Działanie programu lojalnościowego z punktu widzenia klienta
- Dlaczego warto mieć program lojalnościowy w sklepie online?
- Jak aktywować program lojalnościowy w Panelu administracyjnym sklepu Shoper?
- Ustawianie reguł przyznawania punktów w programie lojalnościowym
- Jak działa program z punktu widzenia klienta sklepu?
- Klient w programie lojalnościowym – jak zdobywać i wykorzystywać nagrody?
Zalety posiadania programu lojalnościowego w sklepie internetowym
Najlepszy klient to ten, który już raz nam zaufał. Celowo na początku przypominamy starą prawdę, o której często zapominamy, planując kolejne działania marketingowe nastawione na pozyskanie nowych konsumentów.
Jednak jak się okazuje CPS (ang. cost per sale – koszt za sprzedaż) praktycznie zawsze jest znacznie niższy dla grupy osób, która już u nas kupiła, niż dla tych, których dopiero chcemy pozyskać. Między innymi dlatego dbanie o obecnych klientów powinno stanowić jeden z głównych filarów prowadzenia biznesu w e-commerce.
Odpowiednio skonstruowany program lojalnościowy umożliwia docenienie klienta poprzez nagrodzenie go produktami lub rabatami w zamian za regularne zakupy.
Jednak dobry program lojalnościowy to coś więcej niż same korzyści materialne. Przede wszystkim to także narzędzie, które pomaga nam budować świadomość marki i długofalowe relacje z klientem, które docelowo przyniosą korzyści również nam, w postaci regularnych zamówień.
- Więcej informacji: dlaczego warto wdrożyć program lojalnościowy w sklepie?
Aktywacja mechanizmu programu lojalnościowego w Shoper
Instrukcja: jak włączyć możliwość zbierania punktów za zakupy i inne akcje w sklepie?
Zasady przyznawania punktów lojalnościowych w sklepie
Po aktywacji programu lojalnościowego, warto od razu przejść do konfiguracji zasad przyznawania punktów dla klientów. Odpowiednie ustawienie reguł to klucz do skutecznej motywacji klientów do powroty i dokonywania kolejnych zakupów. Każdy sklep może dostosować system punktowy do swoich potrzeb, nagradzając różne działania klientów, takie jak zakup określonych produktów, przekroczenie konkretnej kwoty zamówienia czy zapisanie się do newslettera.
Szczegółowy przewodnik po konfiguracji tych reguł znajdziesz w artykule:
Program lojalnościowy oczami klienta – jak to działa?
Funkcjonalność programu lojalnościowego dotyczy tylko klientów zarejestrowanych w sklepie Shoper.
Liczbę zgromadzonych punktów oraz listę produktów, które może uzyskać za punkty klient zobaczy po zalogowaniu się na konto w sklepie (w zakładce: Twoje Zamówienia).
Jak klient może wykorzystać punkty w programie lojalnościowym?
Wymiany (B) – (na wcześniej ustalonych przez ciebie zasadach) dokonać może właśnie poprzez wskazaną listę, po kliknięciu: dostępne dla mnie (A).
Przykładowy widok takiego produktu w koszyku, obok innego, regularnego zakupu:
Dla klienta kluczowa na tym etapie jest informacja w koszyku dotycząca ilości punktów jakie nadal posiada wraz z listą dostępnych do wymiany produktów.
Jest to pozostała liczba punktów, po odjęciu tych, za które pojawił się w koszyku produkt na wymianę.
Widok zakładki: Twoje Zamówienia po zakupie:
Warto zapamiętać!
- Jak program lojalnościowy może zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
- Jak udostępnić klientom program lojalnościowy?
- Jak skonfigurować mechanizm przyznawania punktów lojalnościowych?
- Proces wymiany punktów lojalnościowych z punktu widzenia klienta sklepu.