Anulowanie zamówienia i powrót produktu na magazyn

Data publikacji: 8 lipca 2024 Ostatnia aktualizacja: 16 października 2024

Złożenie zamówienia w sklepie na dany produkt, automatycznie powoduje jego ściągnięcie ze stanu magazynowego.
Funkcja anulowania zamówienia z przywróceniem produktu na stan magazynowy pozwoli Ci utrzymać porządek w gospodarce magazynowej.

Jak zwrócić produkt na magazyn po anulowaniu zamówienia?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B) > kliknij: ikonę koła zębatego Akcje (C), wybierz: Anuluj i zwróć produkty do magazynu (D)
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Akcje > Anuluj i zwróć produkty do magazynu
Rys 1. Wybierz: Anuluj i zwróć produkty do magazynu
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Akcje > Anuluj i zwróć produkty do magazynu
Rys 1. Wybierz: Anuluj i zwróć produkty do magazynu
W kolejnym kroku potwierdź wykonanie czynności.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Anuluj i zwróć produkty na magazy
Rys 2. Ostatecznie potwierdź lub zrezygnuj z czynności zwrotu produktu na magazyn
Panel administracyjny sklepu > Obsługa sklepu > Zamówienia > Anuluj i zwróć produkty na magazy
Rys 2. Ostatecznie potwierdź lub zrezygnuj z czynności zwrotu produktu na magazyn

W przypadku włączonej opcji wielu magazynów produkty zostaną zwrócone na magazyn, z którego zostały pobrane.

Jak ustawić domyślny status zamówienia po jego anulowaniu?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu
Przejdź do zakładki Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Zamówienia i koszyk (C), z sekcji: Składanie i realizacja zamówień (D), z rozwijanej listy wybierz: Po anulowaniu zamówienia, zmień jego status na (E) i kliknij: ZAPISZ (F).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Po anulowaniu zamówienia, zmień jego status na:
Rys 3. Wybierz status zamówienia, który ma być automatycznie ustawiony po anulowaniu zamówienia ze zwrotem produktu na magazyn
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Zamówienia i koszyk > Składanie i realizacja zamówień > Po anulowaniu zamówienia, zmień jego status na:
Rys 3. Wybierz status zamówienia, który ma być automatycznie ustawiony po anulowaniu zamówienia ze zwrotem produktu na magazyn

Z wybranym statusem zamówienia możesz powiązać automatycznie wiadomość e-mail, która zostanie wysłana do klienta po anulowaniu zamówienia.

Zarządzanie statusami zamówień w interfejsie sklepu Shoper

Instrukcja: jak zarządzać statusami zamówień w sklepie na platformie Shoper?

Anulowanie wykonania zwrotu w zarządzaniu transakcjami zamówienia

Instrukcja: jak anulować zwrot do zamówienia w trakcie jego realizacji?

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak anulować zamówienie i zwrócić produkt na magazyn?
  • Jak skonfigurować automatyczną zmianę statusu zamówienia po jego anulowaniu z ponownym przyjęciem produktu na magazyn?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności