Jak samodzielne uruchomić kampanię Facebook Ads?

Data publikacji: 10 października 2020 Ostatnia aktualizacja: 25 listopada 2024

Na czym polega kampania Facebook Ads?

Kampania Facebook Ads jest jedną z najskuteczniejszych form reklamy, pozwalającą na szybkie dotarcie do nowych klientów. Każda reklama składa się z domeny sklepu, angażującego opisu oraz grafiki (zdjęcia produktu) i przycisku „kup teraz”.

Obecnie większość osób posiada konto na Facebooku i poszukuje na nim inspiracji zakupowych.

Co zrobić, aby sklep był gotowy na kampanię Facebook Ads?

Poradnik: Jak dostosować sklep internetowy do kampanii reklamowych na Facebooku?

Kampania Facebook Ads – jak ją uruchomić?

Cieszymy się, że chcesz zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie. Sprawdź jakie kroki musisz przejść, aby samodzielnie uruchomić reklamy Facebook Ads.

Aby uruchomić kampanię Facebook Ads, musisz spełnić osiem warunków, które zostały podane w zakładce: Zwiększaj sprzedaż (A) > Facebook Ads (B)  i kliknij przycisk: WŁĄCZ FACEBOOK ADS (C). Będzie to możliwe, jeśli twój sklep jest w 100% gotowy do rozpoczęcia kampanii (D).
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Facebook Ads
Rys 1. W Panelu sklepu sprawdzisz jakie warunki musi spełniać sklep, aby uruchomić reklamy Facebook Ads
Panel administracyjny sklepu > Zwiększaj sprzedaż > Facebook Ads
Rys 1. W Panelu sklepu sprawdzisz jakie warunki musi spełniać sklep, aby uruchomić reklamy Facebook Ads
Przed rozpoczęciem kampanii reklamowej, będziemy potrzebować dostępu jako reklamodawca do firmowego fanpage twojego sklepu.

Dostęp jest niezbędny do prowadzenia Kampanii Facebook Ads, nie będziemy ingerować w treści zamieszczane na firmowym fanpage. Jeśli jeszcze nie masz firmowego fanpage, koniecznie utwórz konto.

Więcej informacji o koncie prywatnym i biznesowym w portalu Facebook znajdziesz w artykule: Konto prywatne vs biznesowe w Facebook.

Niezbędny dostęp do strony na Facebooku możesz przyznać w łatwy sposób w Panelu administracyjnym sklepu, w zakładce: Shoper KampanieZapoznaj się z instrukcją: Jak przyznać dostęp do reklam Facebook Ads Shoper Kampanie?

W Panelu administracyjnym sklepu możesz połączyć swoje konto Facebook
Rys 2. W Panelu sklepu możesz nadać dostęp do firmowej strony typu fanapge w portalu Facebook.
W Panelu administracyjnym sklepu możesz połączyć swoje konto Facebook
Rys 2. W Panelu sklepu możesz nadać dostęp do firmowej strony typu fanapge w portalu Facebook.
Zadbaj o angażujące opisy i tytuły oraz estetyczne zdjęcia produktów.

Pamiętaj, że im lepiej nazwiesz i opiszesz swoje produkty, tym reklama będzie skuteczniejsza. Zdjęcia powinny być dobrej jakości i prezentować oferowany produkt.

Więcej informacji: Jak powinny wyglądać dobre zdjęcia produktów?

Jeśli potrzebujesz więcej informacji, skontaktuj się z nami przez komunikator znajdujący się w Panelu administracyjnym sklepu w zakładce: Shoper Kampanie

Chcesz wiedzieć więcej? Zapoznaj się z artykułem opisującym jak przygotować sklep do rozpoczęcia kampanii reklamowej Facebook Ads: Jak mam przygotować sklep do kampanii Facebook Ads?

FAQ Facebook Ads – co warto wiedzieć przed rozpoczęciem kampanii?

Jeśli masz wątpliwości dotyczące kampanii Facebook Ads, zapoznaj się z poniższym artykułem, który zawiera odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania przez właścicieli sklepów Shoper:

Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Czym są kampanie Facebook Ads i jakie mają cele?
  • Jak zadbać o przygotowanie sklepu przed startem kampanii na Facebooku?
  • Jak samodzielnie stworzyć kampanię reklamową Facebook Ads?
  • Najważniejsze pytania i odpowiedzi o Shoper Kampanie na Facebooku.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności