Aplikacja: Poczta Polska Wysyłam z Shoper
Obszar działania aplikacji: Panel administracyjny, koszyk sklepowy
Jak działa aplikacja Poczta Polska Wysyłam z Shoper?
Poczta Polska to największy operator pocztowy w Polsce z ponad 460-letnią tradycją, świadczący usługi listowe, kurierskie oraz logistyczne. Firma oferuje szeroki zakres usług, w tym przesyłki krajowe i międzynarodowe oraz odbiór paczek w punktach.
Aplikacja Wysyłam z Shoper daje możliwość korzystania z usług przewozowych Poczty Polskiej w sklepie internetowym Shoper.
Aplikacja obsługuje umowy własne, aczkolwiek jeśli nie posiadasz takiej, to dzięki aplikacji skorzystasz z następujących usług:
- Pocztex Punkt – doręczenie do wybranego punktu odbioru
- Pocztex Automat – doręczenie do wybranego automatu
- Pocztex Kurier – doręczenie pod wskazany adres
Instalacja aplikacji Poczta Polska Wysyłam z Shoper
Konfiguracja usługi Poczta Polska Wysyłam z Shoper
Otrzymany kod wpisz w odpowiednie pole, zaznacz wymagane zgody i kliknij: POTWIERDŹ (tak jak w 5 punkcie tej instrukcji)
- Domyślny adres nadawcy: Tutaj zobaczysz dane wpisane podczas rejestracji. Jeśli jednak dane nadawcy różnią się od danych rejestracyjnych np. wysyłasz z magazynu w innej lokalizacji niż siedziba firmy, to możesz w tym miejscu wprowadzić poprawne dane.
- Domyślne ustawienia przesyłki. Tutaj znajdziesz następujące pola formularza:
- Sposób nadania – z opcjami do wyboru: zaniosę do punktu, podjazd kuriera, bez zamawiania kuriera
- Rodzaj przesyłki – z opcjami do wyboru: przesyłka w kartonie / foliopak, koperta, paleta EURO, pół paleta
- Długość – domyślna długość przesyłki
- Wysokość – domyślna wysokość przesyłki
- Szerokość – domyślna szerokość przesyłki
- Waga – domyślna waga przesyłki
- Zawartość – domyślna zawartość przesyłki
- Umowa własna – jeżeli posiadasz własną umowę z Poczta Polska, to możesz ją w tym miejscu podłączyć, wpisując: Login oraz hasło do serwisu Poczty Polskiej, oraz wybierając swoje usługi.
- Domyślny punkt nadań – miejsce, z którego będziesz nadawać przesyłki
- Ustawienia mapy – zobaczysz tutaj listę form dostawy z twojego sklepu z możliwością przypisania do nich wyświetlania mapy, pozwalającej kupującym na wybranie punktu odbioru przesyłki Poczty Polskiej. Na tym etapie wybierasz jedną z dwóch opcji: Tak / Nie
Jeśli nie posiadasz w sklepie form dostaw Poczty Polskiej, to dodaj je i wróć do konfiguracji aplikacji. Jak poprawnie skonfigurować dostawy?
Jak utworzyć przesyłkę Poczta Polska Wysyłam z Shoper dla jednego zamówienia?
Dane nadawcy -tutaj zobaczysz domyślne dane nadawcy, które zostały zdefiniowane w ustawieniach. Dla każdej z przesyłek masz możliwość zmiany danych nadawcy. Jeśli chcesz zmienić domyślne ustawienia danych nadawcy, przejdź do konfiguracji ustawień usługi.
Dane odbiorcy – są to dane odbiorcy pobierane bezpośrednio z zamówienia. Podczas tworzenia przesyłki masz możliwość zmiany tych danych jeśli zachodzi taka potrzeba.
Przesyłka – znajdziesz tutaj parametry przesyłki tj.:
- Rodzaj przesyłki (Przesyłka w kartonie / Foliopak, Koperta, Paleta EURO, Pół paleta)
- Długość
- Szerokość
- Wysokość
- Waga
- Zawartość
- Wartość (ubezpieczenia przesyłki)
- Sposób nadania (Zaniosę do punktu, Podjazd kuriera, Bez zamawiania kuriera)
Usługi dodatkowe
- Pobranie – tylko dla umów własnych
- Potwierdzenie Odbioru
- Priorytet
- Zadeklarowana wartość przesyłki
- Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru
Po uzupełnieniu wszystkich pól kliknij: WYCEŃ PRZESYŁKĘ.
Warto zapamiętać!
- Do czego służy aplikacja Poczta Polska Wysyłam z Shoper?
- Jak zainstalować aplikację Poczta Polska Wysyłam z Shoper?
- Jak skonfigurować aplikację Poczta Polska Wysyłam z Shoper?