Aplikacja: Shoper Regulaminy

Ostatnia aktualizacja: 13 sierpnia 2024

Zalety stosowania Shoper Regulaminy w Panelu administracyjnym sklepu

Regulaminy są zgodne z nowymi przepisami wprowadzanymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE – z tak zwanym RODO.

Dzięki aplikacji Shoper Regulaminy w ciągu kilku minut wygenerujesz gotowy do umieszczenia na stronie i dostosowany do twojego sklepu oraz aktualnego prawa regulamin. Aplikacja udostępnia również politykę prywatności, uproszczoną wersję regulaminu sklepu w formie infografiki, certyfikat poświadczający, że zamieszczony na stronie sklepu dokument jest aktualny oraz zgodny z prawem oraz plik z najważniejszymi wskazówkami prawnymi dla twojego sklepu. Aplikacja pozwala także na edycję i wprowadzanie zaktualizowanych danych.

Dokumenty są stale monitorowane pod kątem klauzul niedozwolonych oraz optymalizowane i aktualizowane w przypadku zmian w prawie.

Lista dokumentów generowanych w Shoper Regulaminy

  • regulamin sklepu wraz ze wzorem odstąpienia od umowy oraz pouczeniem o odstąpieniu,
  • politykę prywatności zgodną RODO,
  • regulamin Allegro (jeśli prowadzisz sprzedaż za pośrednictwem Allegro),
  • treści na stronę z informacjami o zwrotach i reklamacjach,
  • tablicę informacyjną (jeśli prowadzisz sklep stacjonarny),
  • najważniejsze wskazówki prawne dotyczące twojego sklepu,
  • certyfikat zgodności regulaminu z prawem,
  • infografikę regulaminu, która w graficzny sposób prezentuje najważniejsze zapisy z regulaminu sklepu.

Kto może korzystać z dokumentów generowanych w Shoper Regulaminy?

Jeżeli w swoim sklepie internetowym sprzedajesz standardowe produkty (np. ubrania, zabawki) lub treści cyfrowe (np. e-booki czy kursy do pobrania), ten Regulamin jest dla ciebie.

WAŻNE! Dokument nie jest dostosowany m.in. do wyłącznej obsługi przedsiębiorców (np. jedynie w modelu B2B) czy do sklepów działających w modelu ofertowym.

Instalacja aplikacji Shoper Regulaminy na platformie sklepowej

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Dodatki i integracje (A) > Aplikacje (B) i wyszukaj: Shoper Regulaminy na liście, a następnie kliknij przycisk: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ (C).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Shoper Regulaminy
Rys 1. Skorzystaj z aplikacji do generowania dokumentów prawnych w sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Shoper Regulaminy
Rys 1. Skorzystaj z aplikacji do generowania dokumentów prawnych w sklepie internetowym.
Zapoznaj się z opisem aplikacji, zaakceptuj regulamin Appstore (A) kliknij: Zamawiam (B).
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Shoper Regulaminy > Abonament
Rys 2. Przed instalacją aplikacji Shoper Regulaminy, należy zamówić i opłacić abonament.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Aplikacje > Shoper Regulaminy > Abonament
Rys 2. Przed instalacją aplikacji Shoper Regulaminy, należy zamówić i opłacić abonament.
Po zainstalowaniu aplikacji pojawi się ona w zakładce: Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B). Kliknij ikonkę konfiguracji (C) pokazaną na obrazku poniżej.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Shoper Regulaminy
Rys 3. Wygeneruj regulamin dla swojego sklepu internetowego w aplikacji Shoper Regulaminy.
Panel administracyjny sklepu > Dodatki i integracje > Moje aplikacje > Shoper Regulaminy
Rys 3. Wygeneruj regulamin dla swojego sklepu internetowego w aplikacji Shoper Regulaminy.

Dodawanie wygenerowanych regulaminów w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

WAŻNE! Po wygenerowaniu regulaminów należy je we własnym zakresie dodać do stopki sklepu w zakładce: Wygląd i treści > Linki w nagłówku i stopce > Stopka. Aplikacja sama w sobie nie umieści regulaminów na stronie głównej sklepu. Należy również zaktualizować ścieżki podlinkowań do regulaminu w zgodach w: Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy, gdyż nowe regulaminy pojawią się w sklepie z nowymi numerami: ID.

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki: Wygląd i treści (A) > Strony informacyjne (B) i usuń (D) te nieaktualne strony informacyjne (C), które zaktualizowane, pod innymi numerami ID wygenerowała aplikacja. Możesz zrobić to także przed wygenerowaniem stron, tak jak na poglądowym zrzucie ekranu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Strony informacyjne > Usuwanie
Rys 4. Zacznij od usuwania nieaktywnych stron informacyjnych w Panelu administracyjnym sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Strony informacyjne > Usuwanie
Rys 4. Zacznij od usuwania nieaktywnych stron informacyjnych w Panelu administracyjnym sklepu.
Przejdź do zakładki: Wygląd i treści (A) > Linki w nagłówku i stopce (B) i według własnego uznania dodaj linki (D) dla nowo wygenerowanych stron informacyjnych przez aplikację do nagłówka lub stopki (C) – (zalecamy stopkę).
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Linki w nagłówku i stopce > Stopka > Dodaj link
Rys 5. Przejdź do stopki i dodaj do niej wygenerowane strony informacyjne z regulaminem sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Linki w nagłówku i stopce > Stopka > Dodaj link
Rys 5. Przejdź do stopki i dodaj do niej wygenerowane strony informacyjne z regulaminem sklepu.
Pamiętaj, aby zaktualizować podlinkowanie do nowej Polityki prywatności w: komunikacie cookies, zgodnie z instrukcją: Konfiguracja widgetu Cookies.
Zadbaj też o poprawne podlinkowanie we wszystkich zgodach w sklepie, zarówno przy zakładaniu konta przez klientów (C), jak i przy zamówieniach (D). W tym celu przejdź do zakładki: Wygląd i treści (A) > Dodatkowe pola formularzy (B).
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy > Akceptacja regulaminu
Rys 6. Podlinkuj nowy regulamin w zgodach klienta sklepu.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy > Akceptacja regulaminu
Rys 6. Podlinkuj nowy regulamin w zgodach klienta sklepu.
Następnie w każdej ze swoich zgód uaktualnij nowe: ID stron zgodnie z nadanym indywidualnie przez aplikację w twoim sklepie. Po prostu usuń starą liczbę i zamiast niej wpisz nową (A), a następnie zapisz zmiany (B). Na zdjęciu przykładowy numer ID.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy > Akceptacja regulaminu > Opis > ID
Rys 7. Podaj nowy identyfikator (numer) strony informacyjnej zawierający aktualny regulamin sklepu internetowego.
Panel administracyjny sklepu > Wygląd i treści > Dodatkowe pola formularzy > Akceptacja regulaminu > Opis > ID
Rys 7. Podaj nowy identyfikator (numer) strony informacyjnej zawierający aktualny regulamin sklepu internetowego.

Dokumentacja aplikacji Shoper Regulaminy dla użytkowników

Więcej informacji na temat obsługi aplikacji znajdziesz w: Instrukcja użytkownika Regulaminy Shoper.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Co można zyskać dzięki aplikacji Dokumenty prawne dla sklepów od Legal Geek?
  • Do kogo skierowana jest aplikacja Dokumenty prawne dla sklepów od Legal Geek?
  • Jak zainstalować aplikację Dokumenty prawne dla sklepów od Legal Geek na platformie Shoper?
  • Jak wygenerować regulaminy i dodać je na stronę sklepu internetowego?
  • Instrukcja użytkownika Regulaminy Shoper
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności