Co to jest piksel Facebooka?

Ostatnia aktualizacja: 3 października 2024

Pixel Facebooka to fragment kodu umieszczony na stronie, który działa jak narzędzie analityczne. Umożliwia tworzenie reklam na Facebooku do osób, które odwiedziły naszą stronę lub konkretne produkty. Informacje o użytkownikach zbiera od momentu dodania na stronie.

W oprogramowaniu Shoper można go dodać w integracjach własnych. Na innych platformach można skorzystać np. z Google Tag Managera lub samodzielnie wkleić kod.

Czym jest Piksel Facebook (Meta)?

Pixel Facebooka to po prostu kawałek unikatowego kodu, który udostępnia się na swojej stronie. Po prostej, poprawnej konfiguracji staje się potężnym narzędziem analitycznym.

Jeśli już posiadasz stronę na Facebooku, warto zainstalować go jak najwcześniej. Informacje zbierają się dopiero od momentu skonfigurowania, więc dzięki temu będziesz mieć dostęp do większej ilości cennych danych historycznych.

Do czego służy Piksel Facebook?

  • Zapisuje informacje o użytkownikach Facebooka odwiedzających naszą stronę internetową. Dzięki temu możemy w przyszłości wystosować do nich reklamę na Facebooku i nie tylko.

    To tak zwany remarketing – działanie reklamowe mające na celu nakłonienie użytkownika do ponownego odwiedzenia naszej witryny. Facebook chroni prywatność swoich użytkowników, nie mamy więc dostępu do danych osobowych, a wyłącznie do wybranych statystyk i demografii.
  • Przypisuje dane do konkretnego profilu użytkownika na Facebooku, nie do ciasteczka w przeglądarce. Dzięki temu możemy „dopaść” użytkownika, nawet jeśli używa całkowicie różnych urządzeń.
  • Jest bezpośrednim narzędziem do zwiększenia sprzedaży i ważnym elementem lejka sprzedażowego. W dużym uproszczeniu lejek to proces sprzedaży, dzięki któremu spośród potencjalnie zainteresowanych osób „odsiewasz” kupujących.

    Jego pierwszym etapem może być budowanie świadomości i zachęcenie do odwiedzenia strony, kolejnym reklama delikatnie nakłaniająca do powrotu, a trzecim bardziej sprzedażowa reklama nakłaniająca do zakupu tych, którzy ponownie odwiedzili stronę.
  • Piksel Facebooka umożliwia mierzenie wyników reklam, dzięki czemu wiesz, czy rzeczywiście przynoszą sprzedaż. Pomaga to zwiększyć zwrot z wydatków na reklamę.
  • Umożliwia optymalizowanie reklam pod kątem konwersji w witrynie (czyli działania przez nas pożądanego np. sprzedaży produktów). Spokojnie, to nic skomplikowanego!

    To znaczy, że Facebook może automatycznie wyświetlać nasze reklamy osobom bardziej skłonnym do podjęcia wskazanego przez ciebie działania. Najefektywniej działa przy dużym ruchu w witrynie.
  • Pomaga monitorować aktywność w witrynie (np. odwiedziny strony).

Jak skonfigurować Piksel Facebook?

Masz już założoną stronę na Facebooku i odpowiednio przygotowane konto? Jeśli wstępne przygotowania masz za sobą, koniecznie przeczytaj pozostałą część artykułu. To bardzo ważne, ponieważ, jeśli chcesz posiadać konto firmowe, najprawdopodobniej nie przeniesiesz do niego piksela utworzonego na koncie prywatnym.

Poniżej przedstawiamy trzy sposoby dodania Piksela Facebooka do sklepu internetowego Shoper oraz na innym oprogramowaniu niż Shoper.

Jak dodać Piksel FB w sklepie Shoper przy użyciu integracji Facebook Business Extension (FBE2)?

Metoda opisana poniżej jest rekomendowana dla właścicieli sklepów Shoper. Wykonaj poniższe 5 kroki, aby uruchomić integrację w sklepie internetowym:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do sekcji menu: Dodatki i integracje > Inne integracje.
Odszukaj integrację: Facebook for Shoper (FBE2) i kliknij: KONFIGURUJ.

Zapoznaj się z instrukcją konfiguracji wtyczki (na jasnoniebieskim tle) i wprowadź wymagane dane.

Po skonfigurowaniu połączenia w sklepie, zobaczysz widok z potwierdzeniem aktywacji.

Szczegółowa instrukcja integracji: Facebook Business Extension i API konwersji

Samodzielna instalacja Piksela Facebook (bez integracji FBE2) na sklepie Shoper

Dla właścicieli sklepów Shoper nie rekomendujemy tego sposobu wdrożenia piksela. Może być jednak przydatne w specyficznych sytuacjach. Jeśli masz wątpliwości, skonsultuj się z Działem Obsługi Klienta Shoper.

Na koncie prywatnym spójrz na kolumnę po lewej stronie (na komputerze). Znajdź i kliknij opcję: Reklamy. Jeśli masz konto biznesowe, zaloguj się na: business.facebook.com.
W kolumnie po lewej stronie ekranu Facebooka, kliknij opcję: Reklamy.
Rys 1. W kolumnie po lewej stronie ekranu Facebooka, kliknij opcję: Reklamy.
W kolumnie po lewej stronie ekranu Facebooka, kliknij opcję: Reklamy.
Rys 1. W kolumnie po lewej stronie ekranu Facebooka, kliknij opcję: Reklamy.
Następnie z menu w lewym górnym rogu znajdź i kliknij: Menedżer zdarzeń.
Wybierz sekcję menu: Menedżer zdarzeń.
Rys 2. Z menu w górnym lewym rogu ekranu wybierz opcję: Menedżer reklam.
Wybierz sekcję menu: Menedżer zdarzeń.
Rys 2. Z menu w górnym lewym rogu ekranu wybierz opcję: Menedżer reklam.
Jeśli nie masz jeszcze piksela, Facebook zaproponuje utworzenia źródła danych. W menu po lewej znajdziesz też dużą zieloną ikonę plusa, którą możesz kliknąć.

Następnie z trzech dostępnych opcji w oknie „Utwórz nowe źródło danych” wybierz „Internet” i kliknij: „Rozpocznij”. Z kolejnych dwóch opcji wskaż: Piksel Facebooka > Połącz i wprowadź jego orientacyjną nazwę i adres sklepu. Następnie kliknij: „Kontynuuj”.

Wybierz metodę instalacji kodu piksela FB
Rys 3. Dodaj ręcznie kod piksela do sklepu lub skorzystaj z integracji.
Wybierz metodę instalacji kodu piksela FB
Rys 3. Dodaj ręcznie kod piksela do sklepu lub skorzystaj z integracji.
Wybierz opcję: „Zainstaluj kod ręcznie”. Kliknij na kod w polu: „Skopiuj cały kod piksela i wklej go w nagłówku witryny”. Kod wklej w ramach swojej witryny.

W sklepie Shoper w Panelu administracyjnym znajdziesz to miejsce w zakładce: Dodatki i integracje > Integracje własne > Nagłówek strony <head>.

Na tej samej stronie, ale w polu „Potwierdzenie złożenia zamówienia” (lub na innej stronie potwierdzenia, jeśli nie korzystasz z oprogramowania Shoper) należy wkleić taki kod:
Skopiuj
<script>
fbq('track', 'Purchase', {
value: '{float_sum_noship}',
currency: 'PLN'
});
</script>

Dzięki dodaniu powyższego kodu będziesz mógł w przyszłości sprawdzić na Facebooku, np. czy jakaś reklama przyniosła sprzedaż.

Dla sklepu Shoper za wartość zamówienia odpowiada zmienna: float_sum_noship, jeśli korzystasz z innego oprogramowania sklepu, to wskazana zmienna prawdopodobnie nosi inną nazwę.

Na Facebooku wybierz: Kontynuuj > Gotowe.

Odwiedź swój sklep i cierpliwie poczekaj. Maksymalnie do kilkunastu minut na Facebooku powinien odnotować się ruch z twojej witryny. Po odświeżeniu będzie to widoczne w formie prostego wykresu.

Samodzielna instalacja Piksel Facebook na innym oprogramowaniu sklepu niż Shoper

Jeżeli nie jesteś użytkownikiem platformy Shoper, wystarczy, że będziesz podążać za instrukcjami wyświetlanymi przez Facebooka (najczęściej jest to opcja „Dodaj ręcznie kod piksela do witryny”).

Jeśli jesteś osobą „techniczną”, samodzielnie prowadzącą stronę, to wystarczy, że dodasz kod ręcznie we wskazane przez Facebooka miejsce lub skorzystasz z Google Tag Managera. Współpracujesz z informatykiem? Skorzystaj z opcji: „Wyślij e-mail z instrukcjami”.

Używasz WordPressa? Darmowe wtyczki typu: PixelYourSite zrobią wszystko za ciebie. Wystarczy, że podasz nr ID piksela, który wyświetli się po jego utworzeniu.

Pamiętaj, że tym sposobem dodajesz tylko zdarzenia odwiedzenia witryny i dokonania zakupu.

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • czym jest piksel Facebooka?
  • dlaczego warto go skonfigurować?
  • co to jest remarketing?
  • czym różni się remarketing od remarketingu dynamicznego?
  • co to jest konwersja?
  • jak utworzyć piksel i zainstalować go w sklepie na oprogramowaniu Shoper i nie tylko?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności