zainteresować Cię również instrukcje związane z integracjami innych systemów zbierania opinii o sklepie:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Dlaczego warto zbierać opinie w sklepie internetowym i jak to robić?
  • Jak zintegrować sklep internetowy Shoper z zewnętrzną usługą Opineo?
  • Jak jeszcze można pozyskać opinie o swoim sklepie?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności