Black Friday zbliża się wielkimi krokami! Doroczne święto zakupów otwierające gorący sezon, w 2021 roku przypada na 26 listopada. Postanowiliśmy sprawdzić, jak polskie sklepy internetowe Shoper przygotowują się do tego wydarzenia. Zapraszamy do lektury raportu!

 

Raport: Black Friday 2021 w sklepach internetowych Shoper – pobierz pełną wersję

Black Friday z roku na rok bije rekordy sprzedaży. W ubiegłym roku zaowocowało to rozciągnięciem go do Black Week, jednak efekty wzmożonego ruchu zakupowego odczuwalne były przez cały listopad. W tym roku, jak wynika z naszego nowego badania, właściciele sklepów internetowych Shoper w większości planują specjalne akcje promocyjne na cały Black Week – wskazuje na to niemal 70% pytanych sprzedawców.

 

Black Friday – tutaj znajdziesz wszystko, co musisz o nim wiedzieć

Najpopularniejszą planowaną formą akcji promocyjnych w nadchodzący Czarny Piątek będzie rabat procentowy – wskazało go 76% pytanych o to właściciele sklepów internetowych. Drugą popularną opcją okazała się darmowa dostawa, deklarowana przez 44% sprzedawców. Na kolejnych miejscach znalazły się rabat kwotowy (28%), progi rabatowe (21%). Niespełna 20% właścicieli e-sklepów biorących udział w badaniu zadeklarowało darmową dostawę na wybrane metody dostaw, a 15% sprzedawców stworzy specjalne zestawy promocyjne.

Jako najistotniejsze w przygotowaniu do Black Friday 2021, właściciele e-sklepów Shoper wskazują kampanie produktowe Google Ads – wskazuje je 45% sprzedawców. Na kolejnych miejscach uplasowały się zmiana wyglądu strony (33%) oraz kampanie produktowe Facebook Ads. 17% badanych właścicieli sklepów internetowych wybiera włączenie rekomendacji produktowych jako najważniejszy element przygotowań do Czarnego Piątku, a 16% wskazuje audyt SEO i optymalizację treści na stronie pod frazy związane np. z Black Friday.

Działania podejmowane przez właścicieli sklepów, wzrost popularności robienia zakupów przez smartfona, czy coraz częściej wybierane zakupy wprost z kanałów społecznościowych, z pewnością przełożą się na efekty sprzedażowe nadchodzącego Black Friday. Dlatego też, już teraz warto pomyśleć o odpowiednim przygotowaniu swojego e-sklepu na nadchodzący wzmożony ruch.

Dowiedz się więcej o przygotowywaniach polskich sklepów internetowych do Black Friday z pełnej wersji raportu – do pobrania tutaj.