Storefront: Dlaczego moduł się nie wyświetla?
Zarządzanie modułem w szablonie Storefront
Storefront to technologia, która z założenia ma umożliwiać każdemu użytkownikowi sklepu internetowego Shoper, zbudować piękny i funkcjonalny szablon graficzny bez znajomości języka HTML, CSS czy JavaScript.
Kupujący odczują wyraźną różnicę w wyglądzie i w łatwości obsługi sklepów, natomiast właściciele sklepów otrzymają szereg nowych możliwości przy konfigurowaniu szablonu.
Storefront oferuje większą liczbę gotowych modułów typu drag&drop, które łatwo umieścić na stronie. Moduły te można konfigurować, dostosowując ich widoczność na różnych urządzeniach oraz korzystać z dodatkowych funkcji. Więcej informacji o zarządzaniu modułami znajdziesz w instrukcji:
Problemy z wyświetlaniem modułu w układzie strony
Istnieje możliwość, że pomimo umieszczenia modułu w układzie strony i zapisaniu zmian w edytorze, dany moduł zamiast zawartości wyświetla tzw. zaślepkę, a na stronie sklepu nie jest on w ogóle widoczny.
Widok karty produktu w Shoper Visual Editor
Widok karty produktu w Storefront
Potencjalne przyczyny braku wyświetlania modułu
- Wprowadzono zmiany w konfiguracji modułu, z powodu których jego zawartość nie może być wyświetlona. W ustawieniach modułu Ilość i dostępność sprawdź, czy włączono wyświetlanie opcji: Wyświetl pole „ilość” oraz Wyświetl status dostępności.
- Moduł oczekuje na dostarczenie danych z systemu, np.: moduł Bestsellery (jeśli wybrano okres 7 ostatnich dni na zakwalifikowanie produktu jako bestseller, a od 8 dni nie było zamówień w sklepie, to żaden produkt nie zostanie oznaczony jako bestselleri moduł pozostanie pusty), Promocje (produkty w cenie promocyjnej nie będą wyświetlane na stronie, jeśli promocja jeszcze się nie rozpoczęła lub już zakończyła, mimo tego, że produkty w cenach regularnych są wyświetlane normalnie).
- Moduł oczekuje na dostarczenie danych przez administratora sklepu, np.: moduł Produkty powiązane lub moduł Bestsellery (jeśli wybrano ręczne oznaczanie produktów jako bestseller, a w rzeczywistości administrator ich nie oznaczył), moduł Podkategorie/Filtry (nie włączono opcji „Pokaż w opcjach przeglądania” w ustawieniach grupy atrybutów lub nie określono kategorii, w której atrybuty pod postacią filtrów mają być wyświetlane).
- Moduł nie jest widoczny dla konkretnego produktu wyświetlanego w podglądzie na żywo, ze względu na stan dostępności tego produktu, np. produkt jest niedostępny dlatego moduł: Dodaj do koszyka/ulubionych się nie wyświetli.
Warto zapamiętać!
- jak dodać, edytować lub usunąć moduł w szablonie Storefront,
- różnice w wyglądzie karty produktu w Shoper Visual Editor oraz Storefront,
- przyczyny nie wyświetlania dodanego modułu na stronach sklepu Shoper.