Storefront

Aplikacja: Poczta Polska Wysyłam z Shoper

Data publikacji: 10 grudnia 2024 Ostatnia aktualizacja: 7 stycznia 2025

Obszar działania aplikacji: Panel administracyjny, koszyk sklepowy

Jak działa aplikacja Poczta Polska Wysyłam z Shoper?

Poczta Polska to największy operator pocztowy w Polsce z ponad 460-letnią tradycją, świadczący usługi listowe, kurierskie oraz logistyczne. Firma oferuje szeroki zakres usług, w tym przesyłki krajowe i międzynarodowe oraz odbiór paczek w punktach.

Aplikacja Wysyłam z Shoper daje możliwość korzystania z usług przewozowych Poczty Polskiej w sklepie internetowym Shoper.

Aplikacja obsługuje umowy własne, aczkolwiek jeśli nie posiadasz takiej, to dzięki aplikacji skorzystasz z następujących usług:

  • Pocztex Punkt – doręczenie do wybranego punktu odbioru
  • Pocztex Automat – doręczenie do wybranego automatu
  • Pocztex Kurier – doręczenie pod wskazany adres

Instalacja aplikacji Poczta Polska Wysyłam z Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Wyszukaj aplikację: Poczta Polska Wysyłam z Shoper, a następnie kliknij przycisk: ZAINSTALUJ APLIKACJĘ.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Dodatki i integracje > Aplikacje
Rys 1. Wyszukaj i zainstaluj aplikację Poczta Polska Wysyłam z Shoper
Panel administracyjny sklepu Shoper > Dodatki i integracje > Aplikacje
Rys 1. Wyszukaj i zainstaluj aplikację Poczta Polska Wysyłam z Shoper
Po akceptacji regulaminu App Store kliknij przycisk: Instaluj.
Panel administracyjny sklepu u0026gt; Dodatki i integracje u0026gt; Aplikacje
Rys 2. Zaakceptuj regulamin aplikacji i kliknij: Instaluj
Panel administracyjny sklepu u0026gt; Dodatki i integracje u0026gt; Aplikacje
Rys 2. Zaakceptuj regulamin aplikacji i kliknij: Instaluj
Po instalacji przejdź do Dodatki i integracje > Moje aplikacje, wyszukaj Poczta Polska Wysyłam z Shoper i przejdź do jej konfiguracji, klikając zaznaczoną na grafice ikonę.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Dodatki i integracje > Aplikacje
Rys 3. Wyszukaj aplikację Poczta Polska Wysyłam z Shoper spośród zainstalowanych w sklepie i przejdź do jej konfiguracji
Panel administracyjny sklepu Shoper > Dodatki i integracje > Aplikacje
Rys 3. Wyszukaj aplikację Poczta Polska Wysyłam z Shoper spośród zainstalowanych w sklepie i przejdź do jej konfiguracji

Konfiguracja usługi Poczta Polska Wysyłam z Shoper

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do zakładki Dodatki i integracje (A) > Moje aplikacje (B), za pomocą filtra, wyszukaj aplikację: Poczta Polska Wysyłam z Shoper i kliknij ikonę Poczta Polska (C), aby przejść do konfiguracji aplikacji.
Panel administracyjny sklepu Shoper > Dodatki i integracje > Moje aplikacje
Rys 4. Wyszukaj aplikację i przejdź do konfiguracji
Panel administracyjny sklepu Shoper > Dodatki i integracje > Moje aplikacje
Rys 4. Wyszukaj aplikację i przejdź do konfiguracji
Jeśli posiadasz już konto w usłudze Wysyłam z Shoper wybierz: Tak (A), podaj Numer NIP (B) twojej firmy i kliknij: WYŚLIJ KOD EMAIL (C).

Otrzymany kod wpisz w odpowiednie pole, zaznacz wymagane zgody i kliknij: POTWIERDŹ (tak jak w 5 punkcie tej instrukcji)

Wysyłam z Shoper - Logowanie do konta
Rys 5. Jeśli posiadasz już konto w Wysyłam z Shoper, zaloguj się do niego
Wysyłam z Shoper - Logowanie do konta
Rys 5. Jeśli posiadasz już konto w Wysyłam z Shoper, zaloguj się do niego
Jeśli chcesz założyć nowe konto, wybierz: Nie (A), wypełnij formularz rejestracyjny, a następnie kliknij: REJESTRUJ SIĘ (B).
Wysyłam z Shoper - zakładanie nowego konta
Rys 6. Załóż konto w usłudze Wysyłam z Shoper jeśli jeszcze jej nie posiadasz
Wysyłam z Shoper - zakładanie nowego konta
Rys 6. Załóż konto w usłudze Wysyłam z Shoper jeśli jeszcze jej nie posiadasz
Na adres e-mail użyty podczas rejestracji konta zostanie wysłany jednorazowy kod autoryzacyjny. Wprowadź kod wysłany na e-mail, a następnie kliknij: POTWIERDŹ.
Zobaczysz komunikat informujący o poprawnej rejestracji konta, a także wszystkie ustawienia konta podzielone na kilka sekcji.
  • Domyślny adres nadawcy: Tutaj zobaczysz dane wpisane podczas rejestracji. Jeśli jednak dane nadawcy różnią się od danych rejestracyjnych np. wysyłasz z magazynu w innej lokalizacji niż siedziba firmy, to możesz w tym miejscu wprowadzić poprawne dane.
Wysyłam z Shoper - dane poprawnie zarejestowanego konta
Rys 7. Możesz zmienić dane wysyłkowe jeśli różnią się od rejestracyjnych
Wysyłam z Shoper - dane poprawnie zarejestowanego konta
Rys 7. Możesz zmienić dane wysyłkowe jeśli różnią się od rejestracyjnych
  • Domyślne ustawienia przesyłki. Tutaj znajdziesz następujące pola formularza:
    • Sposób nadania – z opcjami do wyboru: zaniosę do punktu, podjazd kuriera, bez zamawiania kuriera
    • Rodzaj przesyłki – z opcjami do wyboru: przesyłka w kartonie / foliopak, koperta, paleta EURO, pół paleta
    • Długość – domyślna długość przesyłki
    • Wysokość – domyślna wysokość przesyłki
    • Szerokość – domyślna szerokość przesyłki
    • Waga – domyślna waga przesyłki
    • Zawartość – domyślna zawartość przesyłki
    • Umowa własna – jeżeli posiadasz własną umowę z Poczta Polska, to możesz ją w tym miejscu podłączyć, wpisując: Login oraz hasło do serwisu Poczty Polskiej, oraz wybierając swoje usługi.
    • Domyślny punkt nadań – miejsce, z którego będziesz nadawać przesyłki
    • Ustawienia mapy – zobaczysz tutaj listę form dostawy z twojego sklepu z możliwością przypisania do nich wyświetlania mapy, pozwalającej kupującym na wybranie punktu odbioru przesyłki Poczty Polskiej. Na tym etapie wybierasz jedną z dwóch opcji: Tak / Nie

Jeśli nie posiadasz w sklepie form dostaw Poczty Polskiej, to dodaj je i wróć do konfiguracji aplikacji. Jak poprawnie skonfigurować dostawy?

Po wprowadzeniu wszystkich domyślnych ustawień kliknij: ZAPISZ na dole strony.
Po prawidłowej konfiguracji konta, kupujący może wybrać formę dostawy powiązaną z wyświetlaniem mapy. Zobaczy wtedy możliwość wyboru punktu, w którym chce odebrać składane zamówienie.
Mama z punktami odbioru Poczty Polskiej Wysyłam z Shoper
Rys 8. Mapa z punktami odbioru Poczty Polskiej
Mama z punktami odbioru Poczty Polskiej Wysyłam z Shoper
Rys 8. Mapa z punktami odbioru Poczty Polskiej

Jak utworzyć przesyłkę Poczta Polska Wysyłam z Shoper dla jednego zamówienia?

Zaloguj się do Panelu administracyjnego sklepu.
Przejdź do listy zamówień w zakładce: Obsługa sklepu (A) > Zamówienia (B), z kolumny Akcje przy danym zamówieniu kliknij: Aplikacje (C), a następnie Nadaj przesyłkę (D).
Panel administracyjny sklepu Shoper > Obsługa sklepu > Zamówienia > Akcje > Aplikacje > Poczta Polska
Rys 9. Wybierz Pocztę Polską w Aplikacjach przy danym zamówieniu
Panel administracyjny sklepu Shoper > Obsługa sklepu > Zamówienia > Akcje > Aplikacje > Poczta Polska
Rys 9. Wybierz Pocztę Polską w Aplikacjach przy danym zamówieniu
W nowym oknie pojawi się formularz tworzenia przesyłki. Formularz tworzenia przesyłki podzielony jest na kilka sekcji:

Dane nadawcy -tutaj zobaczysz domyślne dane nadawcy, które zostały zdefiniowane w ustawieniach. Dla każdej z przesyłek masz możliwość zmiany danych nadawcy. Jeśli chcesz zmienić domyślne ustawienia danych nadawcy, przejdź do konfiguracji ustawień usługi.

Dane odbiorcy – są to dane odbiorcy pobierane bezpośrednio z zamówienia. Podczas tworzenia przesyłki masz możliwość zmiany tych danych jeśli zachodzi taka potrzeba.

Przesyłka – znajdziesz tutaj parametry przesyłki tj.:

  • Rodzaj przesyłki (Przesyłka w kartonie / Foliopak, Koperta, Paleta EURO, Pół paleta)
  • Długość
  • Szerokość
  • Wysokość
  • Waga
  • Zawartość
  • Wartość (ubezpieczenia przesyłki)
  • Sposób nadania (Zaniosę do punktu, Podjazd kuriera, Bez zamawiania kuriera)

Usługi dodatkowe

  • Pobranie – tylko dla umów własnych
  • Potwierdzenie Odbioru
  • Priorytet
  • Zadeklarowana wartość przesyłki
  • Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru

Po uzupełnieniu wszystkich pól kliknij: WYCEŃ PRZESYŁKĘ.

Następnie zobaczysz dostępne usługi. Po wybraniu danej usługi i zapoznaniu się z regulaminem kliknij: NADAJ PRZESYŁKĘ.
Wysyłam z Shoper Poczta Polska, nadaj przesyłkę
Rys 10. Wybierz usługę i nadaj przesyłkę
Wysyłam z Shoper Poczta Polska, nadaj przesyłkę
Rys 10. Wybierz usługę i nadaj przesyłkę
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Do czego służy aplikacja Poczta Polska Wysyłam z Shoper?
  • Jak zainstalować aplikację Poczta Polska Wysyłam z Shoper?
  • Jak skonfigurować aplikację Poczta Polska Wysyłam z Shoper?
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności