Konfiguracja statusów zamówień w sklepie

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 16 października 2024

Statusy zamówień znajdują się w zakładce: Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień, gdzie znajdziesz domyślnie skonfigurowane statusy oraz utworzysz nowe.

Gotowe statusy zamówień w Panelu administracyjnym sklepu Shoper

Na liście statusów znajdziesz podział na cztery typy wraz z domyślnie skonfigurowanymi statusami:

  • Nowe – złożone (domyślny),
  • W realizacji – przyjęte do realizacji, oczekiwanie na dostawę, w trakcie kompletowania, oczekiwanie na płatność, gotowe do wysłania,
  • Zamknięte (zrealizowane) – przesyłka wysłana,
  • Zamknięte (niezrealizowane) – anulowane, odrzucone, zwrócone, reklamowane.

Dzięki przyporządkowaniu statusu do właściwej grupy, zachowasz porządek dotyczący poszczególnych etapów zamówienia.

Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Typy
Rys 1. Zapoznaj się z czterema grupami statusów, które odnoszą się do odpowiednich etapów zamówień w sklepie.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Typy
Rys 1. Zapoznaj się z czterema grupami statusów, które odnoszą się do odpowiednich etapów zamówień w sklepie.

Po kliknięciu ikony trybika po prawej stronie i wyborze pożądanej opcji możesz edytować lub usunąć każdy status.

WAŻNE! Usunąć można tylko taki status, który nie jest ustawiony jako aktualny w dowolnym zamówieniu, ani nie jest użyty w konfiguracji automatycznej zmiany statusów (patrz punkt 4 niniejszej instrukcji).

Jeżeli mimo wszystko chcesz usunąć taki status, odszukaj zamówienie z tym statusem (pomoże Ci w tym opcja filtrowania opisana w punkcie 6 niniejszej instrukcji) i zmień na inny i/lub zmień konfigurację automatycznej zmiany statusów.

Po wejściu w edycję wybranego statusu, zobaczysz jego opcje konfiguracyjne:

  • Nazwa – widoczna dla Ciebie na liście zamówień oraz na koncie zarejestrowanego klienta sklepu oraz w podglądzie zamówienia,
  • Typ – przyporządkujesz status do grupy statusów o podobnym etapie realizacji zamówień,
  • Aktywność – aktywuj ją przesuwając suwak w prawo, aby status był możliwy do wybrania w edycji zamówienia,
  • Kolor – do wyboru z palety, pozwala na zróżnicowanie kolorystyczne statusów,
  • Wyślij do klienta e-mail o zmianie statusu (patrz również punkt 5 niniejszej instrukcji) – aktywuj opcję jeżeli chcesz powiadomić klienta drogą e-mail o aktualnym etapie realizacji zamówienia. Zobaczysz 2 pola: Treść wiadomości TXT (prezentuje tylko treści w postaci niesformatowanego tekstu) oraz Treść wiadomości HTML (prezentuje treści tekstowe wraz z ich formatowaniem oraz wizualne), które możesz uzupełnić według własnych preferencji.

Status możesz zmodyfikować według potrzeb, pamiętaj jednak o zapisaniu zmian u dołu strony.

Panel administracyjny sklepu > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Edycja statusu > Formularz
Rys 2. Edytuj konfigurację wybranego statusu zamówienia i zapisz zmiany.
Panel administracyjny sklepu > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Edycja statusu > Formularz
Rys 2. Edytuj konfigurację wybranego statusu zamówienia i zapisz zmiany.

Tworzenie nowego statusu zamówienia

Aby utworzyć status dla zamówień, którego nie ma na liście:

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do sekcji menu: Ustawienia (A) > Obsługa zamówień (B) > Statusy zamówień (C) i w prawym górnym rogu kliknij: DODAJ STATUS (D).
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Dodaj status
Rys 3. Kliknij przycisk, aby dodać nowy status dla zamówień w swoim sklepie internetowym.
Panel administracyjny sklepu > Ustawienia > Obsługa zamówień > Statusy zamówień > Dodaj status
Rys 3. Kliknij przycisk, aby dodać nowy status dla zamówień w swoim sklepie internetowym.
Zgodnie z własnymi preferencjami uzupełnij formularz tworzenia nowego statusu dla zamówień i zapisz zmiany.

Filtrowanie listy zamówień według statusów

Instrukcja: jak znaleźć zamówienia o konkretnym statusie na liście?

Powiązane artykuły nt. wiadomości e-mail

Mogą zainteresować Cię również poniższe artykuły Centrum pomocy na temat wiadomości e-mail w sklepie:

Zoptymalizuj proces obsługi zwrotów i reklamacji w swoim sklepie internetowym dzięki Shoper Zwroty. Dowiedz się, jak aktywna aplikacja ułatwia zarządzać zwrotami i zwiększyć zadowolenie klientów.

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Na co pozwalają statusy zamówień w sklepie internetowym?
  • Jak zarządzać statusami dla zamówień e-sklepu?
  • Jakie rodzaje statusów można wybrać dla zamówienia?
  • Jak dodać nowy status zamówienia?
  • Jak zmodyfikować wiele statusów zamówień na raz?
  • Co zrobić, by statusy zamówienia zmieniały się automatycznie?
  • Jak poinformować klienta o zmianie statusu zamówienia w wiadomości e-mail?
  • Jak znaleźć zamówienia o wybranym statusie w Panelu administracyjnym sklepu?
  • Jakie artykuły zawierają inne przydatne informacje o wiadomościach e-mail wysyłanych ze sklepu?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności