Jak wybrać dobry sklep internetowy? Poznajcie wyniki badania

Data publikacji: 17 czerwca 2016 Ostatnia aktualizacja: 5 marca 2025

Darmowy okres próbny, bezpłatne szkolenia online i najwięcej branżowych wyróżnień – oto czym między innymi kierują się właściciele e-biznesów przy wyborze sklepu online. Poznajcie wyniki raportu firmy MillwardBrown.

Badanie_Shoper

Co by Cię motywowało do założenia sklepu internetowego? – pytano uczestników badania. Wizja zwiększenia obrotu i możliwości dotarcia do nowych klientów – odpowiadano najczęściej. Ale respondenci, najczęściej sprzedający w kanałach offline, widzieli też w uruchamianiu sklepi online wiele przeciwności. Dla niektórych z nich były to bariery wręcz nie do pokonania.

Jak „wysokie koszty założenia/prowadzenia działalności online”, pośród których 11 procent pytanych podawało m.in. koszt dzierżawy serwera oraz oprogramowania, jak również konieczność wyłożenia dużych pieniędzy związanych z formalnościami prawnymi.

Dalej – „pracochłonne trudności techniczne i konieczność zmian” (20 procent odpowiedzi), co w jaśniejszym tłumaczeniu oznacza stworzenie całego systemu pracy sklepu, budowę strony logistycznej i zadbanie o płynność działania.

Można zatem podejrzewać, że powyższe postawy przedsiębiorców wynikają z nieznajomości najważniejszych zagadnień związanych ze startem własnego e-biznesu. A już na pewno większość z nich nie była nigdy na stronie Shoper.pl i nie miała okazji zaznajomić się z ofertą naszej platformy.

Co bowiem ciekawe, „sklepy offline” i tak sprzedają w internecie, tyle że – jak wynika z przywołanego raportu – głównie poprzez Allegro (64 procent). Nie jest zatem do końca tak, że nie ufają sprzedaży online w ogóle, wybierają tylko z najłatwiejszą z opcji, nie będąc z pewnością świadomym, że w serwisach aukcyjnych można też z powodzeniem sprzedawać z poziomu profesjonalnego sklepu internetowego, który z Allegro jest np. dwustronnie zintegrowany.

Na przeciwległym biegunie tego badania, tam gdzie na pytania odpowiadali już właściciele działających sklepów internetowych, postrzeganie e-biznesu wygląda zgoła inaczej. Za największe atuty gotowego oprogramowania dla sklepu online respondenci wymieniali m.in.: możliwość przetestowania funkcjonalności sklepu przed zakupem, ofertę darmowych szkoleń on-line oraz branżowe wyróżnienia, które zwiększają zaufanie względem usługodawcy. Ponad 84 procent uczestników badania posiadających już e-sklep, deklarowało zadowolenie z pracy na platformie Shoper. Wśród nich dominowali ludzie młodzi, prowadzący najczęściej jednoosobową formę działalności gospodarczej.

Zatem da się to zrobić – uruchomić profesjonalny sklep internetowy – także w pojedynkę. I nie jest to tak “pracochłonne” i niemożliwe do wykonania, jak mogłoby wynikać z badania. Jedną w końcu z głównych zalet gotowego oprogramowania e-commerce jest jego kompaktowość – sklep Shoper zawiera w sobie wszystkie niezbędne narzędzia do prowadzenia sprzedaży przez internet i nie wymaga do tego wiedzy specjalistycznej. W sytuacjach problematycznych, każdemu z właścicieli e-sklepu pomaga zespół wsparcia technicznego, dla wszystkich przygotowane są też niezbędne do obsługi oprogramowania i jego funkcjonalności poradniki, e-booki oraz materiały szkoleniowe, w tym te interaktywne oraz wideo.

Nieprawdą jest również „wymagany duży wkład finansowy”. Najważniejsze integracje, także te z kategorii logistyki, są bezpłatne. Hosting – wliczony w cenę abonamentu. Domena? Za symboliczną złotówkę. A jakby tego było mało, na start każdy e-sklep dostaje do wykorzystania, np. na optymalizację w wyszukiwarkach lub promocję w porównywarkach cen, Pakiet Korzyści o wartości 5000 zł, atrakcyjne zniżki na Certyfikat SSL oraz dostęp do nowoczesnych metod płatności na bardzo konkurencyjnych warunkach. Wszystko do przetestowania przez 14 dni za darmo tutaj.

Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności