Dołącz do Programu Resellerskiego Shoper i zacznij zarabiać na tworzeniu sklepów internetowych.
Tysiące klientów czeka na aplikacje sklepowe usprawniające sprzedaż w internecie. Dołącz do App Store Shoper i zacznij zarabiać, jak najlepsi w branży e-commerce.
Poszukujemy aplikacji, które pozwalają przyciągnąć nowych klientów, zminimalizować porzucone koszyki, zwiększyć sprzedaż. Rozwiązań, które ułatwią prowadzenie polityki rabatów, realizowanie kuponów, budowanie zasięgu, poprzez nowe kanały sprzedażowe, a także narzędzia do promowania oferty sklepu. Oczekujemy rozwiązań pozwalających na działania z obszaru e-mail marketingu, hurtowej promocji produktów oraz innych akcji hurtowych do produktów oraz analizy danych statystycznych.
Szukamy rozwiązań, które będą wspierały rozwój sprzedaży w sklepie internetowym poprzez zwiększenie ilości produktów dodawanych do koszyka, także w ramach jednego zamówienia (produkty powiązane). Zależy nam na pozyskaniu inteligentnych mechanizmów rekomendacji produktów, polecania, a także odzyskiwania porzuconych koszyków.
Zależy nam na pozyskaniu aplikacji mediów społecznościowych, które pozwolą w naturalny sposób popularyzować sklep i jego ofertę w poszczególnych kanałach, inicjować transakcje zakupowe, reklamować poszczególne produkty oraz gromadzić opinie użytkowników. Poszukujemy rozwiązań z obszaru social media marketingu dla takich mediów, jak Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest i inne.
Poszukujemy aplikacji, które z poziomu sklepu pozwolą prowadzić sprzedaż w różnych kanałach. Szczególnie zależy nam na rozwiązaniach integrujących Shoper z Allegro (dwustronna, zaawansowana integracja), DaWanda, Pakamera, Mustasche, Domodi, Ebay. Poszukujemy także narzędzi, które pozwolą klientom sklepu logować się do sklepu danymi z ich kont w social media.
Poszukujemy rozwiązań, które pozwolą zarządzać stanami magazynowymi w sklepie. Zależy nam na łatwej obsłudze importu i eksportu danych, na zautomatyzowanym zarządzaniu zapasami, na mechanizmach pozwalających importować dane gotowych, zdefiniowanych baz poprzez CWD. A tym samym wygodnego monitorowania i synchronizowania produktów i wariantów w sklepie.
Rozwiązania, które pozwalają na wygodne prowadzenie księgowości. Zamówienia, realizacje, zaliczki, wpłaty, wypłaty, koszty i przychody - jednymi słowy: księgowość i fakturowanie - wszystko zarządzane w łatwy sposób. Szukamy także rozwiązań przekazujących niezbędne dane ze sklepu do wybranego programu księgowego, księgowo - magazynowego.
Poszukujemy aplikacji ułatwiających logistykę w sklepie, pozwalających w łatwy i wygodny sposób zarządzać tym etapem sprzedaży. Interesują nas integracje z poszczególnymi kurierami, brokerami usług, jak i konkretnymi usługami w ramach danego podmiotu świadczącego usługi logistyczne.
Zależy nam na pozyskaniu rozwiązań, które pomogą zapewnić kompleksową obsługę klienta w sklepie internetowym. Widzielibyśmy tutaj takie narzędzia, jak: mechanizm chata, opinie klientów, support, tworzenie helpdeska, bazy wiedzy, programów lojalnościowych itp. a także rozwiązania, które umożliwiają łączenie obsługi z kilku kanałów w jednym. Pożądane są także systemy CRM, które można dostosować do potrzeb e-sklepu.
Poszukujemy rozwiązań, które umożliwią śledzenie zachowania klientów, współczynnika konwersji, odrzuceń, analizowanie zachowań zakupowych - co pozwoli prognozować sprzedaż, a także podejmować świadome decyzje dotyczące różnych obszarów inwestycyjnych.
Dajemy ci wyjątkowe miejsce do promocji twoich pomysłów i aplikacji. Dzięki nam, z twoich rozwiązań będą korzystać właściciele najlepszych sklepów internetowych nie tylko w Polsce.
Zapewniamy transparentny system wynagrodzeń oraz promocję twoich aplikacji pośród tysięcy właścicieli e-sklepów. Już teraz w App Store Shoper zarabiają m. in. firmy kurierskie, systemy integracji oraz hurtownie.
Jasne zasady
Dokumentacja API
Środowisko testowe
Dostęp do tysięcy klientów
Wsparcie na każdym etapie
Stale rozwijany produkt
Przykład aplikacji znajdziesz na naszym GitHub
Sprawdź wytyczne i dołącz do App Store Shoper
Aplikacją jest dowolne rozszerzenie oprogramowania Shoper (nowa funkcjonalność, widget, integracja z hurtownią lub zewnętrznym systemem itd.), działające na bazie platformy Shoper i przeznaczone dla właściciela sklepu lub jego klientów, uzupełniające (ale nie dublujące!) funkcje wbudowane w oprogramowanie.
App Store Shoper to platforma łącząca developerów/twórców z klientami/właścicielami sklepów internetowych. Każda gotowa i zaakceptowana przez właściciela platformy Shoper aplikacja zostaje opublikowana w App Store, gdzie jest dostępna dla wszystkich klientów prowadzących sklepy w modelu SaaS.
Tylko opublikowanie aplikacji oficjalnym kanałem App Store daje możliwość dostępu do tysięcy klientów prowadzących sklepy internetowe.
Każda aplikacja przechodzi etap ewaluacji biznesowej i technicznej analizy wykonywalności.
Każdorazowo podczas zgłoszenia potencjalnej aplikacji, przed realizacją oceniana jest przydatność dla klientów, możliwość jej wykonania i wpływ na platformę Shoper.
Zarządzający platformą App Store Shoper zastrzega sobie prawo do odrzucenia aplikacji, jeśli nie spełnia ona powyższych wymagań lub jej stworzenie może zagrozić bezpieczeństwu czy integralności systemu. Dlatego sugerujemy, byś podzielił się z nami pomysłem na aplikację przed jej stworzeniem, zanim poświęcisz na to czas i koszty.
Niestety, część aplikacji może być niedostępna dla klientów prowadzących sklepy na Licencji Samodzielnej. App Store Shoper jest powiązany i współpracuje z oprogramowaniem na licencji SaaS, dlatego sklep działający na licencji samodzielnej, szczególnie hostowany na zewnętrznych serwerach nie daje gwarancji poprawnego działania dodatku, między innymi ze względu na częste głębokie modyfikacje (zarówno back-endu, jak i front-endu).
Zalecamy zapoznanie się z podanymi informacjami dla developerów, które pozwolą na skuteczne i sprawnie poruszanie się w środowisku naszego App Store’a. Ma ono swoją specyfikę, nierzadko odmienną od konkurencyjnych platform, dlatego wszystkim naszym współpracownikom rekomendujemy również udział w prowadzonych przez nas cyklicznie webinariach i szkoleniach dla developerów.
Aby stać się twórcą aplikacji należy w pierwszej kolejności zarejestrować się w Programie Resellerskim Shoper.pl, zgodnie z wytycznymi: https://developers.shoper.pl/developers/appstore/registration.
Po rejestracji w programie, automatycznie zostanie utworzone w naszym systemie konto developerskie - jest to miejsce, gdzie będziesz miał w przyszłości wgląd w bieżące rozliczenia, statystyki sprzedaży aplikacji, informacje o ich statusie, przegląd wersji itd.
Równocześnie zostanie utworzony testowy, działający sklep o unikalnym adresie i indywidualnej bazie zamówień oraz klientów, wraz z dostępem do panelu administracyjnego – dzięki temu będziesz mógł na bieżąco testować działanie tworzonej aplikacji. Przez cały czas - do momentu zatwierdzenia jej finalnej wersji - aplikacja będzie natomiast niedostępna dla innych klientów i developerów.
Prace nad aplikacją rozpocznij od sprawdzenia informacji dostępnych na stronie https://developers.shoper.pl/developers – w szczególności danych o REST API. Jedną z kluczowych informacji dla developerów jest również ta, że udostępniamy SDK do tworzenia front-endowych rozszerzeń do systemu, a komplet informacji o nim można znaleźć tutaj: https://developers.shoper.pl/developers/development/sdks.
Programistom polecamy również zapoznanie się z zawartością naszego konta na GitHubie, gdzie znajduje się kilka przykładowych aplikacji i gotowy bundle dla frameworka Symfony: https://github.com/dreamcommerce
Po rejestracji w Programie Resellerskim i automatycznym utworzeniu sklepu developerskiego, po zalogowaniu do panelu administracyjnego konta ( https://admin.shoper.pl) należy wybrać z menu Appstore > Moje aplikacje:
W prawym panelu dostępny będzie link „Dodaj aplikację”:
W następnym kroku należy następnie wypełnić formularz, dodając (poza samą aplikacją) takie elementy jak ikony, ilustracje i screenshoty z aplikacji - na wczesnym etapie developmentu mogą to być grafiki zastępcze, jednak przed finalizacją projektu należy je zastąpić docelowymi plikami.
Po wypełnieniu formularza, aplikacja pojawi się na liście aplikacji wraz z informacjami o statusie, czasie dodania i wersji:
Każda aplikacja publikowana w App Store musi posiadać zwięzły, aczkolwiek poprawny językowo i zrozumiały opis, dzięki któremu każdy klient będzie mógł jednoznacznie zrozumieć jej działanie i szybko ocenić, czy jest ona przydatna w jego sklepie. Innymi słowy: opis powinien SPRZEDAWAĆ aplikację, a nie prezentować jej zawiłości techniczne. Obowiązkowym elementem opisu są zrzuty ekranowe z aplikacji lub inne ilustracje przedstawiające rzeczywisty wygląd kluczowych funkcji programu. Przygotowanie opisu należy do twórcy aplikacji.
Instrukcja jest elementem niezbędnym nawet w prostej aplikacji. Powinna zawierać opis funkcji programu, jego działanie i instrukcje typowo użytkowe, a także - w miarę potrzeb - bardziej szczegółowe informacje techniczne i wymagania. Przygotowanie instrukcji należy do twórcy aplikacji.
O ile instrukcja jest wymagana dla każdej aplikacji, o tyle videotutorial może być jej
pomocnym uzupełnieniem. Preferowaną zawartością takiego filmu jest instrukcja obsługi w
formie klipu wideo, może być to też nagranie użycia aplikacji przez dewelopera lub
testera.
Do nagrania takiego filmiku można użyć np. programu
https://screencast-o-matic.com/screen_recorder, który pozwala w
prosty sposób zarejestrować to, co dzieje się na wybranym obszarze ekranu urządzenia, na
którym testujesz aplikację. Bezpośrednio po nagraniu możliwe jest wrzucenie klipu na
YouTube. Przygotowanie videotutoriala należy do twórcy aplikacji.
Kolejne wersje developerskie aplikacji tworzone są poprzez edycję już wcześniej dodanej aplikacji, a nie przez dodanie nowej!
Każda zachowana zmiana w ustawieniach aplikacji powoduje automatyczną zmianę wersji
aplikacji, dlatego też polecamy dokonywanie poprawek przy faktycznie większych zmianach
- każdorazowa edycja może spowodować powstanie nawet kilkunastu wersji aplikacji jeszcze
przed jej publikacją.
Każda aktualizacja jest natychmiast dostępna w sklepie
developerskim, natomiast klienci widzą aktualizację w swoich sklepach dopiero po
weryfikacji przez testerów App Store. Co więcej, aktualizacja aplikacji w sklepie
klienta nie dokonuje się automatycznie, ale musi być wywołana przez klienta.
Każda aplikacja (zarówno nowa, jak i aktualizowana) przed publikacją obowiązkowo przechodzi przez etap weryfikacji i dodatkowego przygotowania po stronie operatora platformy App Store. Ta faza obejmuje: testy akceptacyjne, edycję prezentacji (opisu, grafik), stworzenie strony pomocy na Shoper.pl.
Dopiero po pomyślnym przejściu przez te etapy, aplikacja może zostać opublikowana w App Store Shoper. Przybliżony czas całego procesu - od momentu zgłoszenia gotowości aplikacji do jej publikacji - może zająć ok. 2 tygodnie.
Po stworzeniu aplikacji musi ona przejść przez testy akceptacyjne po stronie operatora
App Store. Aby było to możliwe, twórca aplikacji zobowiązany jest zgłosić ją do
publikacji za pomocą formularza gotowości do wydania:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSeYllDJ7UK8xZwan3S-gbj8_QBg-Q1EZFNE20cIiArwSu95YA/viewform
Brak
wymaganych elementów (np. instrukcji) spowoduje odrzucenie zgłoszenia.
Nie należy
publikować do weryfikacji aplikacji, która faktycznie nie jest skończona i nie została
przetestowana - przesłana do publikacji aplikacja, której nie poddano testom i/lub nie
posiada dopracowanych i ostatecznych grafik oraz opisów, instrukcji itd., zostanie
cofnięta do poprawek, co tylko wydłuży cały proces publikacji w App Store Shoper.
App Store Shoper obsługuje aplikacje wielojęzyczne – dlatego w aplikacji możesz zaszyć
odpowiednie języki z obrazkami (
https://developers.shoper.pl/developers/api/resources/languages).
Nie ma jednak potrzeby tworzenia i publikowania odrębnej aplikacji na każdy zagraniczny
rynek - system sam rozpozna w jakim języku aplikacje wyświetlić na podstawie języka
zdefiniowanego dla danego sklepu w jego ustawieniach.
Za wsparcie techniczne i obsługę klientów związaną z działaniem aplikacji odpowiedzialny jest twórca/wydawca aplikacji.
Przy zgłoszeniu aplikacji należy w formularzu podać model odpłatności i sugerowaną cenę aplikacji. Nie oznacza to, że aplikacja w takiej cenie będzie dostępna dla klientów - przy wycenie aplikacji bierzemy pod uwagę nie tylko sugestię wydawcy, ale także stopień jej złożoności, dostępność podobnych rozwiązań na rynku, szacowaną liczbę odbiorców i ogólną sytuację rynkową. Shoper S.A. pozostawia sobie prawo do ostatecznej wyceny aplikacji.
Klient kupujący aplikację otrzymuje FV wystawioną przez firmę Shoper. Za każdą płatną aplikację dostawca platformy App Store Shoper pobiera 30% prowizji, 70% stanowi przychód wydawcy. Rozliczenie odbywa się na podstawie FV wystawionej przez twórcę aplikacji - aktualna kwota prowizji do wypłaty jest dostępna w panelu resellerskim developera. Minimalny próg wypłaty prowizji ustalony zostaje na 500 zł netto.
Prowizja za obsługę aplikacji oraz przekazanie klienta obowiązuje również w przypadku innych form odpłatności za aplikacje (np. instalacja aplikacji - darmowa, płatna - za wersję rozszerzoną bezpośrednio wydawcy), wydawca aplikacji zobowiązany jest udostępnić firmie Shoper wszystkie rozliczenia online (docelowo udostępnione zostanie API dla twórców aplikacji, za pośrednictwem którego wszystkie prowizje będą rozliczane po stronie systemu administracyjnego platformy Shoper App Store). Wypłata należnych prowizji następuje w takim przypadku na podstawie FV wystawionej przez Shoper S.A.
Operator platformy App Store Shoper zastrzega sobie prawo do czasowego lub całkowitego wycofania aplikacji ze swojego App Store’a, jeśli aplikacja nie działa poprawnie lub nie daje się zainstalować w sklepie ze względu na brak dostosowania do nowych wersji oprogramowania Shoper, zmiany w API lub kwestie bezpieczeństwa systemu/danych. Jednym z powodów wycofania aplikacji może być również np. nadmierne/niekontrolowane generowanie webhooków, a także inne błędy mogące mieć wpływ na wydajność sklepu. Wszelkie wątpliwości proszę zgłaszać droga e-mailową na adres: [email protected].
Operator App Store Shoper podejmuje adekwatne działania promocyjne całej platformy jak i poszczególnych aplikacji. Działania te kierowane są zarówno kontekstowo do klientów/właścicieli sklepów jak i do resellerów systemu Shoper.pl.
Zachęcamy wszystkich developerów do niezależnego, samodzielnego promowania własnych rozszerzeń, jednak każda taka aktywność powinna być skonsultowana z działem PR Shoper S.A.
Developer/wydawca aplikacji zobowiązany jest do dbałości o zgodność aplikacji z najnowszymi wersjami oprogramowania Shoper, a także ma prawo do wprowadzania zmian funkcjonalnych w jej działaniu, przed opublikowaniem nowej wersji należy jednak poinformować o tym (a także o zakresie zmian) operatora App Store za pośrednictwem
formularza gotowości do wydania aplikacji.
Aby ułatwić utrzymanie aplikacji zgodnej z aktualną wersja sklepów Shoper, w pierwszej kolejności i z wyprzedzeniem udostępniamy aktualizację oprogramowania dla sklepów na kontach developerskich, co umożliwia wcześniejsze przetestowanie poprawności działania tworzonych dodatków.