RAPORT SHOPER: E-commerce coraz bardziej 360 stopni

Data publikacji: 30 marca 2020 Ostatnia aktualizacja: 17 marca 2025

Tradycyjnie, jak co roku, przygotowaliśmy na koniec pierwszego kwartału podsumowanie tego, co działo się w branży e-commerce w roku poprzednim. Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu „E-commerce 360 stopni”.

Sklep internetowy Shoper

Polski e-commerce cały czas dynamicznie się rozwija, wygląda przy tym coraz lepiej i coraz chętniej sprzedaje w różnych kanałach – to wniosek, jaki można wyciągnąć z lektury naszego najnowszego raportu ze sklepów internetowych Shoper. „E-commerce 360 stopniostatecznie zamyka i podsumowuje 2019 rok w 13 tys. sklepach pracujących online.

Ale ciekawych analiz z pełnej wersji raportu można wyciągnąć więcej. „Branża e-commerce jeszcze nie osiągnęła nasycenia i nadal jest przestrzeń dla nowych graczy. W 2019 roku e-biznesy powstawały we wszystkich województwach, ale prawie połowa sklepów (47 proc.) skoncentrowana jest w trzech województwach: mazowieckim, śląskim i małopolskim” – ocenia Artur Halik, Head of Sales w Shoper.

Sklep internetowy Shoper

„Rok 2019 był dla e-biznesów znaczący z perspektywy RODO – unijne rozporządzenie, wprowadzone w maju 2018 roku, wymusiło na sprzedających podjęcie realnych kroków, zwiększających bezpieczeństwo i komfort kupujących” – dodaje Oliwia Tomalik, Marketing Manager w Shoper.

Jak to wszystko wpłynęło na sprzedaż? Z danych Shoper wynika, że co czwarty zakup w internecie realizowany był w 2019 roku w sklepach z branży “dom i ogród”. Popularne były również sklepy w kategorii “zdrowie i uroda” (18,5 proc.) oraz “ubrania” (13,5 proc.).

Sklep internetowy Shoper

W 2019 roku najwięcej sklepów, bo niemal co czwarty, działało w branży „dom i ogród”. Jako druga, pod względem liczby aktywnych sklepów internetowych, uplasowała się branża odzieżowa (niemal 17 proc.), a na trzecim miejscu znalazły się sklepy z kategorii “zdrowie i uroda” (ponad 13 proc.). Liczba sklepów z branży “dom i ogród” oraz “zdrowie i uroda” jest nieco większa niż w roku poprzednim. Za to sklepy z asortymentem odzieżowym nieco straciły na liczebności w porównaniu z 2018 rokiem.

Po więcej danych i analiz zapraszamy do pełnej wersji raportu, dostępnego tutaj.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności