Opinie o produkcie

Ostatnia aktualizacja: 25 października 2024

Opinie o produkcie widoczne na stronie sklepu w połączeniu z atrakcyjną prezentacją produktów (wyraźne zdjęcia produktu, szczegółowe opisy odpowiadające na mogące się pojawić pytania klienta) mogą zwiększyć szanse na sprzedaż.

Kupujący nierzadko sugerują się znalezionymi w sieci opiniami na temat produktu czy sklepu, dlatego warto zwiększyć zaufanie gromadząc w sklepie opinie pochodzące od klientów sklepu, którzy dokonali zakupu.

Aktywacja opcji dodawania opinii o produkcie w sklepie Shoper

Możliwość dodania opinii o produkcie włączysz w zakładce: Ustawienia (A) > Produkty (B) > Opinie nt. produktów (C).

Ustawienia > Produkty > Opinie nt.produktów
Rys 1. Rys 1. Włącz możliwość wystawiania opinii, a także zweryfikuj pozostałe opcje
Ustawienia > Produkty > Opinie nt.produktów
Rys 1. Rys 1. Włącz możliwość wystawiania opinii, a także zweryfikuj pozostałe opcje

Oprócz aktywacji modułu opinii zweryfikuj jego pozostałe opcje (D):

  • mogą dodawać wszyscy użytkownicy (również goście),
  • mają być pokazywane dopiero po twoim zatwierdzeniu.
  • obowiązkowo poinformuj klientów o działaniu opinii w sklepie, zgodnie z wymogami unijnej dyrektywy Omnibus (na podstawie Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, Dz. U. z 2017 r. poz. 2070).

Informację tę możesz dostosować w edycji fraz językowych. Domyślna treść frazy to: Wyświetlane są wszystkie opinie (pozytywne i negatywne). Nie weryfikujemy, czy pochodzą one od klientów, którzy kupili dany produkt.

Propozycje innych komunikatów w zależności od ustawień sklepu:
– aktywna weryfikacja, każdy może dodać opinie, brak moderacji: Weryfikujemy, które opinie pochodzą od klientów, którzy kupili dany produkt. Wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.
– aktywna weryfikacja, każdy może dodać opinie, włączona moderacja: Weryfikujemy, które opinie pochodzą od klientów, którzy kupili dany produkt. Po zatwierdzeniu wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.
– brak weryfikacji, tylko zalogowany może dodać opinie, brak moderacji: Opinie pochodzą tyko od zalogowanych klientów, ale nie weryfikujemy, czy kupili dany produkt. Wyświetlamy zarówno pozytywne, jak i negatywne opinie.

Pamiętaj o zapisaniu zmian (E) u dołu strony.

Włączenie widoczności opinii na karcie produktu

Aby opinie były widoczne na kartach produktów w sklepie, aktywuj (przesuwając suwak w prawo) możliwość w zakładce: Wygląd i treści (A) > Wygląd sklepu (B) > Obecny szablon graficzny (C) > Szczegóły produktu (D) > Inne > Opinie (E) i potwierdź zmiany, klikając: ZAPISZ (F) u dołu strony.

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Szczegóły produktu
Rys 2. Włącz możliwość dodawania opinii kupującym w widoku karty produktu
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Wygląd sklepu > Obecny szablon graficzny > Szczegóły produktu
Rys 2. Włącz możliwość dodawania opinii kupującym w widoku karty produktu

Dodawanie opinii na stronie sklepu Shoper

Dodawanie opinii odbywa się bezpośrednio na karcie produktu. W zależności od ustawień wymienionych w punkcie 1 niniejszej instrukcji opinie mogą dodawać tylko zalogowani w sklepie klienci lub wszyscy (również goście).

Opinię o produkcie można dodać w miejscu widocznym na poniższym zrzucie ekranu.

Karta produktu na stronie sklepu z opcją dodawania opinii
Rys 3. W karcie produktu pojawi się formularz dodawania opinii o produkcie
Karta produktu na stronie sklepu z opcją dodawania opinii
Rys 3. W karcie produktu pojawi się formularz dodawania opinii o produkcie

WAŻNE! Jeżeli w twoim sklepie zauważasz opinie, które generowane są przez boty, skonfiguruj zabezpieczenie formularza reCAPTCHA opisane w tej instrukcji: Jak włączyć reCAPTCHA w sklepie?

Zarządzanie opiniami w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Możliwość moderowania opinii, dostępna jest w zakładce: Obsługa sklepu > Opinie nt. produktów.

W tym miejscu możesz akceptować, ukrywać, usuwać i edytować opinie o produktach.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Opinie nt.produktów
Rys 4. W panelu zarządzania opiniami możesz zatwierdzać, edytować oraz usuwać opinie
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Opinie nt.produktów
Rys 4. W panelu zarządzania opiniami możesz zatwierdzać, edytować oraz usuwać opinie

W zależności od ustawień dotyczących widoczności opinii (od razu lub po zatwierdzeniu), opinia pojawia się na karcie produktu od razu lub po zaakceptowaniu jej przez ciebie.

Wysyłka wiadomości e-mail z prośbą o opinię

Żeby zwiększyć liczbę opinii o produktach w sklepie, warto aktywować automatyczną wiadomość e-mail z prośbą o napisanie opinii o produktach do klientów, którzy dokonali zakupu.

Wiadomość taką skonfigurujesz w: Wygląd i treści (A) > Szablony wiadomości automatycznych (B) > sekcja Wiadomości automatyczne > Dodaj e-mail automatyczny (C).

Zdecyduj, czy wiadomość e-mail z prośbą o opinię ma zostać wysłana po X dniach od momentu opłacenia zamówienia lub złożenia zamówienia (D).

Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Wiadomości automatyczne
Rys 5. Uruchom automatyczny e-mail z prośbą do klienta o wystawienie opinii o sklepie czy produkcie
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Szablony wiadomości automatycznych > Wiadomości automatyczne
Rys 5. Uruchom automatyczny e-mail z prośbą do klienta o wystawienie opinii o sklepie czy produkcie

Do redagowania prośby o wystawienie opinii, wykorzystaj znaczniki widoczne na liście pod oknem treści HTML. Znaczniki automatycznie przekażą np. listę zakupionych przez klienta produktów, do których może wystawić opinię.

Nowy e-mail automatyczny z prośbą o wystawienie opinii z wykorzystaniem zmiennych
Rys 6. Zredaguj treść wiadomości z wykorzystaniem znaczników (zmiennych)
Nowy e-mail automatyczny z prośbą o wystawienie opinii z wykorzystaniem zmiennych
Rys 6. Zredaguj treść wiadomości z wykorzystaniem znaczników (zmiennych)

Przykładowo skonstruowana wiadomość:

Skopiuj
Dzięń dobry,

serdecznie dziękujemy za zakup naszych produktów. Będziemy niezmiernie wdzięczni za wystawienie opinii o produktach {products}{products.name}. 
Poniżej przesyłamy linki do zamówionych produktów 
 {products.link}{/products}

Dodatkowo możesz również aktywować automatyczną wiadomość informującą wystawiającego opinię o tym, że jest ona już widoczna w sklepie.
Wybierz: Potwierdzenie publikacji opinii (A), zaznacz Aktywność tego szablonu (B), i kliknij: ZAPISZ (C), aby wprowadzić zmiany

Szablony wiadomości automatycznych
Rys 7. Możesz włączyć dla kupującego automatyczne mailowe potwierdzenie o publikacji opinii
Szablony wiadomości automatycznych
Rys 7. Możesz włączyć dla kupującego automatyczne mailowe potwierdzenie o publikacji opinii

Powiązane artykuły na temat wystawiania opinii o sklepie

Mogą zainteresować cię również poniższe artykuły Centrum pomocy dotyczące aplikacji do zabierania opinii o sklepie internetowym:

Spraw, by twój sklep internetowy stał się bardziej widoczny dla klientów dzięki naszym działaniom SEO. Umów się na darmową konsultację dotyczącą pakietu pozycjonowania sklepu internetowego i zobacz, jak możemy wspomóc twój biznes.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak włączyć opcję dodawania opinii na karcie produktu?
  • Jak wyświetlić opinie o produkcie?
  • Jak klient dodaje opinię o wybranym produkcie?
  • Gdzie można zarządzać opiniami w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Jak włączyć automatyczne wiadomości z prośbą o wystawienie opinii?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o zbieraniu opinii
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności