Data publikacji: 24 października 2016 Aktualizacja: 21 lipca 2025

Braintree: Konfiguracja płatności

Czym jest Braintree?

Braintree to wygodne rozwiązanie dla tych sklepów Shoper, które oferują swoje produkty także poza granicami kraju. Braintree to system płatności online popularny na zagranicznych rynkach. Korzystając z dostępnej w nim opcji: One Touch klient e-sklepu może dokonywać płatności jednym kliknięciem. Wystarczy tylko, że wcześniej dokona jednorazowej autoryzacji i dostępu do swojego konta. Bezpieczeństwo transakcji zapewnia obsługująca płatności firma PayPal.

Waluty obsługiwane w integracji to: AED, AFN, ALL, AMD, ARS, AUD, AZN, BAM, BDT, BGN, BHD, BND, BOB, BRL, BTN, BWP, BYR, BZD, CAD, CDF, CHF, CLP, CNY, COP, CRC, CZK, DJF, DKK, DOP, DZD, EEK, EGP, ERN, ETB, EUR, GBP, GEL, GHS, GNF, GTQ, HKD, HNL, HRK, HUF, IDR, ILS, INR, IQD, IRR, ISK, JMD, JOD, JPY, KES, KGS, KHR, KRW, KWD, KZT, LAK, LBP, LKR, LRD, LTL, LVL, LYD, MAD, MDL, MKD, MMK, MNT, MOP, MVR, MWK, MXN, MYR, NAD, NGN, NIO, NOK, NPR, NZD, OMR, PAB, PEN, PHP, PKR, PLN, PYG, QAR, RON, RSD, RUB, RWF, SAR, SDG, SEK, SGD, SOS, SYP, SZL, THB, TJS, TND, TOP, TRY, TTD, TWD, TZS, UAH, USD, UYU, UZS, VEF, VND, XAF, XOF, YER, ZAR.

Aktywacja metody płatności Braintree w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Formy płatności (C) i z listy rozwijanej: Dodaj lub aktywuj alternatywny kanał płatności wybierz: Braintree (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree
Rys 1. Aktywacja kanału płatności Braintree w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree
Rys 1. Aktywacja kanału płatności Braintree w Panelu administracyjnym sklepu Shoper.
W zakładce: Dane podstawowe (A) aktywuj płatność (B) i wskaż obsługiwane waluty (C).

Lista walut sklepu pobierana jest z zakładki: Ustawienia > Ustawienia regionalne > Waluty, w której konfigurujesz jakie waluty mają być dostępne w Twoim sklepie. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w poniższych artykułach:
Konfiguracja dodatkowej wersji językowej
Jak zmienić walutę produktu na inną niż domyślna?

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree > Dane podstawowe
Rys 2. Uzupełnij podstawowe dane dla płatności Braintree w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree > Dane podstawowe
Rys 2. Uzupełnij podstawowe dane dla płatności Braintree w Panelu administracyjnym sklepu.

Niżej, według własnych preferencji edytuj także: Komunikat potwierdzenia zamówienia oraz Komunikat email.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree > Dane podstawowe > Komunikat potwierdzenia zamówienia
Rys 3. W ustawieniach płatności Braintree możesz zmienić treść komunikatu potwierdzenia zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree > Dane podstawowe > Komunikat potwierdzenia zamówienia
Rys 3. W ustawieniach płatności Braintree możesz zmienić treść komunikatu potwierdzenia zamówienia.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree > Dane podstawowe > Komunikat email
Rys 4. Utwórz komunikat wysyłany do klienta w formie wiadomości email.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree > Dane podstawowe > Komunikat email
Rys 4. Utwórz komunikat wysyłany do klienta w formie wiadomości email.
W zakładce: Ustawienia Braintree (A) wprowadź: ID sprzedawcy (B), Klucz publiczny (C) oraz Klucz prywatny (D), które znajdziesz w panelu usługi Braintree.

ID sprzedawcy pobierz z panelu zarządzania usługą Braintree w: Settings > Processing > Merchant Accounts.

Klucz prywatny oraz Klucz publiczny pobierz z panelu zarządzania usługą Braintree w: Account > My user, klikając zakładkę: View Authorizations.

Wybierz walutę, która jest ustawiona po stronie Braintree. Pole: ID konta sprzedawcy pozostaw puste, jeżeli chcesz używać konta domyślnego.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree > Ustawienia Braintree
Rys 5. Uzupełnij obowiązkowe pola (ID sprzedawcy, Klucz publiczny i Klucz prywatny) w zakładce: Ustawienia Braintree.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Formy płatności > Braintree > Ustawienia Braintree
Rys 5. Uzupełnij obowiązkowe pola (ID sprzedawcy, Klucz publiczny i Klucz prywatny) w zakładce: Ustawienia Braintree.
Pamiętaj, aby utworzoną metodę płatności Braintree, połączyć z właściwą formą dostawy, zgodnie z informacjami podanymi w artykule: Jak prawidłowo utworzyć nową formę dostawy w sklepie?

Wideo: jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper?

Jak ustawić dostawy i płatności w sklepie Shoper przedstawiliśmy w filmie instruktażowym na naszym kanale YouTube.

Wideo poradnik: podstawowe opcje związane z zakończeniem procesu zakupowego
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Na czym polegają płatności internetowe Braintree?
  • Jak uruchomić nowy kanał płatności Braintree na platformie Shoper?
  • Wideo poradnik: jak zarządzać formami dostaw i płatności w sklepie internetowym?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Dane kontaktowe

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności