Przekierowania 301

Ostatnia aktualizacja: 24 kwietnia 2024

Począwszy od wersji oprogramowania 5.8.26 platforma Shoper umożliwia tworzenie przekierowań 301.

Czym są przekierowania 301?

Funkcjonalność pozwala administratorowi sklepu wykonać przekierowanie z nieaktywnego adresu URL na dowolnie wybrany inny adres URL znajdujący się w sklepie lub na jeden z obiektów jak np. produkt lub kategoria. Dzięki zastosowaniu przekierowań sprzedawcy mogą poprawić doświadczenie użytkownika związane z nawigacją w sklepie. Przekierowania pozwalają także na poinformowanie robotów wyszukiwarek internetowych o tym, że dany obiekt został przeniesiony pod inny adres URL, przez co nie jest tracona pozycja w wyszukiwarce jakby to miało miejsce w przypadku wyświetlenia strony 404.

Zastosowanie przekierowań 301

  • Administrator sklepu usunął produkt z oferty i chce aby adres, który jest zaindeksowany wyszukiwarkach kierował na inny produkt / kategorię lub np. stronę główną sklepu,
  • Administrator sklepu zmienił adres URL dla produktu, kategorii, producenta i chciałby aby poprzedni adres URL kierował na ten nowo utworzony,
  • Sklep jest migrowany z innej platformy i część adresów URL nie będzie funkcjonowała po przeniesieniu sklepu lub będzie następowała ich zmiana.

Lista funkcjonalności przekierowań 301

  • możliwość dodania/edycji przekierowania typu 301,
  • przekierowanie na obiekt, dzięki czemu zmiana adresu URL obiektu powoduje aktualizację przekierowania, tj administrator wykonuje pierwsze przekierowanie na produkt, następnie produkt ma zmieniony adres URL, mechanizm przekierowania zaktualizuje przekierowanie o nowy adres produktu,
  • przekierowanie na dwa typy:
    • na obiekt (produkt, kategoria, producent, wpis na blogu, kategoria bloga, strona informacyjna),
    • na adres URL.
  • automatyczne przekierowanie 301 gdy rozpoznany jest inny url dla danego obiektu.

Przykład: wpisany url: /pl/p/Spodnie-materialowe-z-bas/22 od razu daje przekierowanie na 301: pl/p/Spodnie-materialowe-z-baskinka/22

  • parametry w adresie URL,
    • {page} – pozwala na wskazanie w adresie z którego wykonujemy przekierowanie elementu zawierającego informację o paginacji,
    • {sort} – parametr w adresie źródłowym przekazujący informację o sortowaniu,
    • {view} – parametr w adresie źródłowym przekazujący informację o typie widoku,
    • * – przekierowanie podanego adresu URL i wszystkich jego odmian występujących po znaku * na url lub obiekt w sklepie.

Przykład nr 1: Sprzedawca posiadał w sklepie, z którego migrował się do Shoper.pl adres do konkretnej strony kategorii w formacie: nazwadomeny.pl/sukienki/1 gdzie „1” w adresie URL oznaczał numer strony w kategorii. Po przejściu do Shoper.pl Sprzedawca chce zachować zaindeksowane linki do konkretnych stron w kategorii. Aby to zrobić administrator sklepu tworzy przekierowanie w formacie: nazwadomeny.pl/sukienki/{page} na kategorię o adresie URL: nazwadomeny.pl/sukienki_białe/, dzieki czemu każdorazowo, gdy zostanie wywołany poprzedni adres: nazwadomeny.pl/sukienki/1 przekierowanie będzie wykonane na nowy adres kategorii z dokładnie takim samym numerem strony: nazwadomeny.pl/sukienki_białe/1.

Przykład nr. 2: Admin sklepu usunął kategorię ze sklepu i chcę teraz aby wszystkie adresy url jakie mogą wystąpić po nazwie kategorii przekierować na nową kategorię.
{*} –

Inne funkcje wprowadzone wraz z przekierowaniami 301

  • Opisy SEO dla producentów,
  • Funkcja wyboru wersji językowej dla przekierowania,
  • Zarządzanie 301 poprzez API,
  • Zarządzanie opisami SEO dla producentów poprzez API.

Tworzenie przekierowań 301 w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania i naciśnij przycisk: DODAJ PRZEKIEROWANIE.
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania
Rys. 1. Dodaj nowe przekierowanie
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania
Rys. 1. Dodaj nowe przekierowanie
Wprowadź dotychczasowy URL, z którego chcesz przekierować oraz wskaż na jaki element ma zostać wykonane przekierowanie. Możliwości to: Produkt, Kategoria, Producent, Strona informacyjna, Wpis na blogu, kategoria bloga lub adres url.
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania > Dodaj przekieorwanie
Rys. 2. Wprowadź linki i miejsce przekierowania
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania > Dodaj przekieorwanie
Rys. 2. Wprowadź linki i miejsce przekierowania
Po dodaniu przekierowania masz możliwość dodania kolejnego lub powrotu na ich listę.
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania
Rys. 3. Komunikat po utworzeniu przekierowania
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania
Rys. 3. Komunikat po utworzeniu przekierowania
Na liście kategorii istnieje możliwość edycji przekierowań, gdyby pojawiła się taka potrzeba.
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania > Lista przekierowań
Rys. 4. Możesz edytować już dodane przekierowanie
Panel administracyjny > Ustawienia > Zaawansowane > Przekierowania > Lista przekierowań
Rys. 4. Możesz edytować już dodane przekierowanie
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Co poprawiają przekierowania 301 w sklepie internetowym?
  • Przykłady zastosowania przekierowań 301
  • Jak może działać przekierowanie 301?
  • Inne przydatne opcje w przekierowaniach 301
  • Jak dodać przekierowanie na nowy adres URL w sklepie Shoper?
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności