Wyświetlanie opinii i gwiazdek w reklamach produktowych Google Shopping (Merchant Center)

Data publikacji: 8 listopada 2024 Ostatnia aktualizacja: 9 stycznia 2025

Bezpłatny program Opinie konsumenckie Google umożliwia sprzedawcom zbieranie opinii od klientów, którzy zrobili zakupy w ich sklepach internetowych. Opinie wystawiane są przez klientów poprzez wypełnianie ankiet (wysyłanych po złożeniu zamówienia na adres e-mail).

Uzyskane w ten sposób opinie mają wpływ na zakwalifikowanie sklepu do programu wyświetlania ocen produktów (gwiazdek) w reklamach produktowych Google Shopping (Merchant Center).

Oznacza to, że po dołączeniu do programu Opinie konsumenckie Google, należy jeszcze zarejestrować i zakwalifikować się do programu Ocen produktów, aby opinie i oceny w formie gwiazdek były widoczne pod reklamami produktowymi Google Shopping. Po pozytywnej weryfikacji sklepu będzie możliwe przesyłanie i wyświetlanie ocen pod reklamami produktów w Google Shopping.

Jeśli chcesz wziąć udział w programie Ocen produktów (gwiazdki pod reklamami produktowymi), musisz posiadać przynajmniej 50 opinii wystawionych przez klientów.

Na początku nie zapomnij o powiązaniu konta Merchant Center ze swoim sklepem internetowym. Sprawdź: Potwierdzanie adresu i praw własności sklepu na koncie Merchant Center

Kiedy widoczne są oceny i gwiazdki w Google?

Wyświetlanie opinii, ocen i gwiazdek przy reklamach produktowych Google Shopping jest możliwe po dołączeniu i zakwalifikowaniu się do programu Ocen produktów.

Większe szanse na zakwalifikowanie się do programu Ocen produktów zyskasz dzięki ankietom przesyłanym w programie Opinie konsumenckie Google. Z tego powodu warto włączyć integrację sklepu Shoper z Opiniami konsumenckimi Google.

Po pozytywnym rozpatrzeniu zgłoszenia do programu Ocen produktów, na koncie Merchant Center zostanie włączona opcja przesyłania opinii o produktach w formie pliku XML.

Opinie i gwiazdki wyświetlane są pod reklamami produktowymi, gdy algorytmy Google Merchant Center ocenią, że dane są dokładne i odpowiadają na potrzeby klientów.

Należy też pamiętać o przestrzeganiu zasad dotyczących ocen produktów.

Wbudowana integracja Opinie konsumenckie Google w sklepach Shoper

W celu automatycznego przesyłania opinii klientów z Shoper do Google możesz skorzystać z bezpłatnej integracji, która dostępna jest w Panelu administracyjnym sklepu.

Sprzedawcy dołączający do programu Opinie konsumenckie Google są zobowiązani wyświetlać wszystkim użytkownikom pole do wyrażania zgody na udział w ankiecie (po dokonaniu płatności). Wbudowana integracja w sklepach Shoper spełnia te warunki.

Po włączeniu integracji sklepu Shoper z Opiniami konsumenckimi Google, klienci po zrealizowanych zakupach będą otrzymywać ankiety do wystawiania opinii. Zebrane opinie będą przesyłane do Google i będą miały wpływ podczas kwalifikacji sklepu do programu wyświetlania ocen (gwiazdek) pod reklamami produktów w Google Shopping (Merchant Center).

W celu wyświetlenia opinii oraz ocen (gwiazdek) pod reklamami produktowymi, należy zarejestrować i zakwalifikować się do programu Oceny produktów. Po pozytywnej weryfikacji przez Google, na koncie Merchant Center włączona zostanie opcja przesyłania opinii o produktach w formie pliku XML.

Oceny produktów pod reklamami produktowymi zawierają od 1 do 5 gwiazdek oraz łączną liczbę wystawionych opinii. Jeśli współpracujesz z obsługiwanym przez Google pośrednikiem zbierającym opinie o produktach, możesz go poprosić, aby przesłał zebrane opinie do Google.

Opinie o produktach ze sklepu Shoper możesz przesłać do Merchant Center również przy użyciu aplikacji, które będą generować odpowiedni plik XML.

Aplikacje do zbierania i wyświetlania opinii w reklamach produktowych Google Shopping

Na platformie Shoper możesz zbierać opinie o produktach poprzez specjalne aplikacje. Działanie aplikacji polega m.in. na generowaniu pliku XML w formacie zgodnym z wytycznymi Google, który zawiera opinie o produktach. Link do pliku XML należy podać w opcjach konta Merchant Center.

Ręczne przesyłanie pliku XML z opiniami o produktach do Merchant Center

Jeśli Opinie konsumenckie i zarejestrowałeś się w programie zostały włączone, możesz samodzielnie przygotować plik XML z opiniami o produktach i przesłać go do Google. Opcja przesyłania pliku XML będzie dostępna na koncie Merchant Center po zarejestrowaniu do programu Oceny produktów.

Wymagania dotyczące produktów przekazywanych w pliku XML do Google Shopping:

  • do programu kwalifikowane są produkty, które są na bieżąco oceniane (ostatnia opinia została dodana w ciągu ostatnich 360 dni),
  • opinie produktów muszą zawierać tekst,
  • opinie pochodzące z wypożyczenia są ignorowane, natomiast z importu są uwzględniane,
  • produkt musi posiać poprawny adres URL,
  • produkty znajdujące się w pliku XML powinny posiadać tzw. silny identyfikator, taki jak: GTIN lub MPN + Brand. Brak identyfikatorów przy produktach może spowodować, że Google nie dopasuje wszystkich przesłanych opinii do produktów.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Na czym polega program Opinie konsumenckie Google?
  • Wyświetlanie ocen produktów w reklamach Google Shopping (Merchant Center)
  • Kiedy opinie i gwiazdki są wyświetlane pod reklamami produktowymi w Google?
  • Jak w sklepie Shoper włączyć integracje z Opiniami konsumenckimi Google?
  • Aplikacje do zbierania i wyświetlania opinii w reklamach produktowych Google
  • Samodzielne przesyłanie opinii o produktach do Google Merchant Center
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności