Twój sklep internetowy w 2015: zaimponuj klientowi, postaw na mobile
Jakieś postanowienia na nowy rok? Może zacznijmy od pięciu rzeczy, które zrobią w 2015 z Twojego sklepu zwycięzcę internetu.
Nie ma jednej, prostej recepty na to, by sprzedawać więcej w internecie. Żeby osiągnąć sukces w e-handlu trzeba mieć i dobry pomysł na biznes, i dopracowanych wiele szczegółów związanych z prowadzeniem takiej działalności. Cały czas będziemy powtarzać, że na końcowy rezultat składa się przynajmniej kilka elementów, o które musicie zadbać w równym stopniu. I tak, napiszemy to ponownie: w pierwszej kolejności powinniście zająć się grafiką i wyglądem Waszego sklepu.
Z roku na rok to, jak sklep wygląda, zyskuje na znaczeniu. W wielu prognozach na 2015 światowi eksperci zgodnie wymieniają grafikę sklepu jako jeden z najważniejszych elementów, nad którym e-sprzedawcy powinni popracować. Wymagania klientów tylko wzrastają, więc żeby zostać zauważonym nie wystarczy fajny produkt w sklepowej ofercie – dla wybicia się spośród rosnącej konkurencji, trzeba się przede wszystkim odpowiednio opakować (im ładniejszy wygląd, tym i większe zaufanie – dobrze wyglądający sklep kojarzy się z robotą profesjonalistów). Standardowe szablony i grafiki robione po kosztach na pewno w tym nie pomogą.
Tym bardziej że rok 2015 należał będzie do content marketingu, z którym kwestie graficzne są mocno powiązane. Przemyślane opisy produktów, angażujące (choćby na prowadzonym w sklepie blogu) treści, bardziej zaawansowane od codziennego postowania na Facebooku działania promocyjne w social media (choćby takie), w końcu materiały wideo – wszystko to wymaga nie tylko właściwie dobranych, przyciągających uwagę słów, ale przede wszystkim atrakcyjnych zdjęć i grafik. Zamiast obrazków pobieranych od producentów czy stron z darmowymi fotografiami – postaw na własne. Unikatowe i zapadające w pamięć. Zacznij też przygotowywać lookbooki, czyli sesje zdjęciowe/stylizacje z wykorzystaniem sprzedawanych przez Ciebie produktów oraz promocyjne klipy wideo. I nie, nie tyczy się to tylko sklepów z odzieżą. Tego rodzaju formy sprawdzą się też w dalekich od odzieżowej branżach – jeśli potrzebujesz inspiracji, możesz zajrzeć tutaj lub tutaj.
W 2015 roku zrób wszystko, żeby Twój sklep zaczął się wyróżniać nie tylko samym produktem.
Lookbook czy – nazwijmy to – zbiór wizualnych inspiracji, to jedno z tych działań, które mogą pomóc ożywić Twój e-sklep. Przygotowane z pomysłem i polotem, systematycznie aktualizowane, powinny sprawić, że klienci będą do Ciebie wracać częściej i chętniej. Update sklepu i jego wyglądu to zresztą wielka bolączka wielu internetowych biznesów. A grafikę warto zmieniać nie tylko od święta. Poza Bożym Narodzeniem są też inne okazje: sezonowe kolekcje, wyprzedaże, okolicznościowe (Black Friday, Dzień Darmowej Dostawy, czy nawet Światowy Dzień Drwala…) akcje specjalne. Jeśli już je robisz, to świetnie. Musisz jednak to wszystko jeszcze ładnie pokazać i opakować.
W 2015 roku popracuj też nad obsługą swoich klientów. Szybsza odpowiedź na zadane pytanie, może dodatkowy (poza mailem i telefonem) kanał komunikacji, wyjście naprzeciw zgłaszanym przez klienta (choćby przez formularz kontaktowy) potrzebom? Opcji, które mogą usprawnić kontakt na linii odbiorca-sprzedawca, jest wiele, a każda wprowadzona tylko uwiarygodni Cię w oczach tego pierwszego. Klient zadowolony (jak i ten w krawacie) jest przecież mniej awanturujący się.
Potencjalnych konsumentów staraj się też przyciągać w nadchodzących miesiącach częściej przez ich telefony i tablety. Mobile rośnie w siłę od dawna, ale zgodnie z prognozami, 2015 może być już dla tego kanału rokiem zdecydowanie przełomowym. Wykorzystaj więc możliwości, jakie daje Ci Shoper – responsywny panel sklepu oraz skórkę w technologii RWD – i zachęcaj odbiorców do zakupów już z poziomu urządzenia przenośnego: tu i teraz, niezależnie od tego gdzie się właśnie znajdują. Rób dla nich więcej i rób to lepiej, a na pewno zyskasz przewagę.
Przeczytaj także: