Szybki, bezpieczny i robiący wrażenie – twój auto sklep w internecie
Lampy, akumulatory, fotele, zderzaki, czyli sprzedajemy części samochodowe przez internet.
Było tu już o biegaczach i fanach zoologi, nie mogłoby więc tu też zabraknąć wpisu o samochodach i częściach do nich. Tym bardziej, że asortyment „motoryzacyjny” zajmuje co roku wysokie noty wśród najpopularniejszych zakupów Polaków.
Samochody kupuje się jeszcze „w realu”. Auta co prawda coraz chętniej szukamy na stronach internetowych, sprawdzamy na nich niezbędne informacje, ale żeby faktycznie jakieś nabyć – jedziemy wcześniej zobaczyć je we wskazane miejsce. Ale i to się zmienia – Ci bardziej odważni rezerwują, a potem kupują samochód, już przez internet. Pozostali – w sieci szukają części części zamiennych i akcesoriów, które jeszcze kilka lat temu kupowali tylko w stacjonarnych sklepach z „autoczęściami”.
Oferta sklepów internetowych dostarcza im dzisiaj wszystko, czego potrzebują. Z roku na rok kolejni stacjonarni sprzedawcy przekonują się o wygodzie sprzedaży przez internet i branży moto powiększa się o następne nowe sklepy internetowe. Tak było ze sklepem SZIC – który najpierw pracował w Opolu tylko stacjonarnie, a potem przeniósł się również do sieci. „Działając w branży motoryzacyjnej od lat 80., doskonale poznaliśmy potrzeby naszych klientów” – piszą na stronie sklepu właściciele. A klientom zależy oczywiście na bezpieczeństwie i komforcie jazdy, ale też wygodzie w robieniu zakupów – te najlepiej jeśli można robić bez wychodzenia z domu i stresu, że coś pójdzie nie tak.
„Dlatego oferujemy wysokiej klasy części zamienne do KIA i Mitsubishi, dzięki którym Twój samochód zajedzie jeszcze dalej. Znajdziesz u nas części samochodowe (zderzaki, halogeny, lampy, moduły i inne), koła (opony, felgi), akcesoria pojazdowe (chlapacze, czujniki, haki holownicze, dywaniki, wycieraczki, uchwyty, stopnie, środki czyszczące) i gadżety samochodowe” – czytamy dalej na stronie sklepu SZIC.
Zarówno nowe, jak i używane, ale sprawne, podzespoły do samochodów osobowych oferuje też inny pracujący na oprogramowaniu Shoper sklep – założony przez firmę Ks-Auto Krzysztofa Stefaniaka. Tu też wieloletnie doświadczenie „w połączeniu z doskonałą znajomością rynku” pozwoliło przygotować „bogatą ofertę części oryginalnych oraz zamienników w standardzie oryginału w przystępnych cenach”. Swoją ofertę sklep kieruje do warsztatów, serwisów samochodowych, autoryzowanych stacji obsługi, ale też klientów indywidualnych. „Gwarantujemy profesjonalną obsługę oraz szybką dostawę części samochodowych. W ciągu pięciu dni roboczych realizujemy zamówienia na wszystkie części z grupy VW” – zapraszają.
Oczywiście, im większa dostępność części od różnych producentów, tym dla e-sklepu lepiej. Wiedzą coś o tym założyciele Sambert.pl – zajmujący się sprzedażą detaliczną części i akcesoriów do szerokiej gamy samochodów krajowych oraz zagranicznych. „Naszym celem jest dostarczyć państwu najlepsze jakościowo części w jak najlepszej cenie. Cały czas zwiększamy asortyment, dzięki czemu wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniom klientów oferujemy możliwość zakupu części renomowanych i cenionych marek. Gwarantujemy przy tym ich oryginalność i wzorowe wykonanie oraz wysokiej jakości zamienniki innych mniej znanych firm, które nie odbiegają niezawodnością w użytkowaniu” – czytamy w ofercie.
TwojMotoSklep.pl zachęca z kolei do zakupów jeszcze czymś więcej. Czym? Prostą obsługą i wyszukiwaniem zamówień. Na stronie sklepu każdy może przeszukiwać asortyment po producencie czy cenie, może też szukać części po ich oznaczeniach producenckich. A „jeżeli nie są państwo pewni, jakie części samochodowe będą najlepsze dla Waszego pojazdu – wystarczy, że skonsultujecie się z naszymi pracownikami, którzy pomogą w wyborze najlepszych produktów”.
Sprawna obsługa klienta to w sklepie internetowym podstawa. Nie tylko w tym sprzedającym części samochodowe. Ale przy ich wyborze ważne są detale, dlatego kupujący musi mieć pewność, że dostanie towar, którego faktycznie poszukuje. Musi to wiedzieć po dokładnym opisie produktu i jego wyraźnym, oddającym rzeczywistość, zdjęciu, a jeśli nie są one wystarczające – po szybkiej i pomocnej odpowiedzi ze strony sklepu. Nie za trzy dni, nie za tydzień – ale najszybciej jak to możliwe. I zarówno za pośrednictwem wiadomości e-mail, jak i telefonu.
O czym jeszcze warto pamiętać
- O responsywnej stronie swojego sklepu. Klienci coraz częściej kupują za pośrednictwem telefonów, dlatego sklep, który prowadzisz, powinien się wyświetlać bez zarzutu na każdym urządzeniu mobilnym. Responsywność w branży moto będzie też zbawienna, bo przy dużej liczbie kategorii i produktów w e-sklepie, nawigacja po nim powinna być maksymalnie ułatwiona i czytelna,
- O przejrzystym układzie treści. Najlepiej z wykorzystaniem tzw. grid layoutu, czyli jasnego i prostego układu w postaci kwadratowych lub prostokątnych klocków, w podobnym rozmiarze, oddzielonych od siebie grubą ramką. Przeglądanie tak zaprojektowanej strony to zdecydowanie coś przyjemniejszego niż przeklikiwanie się przez setki rozrzuconych linków i elementów.
Na koniec i tak liczy się przecież zadowolenie klienta i pozytywna, pozakupowa recenzja. Taka jak ta, którą chwali się na przykład Sklep.Oemtuning.pl: „Kozacki sklep, chłopaki zawsze doradzą. Podejście do klienta indywidualne, obsługa sumienna”. Wie co robi, bo opinie klientów to bardzo ważny element sprzedaży przez internet. A już zwłaszcza w branży motoryzacyjnej, gdzie kupujący autoczęści bardzo liczą na komentarze innych i kierują się nimi podczas wyboru danego sklepu.
Źródło: Raport E-commerce w Polsce 2017. Gemius dla e-Commerce Polska.
„Dlatego w naszym sklepie wdrożyliśmy system zbierania opinii od klientów, którzy faktycznie dokonali zakupów. Wszystkie opinie prezentowane są w największym niezależnym serwisie opiniotwórczym w kraju Opineo.pl oraz na stronach partnerskich Opineo.pl (m.in. Skapiec.pl, Nokaut.pl, Swistak.pl)” – informuje na swoich stronach DoOpla.pl. Ale zachęca do zakupów też innymi ważnymi branży ecommerce atutami: „dostawa od 24h, zwrot do 14 dni, profesjonalne doradztwo”.
Dobry sklep internetowy musi być w końcu jak porządny samochód. Musi być szybki, bezpieczny, no i… musi robić dobre wrażenie.