Konfiguracja płatności Stripe w Shoper

Data publikacji: 8 kwietnia 2025 Ostatnia aktualizacja: 15 kwietnia 2025

Przed przystąpieniem do uruchoemienia integracji sklepu Shoper z bramką płatnośći Stripe, zapoznaj się z wymogami formalnymi.

Jak założyć konto w Stripe z poziomu panelu Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i kliknij: AKTYWUJ (D) przy płatności Stripe.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Aktywuj: Stripe
Rys 1. Aktywuj płatność Stripe na liście form płatności
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Aktywuj: Stripe
Rys 1. Aktywuj płatność Stripe na liście form płatności
Zaakceptuj regulaminy płatności Stripe (A) i kliknij: ROZPOCZNIJ AKTYWACJĘ STRIPE (B).
Akceptowanie regulaminów bramki płatniczej Stripe w panelu Shoper
Rys 2. Zaakceptuj regulaminy płatności Stripe i przejdź do aktywacji
Akceptowanie regulaminów bramki płatniczej Stripe w panelu Shoper
Rys 2. Zaakceptuj regulaminy płatności Stripe i przejdź do aktywacji
Zobaczysz komunikat startowy, kliknij: Dodaj informacje, aby przejść dalej.
Dodaj informacje, aby rozpocząć przyjmowanie pieniędzy
Rys 3. Kliknij: Dodaj informacje
Dodaj informacje, aby rozpocząć przyjmowanie pieniędzy
Rys 3. Kliknij: Dodaj informacje
W nowym oknie podaj główny adres e-mail dla konta Stripe (A), a następnie kliknij: Prześlij (B).
Podawanie adresu e-mail właściciela firmy w formularzu aktywacyjnym płatności Stripe
Rys 4. Podaj adres e-mail właściciela firmy i kliknij: Prześlij
Podawanie adresu e-mail właściciela firmy w formularzu aktywacyjnym płatności Stripe
Rys 4. Podaj adres e-mail właściciela firmy i kliknij: Prześlij

Jeśli posiadasz już konto w Stripe, to podaj w tym kroku adres e-mail, na który zostało założone konto. W kolejnym kroku wprowadź hasło do konta. Na Twoim koncie Stripe zostanie utworzone osobne konto rozliczeniowe dla sklepu Shoper.

Pojawi się drugie pole, w którym należy podać hasło (A) do konta w Stripe. Na tym etapie możesz jeszcze zmienić adres e-mail (B). Jeśli wszystko się zgadza kliknij: Prześlij (C).

Ustawianie hasła do konta w formularzu aktywacyjnym płatności Stripe
Rys 5. Podaj hasło do konta Stripe i kliknij: Prześlij
Ustawianie hasła do konta w formularzu aktywacyjnym płatności Stripe
Rys 5. Podaj hasło do konta Stripe i kliknij: Prześlij
Na skrzynkę e-mail przyjdzie wiadomość, za pomocą której potwierdzisz założenie nowego konta. Kliknij: Verify email.
Email z linkiem do potwierdzenia założenia konta w Stripe
Rys 6. W treści wiadomości kliknij: Verify email
Email z linkiem do potwierdzenia założenia konta w Stripe
Rys 6. W treści wiadomości kliknij: Verify email
W kolejnym kroku ustaw dwuetapowe logowanie. Za pomocą aplikacji Google Authenticator zeskanuj kod QR (A). Na tym etapie możesz jeszcze zmienić sposób dwuetapowego logowania, jednak Google Authenticator jest najbardziej rekomendowany. Kliknij: Dalej (C).
Skanowanie kodu QR w celu ustawienia dwuetapowego logowania do konta Stripe
Rys 7. Zeskanuj kod QR i kliknij: Dalej
Skanowanie kodu QR w celu ustawienia dwuetapowego logowania do konta Stripe
Rys 7. Zeskanuj kod QR i kliknij: Dalej
Wpisz kod wygenerowany przez aplikację Google Authenticator.
Wpisz w okno kod weryfikacyjny wygenerowany przez Aplikację Google Authenticator
Rys 8. Wpisz wygenerowany kod
Wpisz w okno kod weryfikacyjny wygenerowany przez Aplikację Google Authenticator
Rys 8. Wpisz wygenerowany kod

Na skrzynkę e-mail otrzymasz potwierdzenie aktywacji dwuetapowej weryfikacji dla Twojego konta w Stripe.

Po chwili zostanie wygenerowany awaryjny kod zapasowy (A). Możesz go pobrać na swoje urządzenie w formie pliku tekstowego (B) lub skopiować do schowka (C). Kliknij: Dalej (D).

Zapisz ten awaryjny kod zapasowy i przechowuj go w bezpiecznym miejscu. W przypadku kradzieży lub zagubienia Twojego urządzenia możesz skorzystać z tego kodu, aby odblokować Twoje konto Stripe.

Zachowaj awaryjny kod zapasowy, który może być potrzebny w przyszłości w przypadku problemów z dostępem do konta Stripe
Rys 9. Zachowaj awaryjny kod zapasowy
Zachowaj awaryjny kod zapasowy, który może być potrzebny w przyszłości w przypadku problemów z dostępem do konta Stripe
Rys 9. Zachowaj awaryjny kod zapasowy
Konto w Stripe zostało założone. Wróć do panelu administracyjnego sklepu Shoper, aby dokończyć konfigurację integracji.

Jak skonfigurować konto Stripe z panelu sklepu Shoper?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i kliknij: AKTYWUJ (D) przy płatności Stripe.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Aktywuj: Stripe
Rys 10. Aktywuj płatność Stripe na liście form płatności
Panel administracyjny sklepu Shoper > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Aktywuj: Stripe
Rys 10. Aktywuj płatność Stripe na liście form płatności

Jeśli posiadasz już konto w Stripe lub jeśli po założeniu konta proces konfiguracji został przerwany, to wpisz adres e-mail i hasło do konta Stripe i kontynuuj konfigurację.

Wprowadź następujące podstawowe informacje:
  • Lokalizacja biznesowa – kraj prowadzenia działalności (A)
  • Rodzaj firmy – wybierz jeden z trzech dostępnych: Osoba fizyczna lub jednoosobowa działalność gospodarcza, Spółka, Organizacja non-profit (B)

    Jeśli wybierzesz Spółkę, pojawi się konieczność wyboru rodzaju spółki: Spółka partnerska, spółka jawna lub komandytowa, spółka cywilna, spółka z o.o.

Kliknij: Kontynuuj (C).

Uzupełnianie danych szczegółówych konta: Kraj prowadzenia działalności i rodzaj działalności
Rys 11. Wybierz: Kraj oraz rodzaj firmy
Uzupełnianie danych szczegółówych konta: Kraj prowadzenia działalności i rodzaj działalności
Rys 11. Wybierz: Kraj oraz rodzaj firmy
W kolejnym kroku podaj dane osobowe:
  • Imię i nazwisko / Nazwa firmy
  • Adres e-mail (użytkownika konta Stripe)
  • Data urodzenia
  • Adres domowy
  • Numer telefonu

Te informacje są zbierane w celu weryfikacji tożsamości użytkownika, zapewnienia bezpieczeństwa jego konta i ułatwienia sprostania wymaganiom prawnym i regulacyjnym

Aby przejść dalej kliknij: Kontynuuj.

Uzupełnianie danych szczegółowych konta: Adres e-mail, adres domowy, numer telefonu
Rys 12. Uzupełnij pozostałe dane i kliknij: Kontynuuj
Uzupełnianie danych szczegółowych konta: Adres e-mail, adres domowy, numer telefonu
Rys 12. Uzupełnij pozostałe dane i kliknij: Kontynuuj
Następnie podaj szczegółowe dane Twojej działalności.
  • NIP (opcjonalnie)
  • Branża
  • Adres sklepu internetowego
  • Krótki 2-3 zdaniowy opis Twojej działalności i sprzedawanego w sklepie asortymentu
Uzupełnianie danych szczegółowych firmy: NIP, Branża, Adres www sklepu oraz opis prowadzonej działalności i sprzedawanego asortymentu
Rys 13. Wypełnij szczegółowe dane firmy i kliknij: Kontynuuj
Uzupełnianie danych szczegółowych firmy: NIP, Branża, Adres www sklepu oraz opis prowadzonej działalności i sprzedawanego asortymentu
Rys 13. Wypełnij szczegółowe dane firmy i kliknij: Kontynuuj
Podaj numer konta bankowego, na który bedziesz otrzymywać środki wpłacone przez Twoich klientów.

Numer konta wpisz w formacie PLXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX.

Numer konta bankowego IBAN, na który będą przychodzić wpłaty od klientów
Rys 14. Podaj numer konta bankowego i kliknij: Kontynuuj
Numer konta bankowego IBAN, na który będą przychodzić wpłaty od klientów
Rys 14. Podaj numer konta bankowego i kliknij: Kontynuuj
W kolejnym kroku uzupełnij:
  • Opis wyciągu (A), czyli krótka informacja tekstowa, która pozwoli Ci oznaczyć płatności Stripe na wyciągu z karty kredytowej
  • Skrócony opis (opcjonalny) (B), czyli dodatkowy opis widoczny na wyciągu
  • Numer telefony pomocy technicznej (C), czyli Twój numer telefonu dla kupujących
  • Możliwość ukrycia numeru telefonu na rachunkach i fakturach (D), dla Twoich klientów
Konfiguracja Stripe - Dodaj dane publiczne dla klientów
Rys 15. Dodaj dane widoczne na wyciągach i rachunkach
Konfiguracja Stripe - Dodaj dane publiczne dla klientów
Rys 15. Dodaj dane widoczne na wyciągach i rachunkach

Kliknij: Kontynuuj (E), aby przejść dalej.

Możesz dobrowolnie włączyć dodatkową usługę Stripe. Polega ona na informowaniu sprzedawcy o powstaniu obowiązków podatkowych dla poszczególnych krajów.

Jeśli chcesz z niej skorzystać, to wybierz główny typ sprzedawanych produktów (A) i kliknij: Wyraź zgodę na Stripe Tax (B).

Jeśli nie chcesz korzystać z tej usługi, kliknij: Nie teraz (B).

Możliwość uruchomienia dodatkowej usługi Stripe Tax
Rys 16. Zdecyduj czy chcesz korzystać ze Stripe Tax
Możliwość uruchomienia dodatkowej usługi Stripe Tax
Rys 16. Zdecyduj czy chcesz korzystać ze Stripe Tax
Ostatni etap to weryfikacja wszystkich wprowadzonych danych. W razie potrzeby możesz je jeszcze poprawić, klikając: Edit. Jeśli dane są poprawne kliknij: Wyraź zgodę i prześlij.
Podsumowanie wszystkich danych wprowadzonych do Stripe z możliwością ich poprawy przed wysłaniem.
Rys 17. Sprawdź dane i kliknij: Wyraź zgodę i prześlij
Podsumowanie wszystkich danych wprowadzonych do Stripe z możliwością ich poprawy przed wysłaniem.
Rys 17. Sprawdź dane i kliknij: Wyraź zgodę i prześlij
Na końcu zobaczysz potwierdzenie, że konto Stripe zostało skonfigurowane.

Komunikat z potwierdzeniem konfiguracji konta Stripe
Rys 18. Konfiguracja konta Stripe została zakończona
Komunikat z potwierdzeniem konfiguracji konta Stripe
Rys 18. Konfiguracja konta Stripe została zakończona

Integracja płatności Stripe w sklepie Shoper

Po założeniu nowego konta lub po zalogowaniu się do istniejącego konta i po przejściu przez proces konfiguracji konta rozliczeniowego dla Shoper, w panelu administracyjnym sklepu Shoper zobaczysz nowe opcje.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C). Aktywowaną formę płatności Stripe zobaczysz na liście poniżej. Kliknij w nią (D), aby przejść do jej ustawień.
Przejśćie do edycji płatności Stripe w panelu administracyjnym sklepu Shoper
Rys 19. Przejdź do edycji płatności Stripe
Przejśćie do edycji płatności Stripe w panelu administracyjnym sklepu Shoper
Rys 19. Przejdź do edycji płatności Stripe
W zakładce Dane podstawowe znajdziesz standardowe ustawienia wspólne dla każdej formy płatności dostępnej w sklepie Shoper.
  • Dane podstawowe – nazwa formy płatności widoczna w koszyku dla kupujących
  • Obsługiwane waluty – wybierz dla których walut płatność Stripe ma być dostępna w koszyku
  • Komunikat po złożeniu zamówienia – możesz edytować komunikat wyświetlany na stronie sklepu po złożeniu zamówienia (przed przeniesieniem do bramki płatności)
  • Komunikat email – możesz edytować komunikat wyświetlany we wiadomości potwierdzającej złożenie zamówienia wysyłanej do kupującego
W zakładce Ustawienia konta możesz edytować dane wprowadzone wcześniej w procesie konfiguracji konta Stripe.
Możliwość edycji danych konta Striipe w panelu administracyjnym sklepu Shoper
Rys 20. W zakładce Ustawienia konta, możesz edytować dane konta Stripe
Możliwość edycji danych konta Striipe w panelu administracyjnym sklepu Shoper
Rys 20. W zakładce Ustawienia konta, możesz edytować dane konta Stripe
W zakładce Płatności i spory masz do dyspozycji:
  • Listę wszystkich transakcji zrealizowanych w ramach integracji z kontem Stripe wraz z możliwością zwrócenia płatności do kupującego (A)
  • Listę spornych transakcji, czyli takich, które kupujący zgłaszają do swojego operatora karty płatniczej np. z powodu przekroczonego czasu realizacji zamówienia (B)

Sporów nie można lekceważyć ponieważ zbyt duża ich ilość może spowodować zawieszenie konta w Stripe. Dodatkowo brak udziału w sporze jest jednoznaczny z przyznaniem zwrotu środków do kupującego.

  • Opcję eksportowania transakcji do pliku CSV w wybranym okresie czasu (C)
  • Opcję filtrowania transakcji na liście
Zakładka Płatności i Spory w ustawieniach płatności Stripe w panelu administracyjnym sklepu Shoper
Rys 21. Weryfikuj wpłaty od Twoich klientów
Zakładka Płatności i Spory w ustawieniach płatności Stripe w panelu administracyjnym sklepu Shoper
Rys 21. Weryfikuj wpłaty od Twoich klientów
W zakładce Kanały płatności możesz dla poszczególnych krajów (A) włączyć lub wyłączyć dostępność konkretnych kanałów płatności (B).

Lista kanałów płatności możliwych do uruchomienia w ramach integracji Stripe z Shoper
Rys 22. Wybierz, które kanały płatności chcesz udostępniać kupujących w ramach bramki Stripe
Lista kanałów płatności możliwych do uruchomienia w ramach integracji Stripe z Shoper
Rys 22. Wybierz, które kanały płatności chcesz udostępniać kupujących w ramach bramki Stripe
Nie zapomnij w wybranych formach dostawy zaznaczyć obsługę płatności Stripe. W przeciwnym wypadku nawet w pełni skonfigurowana płatność Stripe nie pojawi się w koszyku jako opcja do wyboru.

Jakie waluty dostępne są w integracji Shoper i Stripe?

Lista obsługiwanych walut w Shoper x Stripe
  • USD – Dolar amerykański (Stany Zjednoczone)
  • AED – Dirham arabski (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
  • AFN* – Afgani (Afganistan)
  • ALL – Lek (Albania)
  • AMD – Dram (Armenia)
  • ANG – Gulden Antyli Holenderskich (Curaçao, Sint Maarten)
  • AOA* – Kwanza (Angola)
  • ARS* – Peso argentyńskie (Argentyna)
  • AUD – Dolar australijski (Australia)
  • AWG – Florin arubański (Aruba)
  • AZN – Manat azerbejdżański (Azerbejdżan)
  • BAM – Marka zamienna (Bośnia i Hercegowina)
  • BBD – Dolar barbadoski (Barbados)
  • BDT – Taka (Bangladesz)
  • BGN – Lew (Bułgaria)
  • BIF – Frank burundyjski (Burundi)
  • BMD – Dolar bermudzki (Bermudy)
  • BND – Dolar brunejski (Brunei)
  • BOB* – Boliviano (Boliwia)
  • BRL* – Real brazylijski (Brazylia)
  • BSD – Dolar bahamski (Bahamy)
  • BWP – Pula (Botswana)
  • BYN – Rubel białoruski (Białoruś)
  • BZD – Dolar belizeński (Belize)
  • CAD – Dolar kanadyjski (Kanada)
  • CDF – Frank kongijski (Demokratyczna Republika Konga)
  • CHF – Frank szwajcarski (Szwajcaria, Liechtenstein)
  • CLP* – Peso chilijskie (Chile)
  • CNY – Yuan chiński (Chiny)
  • COP* – Peso kolumbijskie (Kolumbia)
  • CRC* – Colon kostarykański (Kostaryka)
  • CVE* – Escudo Zielonego Przylądka (Republika Zielonego Przylądka)
  • CZK – Korona czeska (Czechy)
  • DJF* – Frank dżibutyjski (Dżibuti)
  • DKK – Korona duńska (Dania)
  • DOP – Peso dominikańskie (Dominikana)
  • DZD – Dinar algierski (Algieria)
  • EGP – Funt egipski (Egipt)
  • ETB – Birr etiopski (Etiopia)
  • EUR – Euro (Strefa Euro)
  • FJD – Dolar fidżyjski (Fidżi)
  • FKP* – Funt falklandzki (Falklandy)
  • GBP – Funt szterling (Wielka Brytania)
  • GEL – Lari gruzińskie (Gruzja)
  • GIP – Funt gibraltarski (Gibraltar)
  • GMD – Dalasi (Gambia)
  • GNF* – Frank gwinejski (Gwinea)
  • GTQ* – Quetzal (Gwatemala)
  • GYD – Dolar gujański (Gujana)
  • HKD – Dolar hongkoński (Hongkong)
  • HNL* – Lempira honduraska (Honduras)
  • HTG – Gourde haitańskie (Haiti)
  • HUF – Forint węgierski (Węgry)
  • IDR – Rupia indonezyjska (Indonezja)
  • ILS – Nowy szekel izraelski (Izrael)
  • INR – Rupia indyjska (Indie)
  • ISK – Korona islandzka (Islandia)
  • JMD – Dolar jamajski (Jamajka)
  • JPY – Jen japoński (Japonia)
  • KES – Szyling kenijski (Kenia)
  • KGS – Som kirgiski (Kirgistan)
  • KHR – Riel kambodżański (Kambodża)
  • KMF – Frank komoryjski (Komory)
  • KRW – Won południowokoreański (Korea Południowa)
  • KYD – Dolar kajmański (Kajmany)
  • KZT – Tenge kazachskie (Kazachstan)
  • LAK* – Kip laotański (Laos)
  • LBP – Funt libański (Liban)
  • LKR – Rupia lankijska (Sri Lanka)
  • LRD – Dolar liberyjski (Liberia)
  • LSL – Loti Lesoto (Lesotho)
  • MAD – Dirham marokański (Maroko)
  • MDL – Lej mołdawski (Mołdawia)
  • MGA – Ariary malgaski (Madagaskar)
  • MKD – Denar macedoński (Macedonia Północna)
  • MMK – Kyat mjanmański (Mjanma)
  • MNT – Tugrik mongolski (Mongolia)
  • MOP – Pataca Makau (Makau)
  • MUR* – Rupia maurytyjska (Mauritius)
  • MVR – Rufiyaa malediwska (Malediwy)
  • MWK – Kwacha malawijska (Malawi)
  • MXN – Peso meksykańskie (Meksyk)
  • MYR – Ringgit malezyjski (Malezja)
  • MZN – Metical mozambicki (Mozambik)
  • NAD – Dolar namibijski (Namibia)
  • NGN – Naira nigeryjska (Nigeria)
  • NIO* – Cordoba nikaraguańska (Nikaragua)
  • NOK – Korona norweska (Norwegia)
  • NPR – Rupia nepalska (Nepal)
  • NZD – Dolar nowozelandzki (Nowa Zelandia)
  • PAB* – Balboa panamski (Panama)
  • PEN* – Sol peruwiański (Peru)
  • PGK – Kina papuaska (Papua-Nowa Gwinea)
  • PHP – Peso filipińskie (Filipiny)
  • PKR – Rupia pakistańska (Pakistan)
  • PLN – Złoty polski (Polska)
  • PYG* – Guarani paragwajski (Paragwaj)
  • QAR – Rial katarski (Katar)
  • RON – Lej rumuński (Rumunia)
  • RSD – Dinar serbski (Serbia)
  • RUB – Rubel rosyjski (Rosja)
  • RWF – Frank ruandyjski (Rwanda)
  • SAR – Rial saudyjski (Arabia Saudyjska)
  • SBD – Dolar Wysp Salomona (Wyspy Salomona)
  • SCR – Rupia seszelska (Seszele)
  • SEK – Korona szwedzka (Szwecja)
  • SGD – Dolar singapurski (Singapur)
  • SHP* – Funt Świętej Heleny (Wyspa Świętej Heleny)
  • SLE – Leone sierraleońskie (Sierra Leone)
  • SOS – Szyling somalijski (Somalia)
  • SRD* – Dolar surinamski (Surinam)
  • STD* – Dobra Wysp Świętego Tomasza i Książęcej (Wyspy Świętego Tomasza i Książęca)
  • SZL – Lilangeni Suazi (Eswatini)
  • THB – Baht tajlandzki (Tajlandia)
  • TJS – Somoni tadżycki (Tadżykistan)
  • TOP – Paʻanga tongijska (Tonga)
  • TRY – Lira turecka (Turcja)
  • TTD – Dolar trynidadzki (Trynidad i Tobago)
  • TWD – Nowy dolar tajwański (Tajwan)
  • TZS – Szyling tanzański (Tanzania)
  • UAH – Hrywna ukraińska (Ukraina)
  • UGX – Szyling ugandyjski (Uganda)
  • UYU* – Peso urugwajskie (Urugwaj)
  • UZS – Som uzbecki (Uzbekistan)
  • VND – Dong wietnamski (Wietnam)
  • VUV – Vatu Vanuatu (Vanuatu)
  • WST – Tala samoańskie (Samoa)
  • XAF – Frank CFA (Afryka Środkowa)
  • XCD – Dolar wschodniokaraibski (Karaiby Wschodnie)
  • XOF* – Frank CFA (Afryka Zachodnia)
  • XPF* – Frank CFP (Polinezja Francuska)
  • YER – Rial jemeński (Jemen)
  • ZAR – Rand południowoafrykański (Republika Południowej Afryki)
  • ZMW – Kwacha zambijska (Zambia)

*waluty nie są obsługiwane przez American Express
Żródło: https://docs.stripe.com/currencies

Wideo instrukcja aktywacji i konfiguracji płatności Stripe w sklepie Shoper

Jeśli nie widzisz materiału wideo kliknij: Aktywacja i konfiguracja płatności Stripe

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak utworzyć nowe konto w Stripe na pomocą Shoper?
  • Jak skonfigurować konto Stripe w panelu administracyjnym sklepu Shoper?
  • Jak uruchomić integrację Shoper i Stripe w sklepie internetowym?

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności