Obsługa newslettera w sklepie Shoper

Ostatnia aktualizacja: 17 czerwca 2024

Oprogramowanie Shoper posiada standardową funkcjonalność obsługującą cały proces pozyskiwania adresów oraz wysyłki mailingu do subskrybentów. W początkowej fazie działania sklepu może bardzo skutecznie wspomóc budowę świadomości marki. Warto więc poznać te możliwości i zacząć je wykorzystywać. Poniższy poradnik pokaże od podstaw jak efektywnie skonfigurować sklep, by bez użycia narzędzi zewnętrznych służył także do obsługi newslettera.

Pamiętaj, że zakup w sklepie i podanie w związku z tym swoich danych nie oznacza zgody na wysyłkę wiadomości o charakterze marketingowym. Konsumentów chroni w tej materii prawo. Musisz zatem, czytelniku, zawsze uważać, by mailing wysłać tylko do tych osób, które wyraziły na to chęć.

Brzmi groźnie? Nie poddawaj się, nie rezygnuj na wstępie. Działający newsletter stanowić będzie bardzo potężny oręż w walce o klienta. Przy zachowaniu kilku ważnych zasad i podążając za pewnymi wskazówkami, możesz z jego pomocą zdobyć zaufanie i lojalność konsumentów. To zaprocentuje sukcesem twojego przedsięwzięcia!

Kim są subskrybenci i jak ich pozyskiwać?

Podstawową kwestią w rozwoju newslettera jako procesu jest zdobycie subskrybentów. Pamiętaj, że w twoim regulaminie musi zostać zawarta informacja o tym, że udostępniasz możliwość zapisu z zamiarem wysłania do subskrybentów szeroko pojętych materiałów reklamowych.

Gdy już o to zadbasz to przejdź do kolejnego kroku – technicznego umieszczenia modułu newslettera w sklepie. Proponujemy, aby wybrać do tego stronę główną sklepu, listę produktów oraz kartę produktu. We wszystkich przypadkach moduł umieść w sekcji dolnej, tuż nad stopką. 

Co dodać w e-mail dot. potwierdzenia zapisu lub podziękowaniem?

O tym, że treść wiadomości automatycznych wysyłanych ze sklepu jest ważna, wspominać nie trzeba. Co jednak w nich zawrzeć i jakim językiem się posługiwać?

Atrakcyjny moduł zapisu do newslettera

Kwestie wiadomości automatycznych mamy już za sobą. Co jednak gdy chcemy, aby moduł newslettera był atrakcyjniejszy dla oka, a nie dysponujemy bardziej rozbudowanym projektem graficznym sklepu? Mamy dla ciebie dwie propozycje.

Zapis do newslettera w wyskakującym oknie pop-up

Tworzenie i wysyłka mailingu w Shoper

Mailing stworzyć oraz wysłać możesz z poziomu panelu administracyjnego sklepu, w Zwiększaj sprzedaż > Newsletter > Newslettery. Pamiętaj o zachęcającym do otwarcia wiadomości tytule oraz interesującej dla klienta zawartości.

Dodawanie nowego newslettera w sklepie internetowym Shoper
Rys 23. Dodawanie nowego newslettera w sklepie internetowym Shoper.
Dodawanie nowego newslettera w sklepie internetowym Shoper
Rys 23. Dodawanie nowego newslettera w sklepie internetowym Shoper.
Formularz konfiguracji nowego newslettera w sklepach internetowych Shoper
Rys 24. Formularz konfiguracji nowego newslettera w sklepach internetowych Shoper.
Formularz konfiguracji nowego newslettera w sklepach internetowych Shoper
Rys 24. Formularz konfiguracji nowego newslettera w sklepach internetowych Shoper.
Formularz definiowania treści TXT oraz HTML dla tworzonego newslettera w Shoper
Rys 25. Formularz definiowania treści TXT oraz HTML dla tworzonego newslettera w Shoper.
Formularz definiowania treści TXT oraz HTML dla tworzonego newslettera w Shoper
Rys 25. Formularz definiowania treści TXT oraz HTML dla tworzonego newslettera w Shoper.

Pamiętaj, aby mailing wysyłać tylko do subskrybentów, jeżeli tylko twój regulamin nie wprowadza w tej kwestii dodatkowych regulacji! Staraj się też tworzyć treść tekstową (oprócz HTML), zawierającą słowny opis przekazywanych informacji.

Być może któryś z twoich subskrybentów ma na skrzynce wyłączoną obsługę HTML. W takiej sytuacji przyszedłby do niego mail niemożliwy do odczytania lub sprawiający wrażenie pustego.

Aby rozpocząć wysyłkę przygotowanego newslettera, kliknij przycisk: Wyślij.

Efektywność newslettera (wysyłanego z Shoper) najlepiej mierzyć za pomocą Google Analytics – po wcześniejszym otagowaniu linków. Więcej informacji: Analizuj marketing sklepu internetowego z tagami UTM

Podsumowanie funkcji newsletter w sklepie Shoper

Funkcjonalność można w bardzo owocny sposób wykorzystać na początku działań marketingowych. Pozwoli na budowanie bazy, a także na skuteczną wysyłkę mailingu. W toku rozwoju działań jego używanie nie okaże się czasem straconym – kontakty można łatwo zaimportować do dedykowanych narzędzi mailingowych.

Narzędzie nie spełni jednak oczekiwań w przypadku dużych baz mailingowych. To zewnętrzne narzędzia, takie jak wspomniane już Freshmail czy MailerLite, pozwolą w pełni rozwinąć twoje działania mailingowe, gdy skala zapisów do newslettera będzie już duża.

  • rozbudowane funkcje analityczne;
  • zaawansowane możliwości związane z bazą subskrybentów;
  • możliwość tworzenia rozbudowanych szablonów wiadomości w prosty sposób;
  • łatwość w konstruowaniu wiadomości;
  • możliwość importu kontaktów z Shopera – kontakty zdobyte w sposób opisany w tym artykule nie zostałyby utracone!
  • niska cena jak na tak szerokie możliwości.

Nie zapominaj o Newsletterze w toku przygotowywania działań marketingowych. Zbudowana baza mailingowa to przede wszystkim kapitał, ale także wyzwanie. Życzymy owocnych mailingów i rosnącej bazy ich odbiorców!

Warto zapamiętać!
W powyższym poradniku zostało wyjaśnione:
  • jak używać podstawowego modułu zapisu do newslettera w Shoper?
  • jak powinny wyglądać wiadomości potwierdzające dodanie adresu e-mail do newslettera?
  • jak dokonać drobnych modyfikacji wizualnych modułu newslettera?
  • jakimi aplikacjami wzbogacić proces zapisu?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności