Działanie programu lojalnościowego z punktu widzenia klienta

Data publikacji: 26 marca 2024 Ostatnia aktualizacja: 24 października 2024

Zalety posiadania programu lojalnościowego w sklepie internetowym

Najlepszy klient to ten, który już raz nam zaufał. Celowo na początku przypominamy starą prawdę, o której często zapominamy, planując kolejne działania marketingowe nastawione na pozyskanie nowych konsumentów.

Jednak jak się okazuje CPS (ang. cost per sale – koszt za sprzedaż) praktycznie zawsze jest znacznie niższy dla grupy osób, która już u nas kupiła, niż dla tych, których dopiero chcemy pozyskać. Między innymi dlatego dbanie o obecnych klientów powinno stanowić jeden z głównych filarów prowadzenia biznesu w e-commerce.

Odpowiednio skonstruowany program lojalnościowy umożliwia docenienie klienta poprzez nagrodzenie go produktami lub rabatami w zamian za regularne zakupy.

Jednak dobry program lojalnościowy to coś więcej niż same korzyści materialne. Przede wszystkim to także narzędzie, które pomaga nam budować świadomość marki i długofalowe relacje z klientem, które docelowo przyniosą korzyści również nam, w postaci regularnych zamówień.

Aktywacja mechanizmu programu lojalnościowego w Shoper

Instrukcja: jak włączyć możliwość zbierania punktów za zakupy i inne akcje w sklepie?

Zasady przyznawania punktów lojalnościowych w sklepie

Po aktywacji programu lojalnościowego, warto od razu przejść do konfiguracji zasad przyznawania punktów dla klientów. Odpowiednie ustawienie reguł to klucz do skutecznej motywacji klientów do powroty i dokonywania kolejnych zakupów. Każdy sklep może dostosować system punktowy do swoich potrzeb, nagradzając różne działania klientów, takie jak zakup określonych produktów, przekroczenie konkretnej kwoty zamówienia czy zapisanie się do newslettera.

Szczegółowy przewodnik po konfiguracji tych reguł znajdziesz w artykule:

Program lojalnościowy oczami klienta – jak to działa?

Funkcjonalność programu lojalnościowego dotyczy tylko klientów zarejestrowanych w sklepie Shoper.

Liczbę zgromadzonych punktów oraz listę produktów, które może uzyskać za punkty klient zobaczy po zalogowaniu się na konto w sklepie (w zakładce: Twoje Zamówienia).

Panel klienta w sklepie > Twoje zamówienia > Program lojalnościowy > Suma punktów
Rys 1. Sprawdź, jaką liczbę punktów zgromadził klient na swoim koncie.
Panel klienta w sklepie > Twoje zamówienia > Program lojalnościowy > Suma punktów
Rys 1. Sprawdź, jaką liczbę punktów zgromadził klient na swoim koncie.

Jak klient może wykorzystać punkty w programie lojalnościowym?

Wymiany (B) – (na wcześniej ustalonych przez ciebie zasadach) dokonać może właśnie poprzez wskazaną listę, po kliknięciu: dostępne dla mnie (A).

Strona sklepu internetowego > Produkty wymienialne w programie lojalnościowym
Rys 2. Widok listy produktów dostępnych dla klienta z daną liczbą punktów lojalnościowych.
Strona sklepu internetowego > Produkty wymienialne w programie lojalnościowym
Rys 2. Widok listy produktów dostępnych dla klienta z daną liczbą punktów lojalnościowych.

Przykładowy widok takiego produktu w koszyku, obok innego, regularnego zakupu:

Strona koszyka w sklepie internetowym > Zawartość koszyka > Wartość
Rys 3. W zamówieniu widać, że produkt zostanie wymieniony za odpowiednią liczbę punktów.
Strona koszyka w sklepie internetowym > Zawartość koszyka > Wartość
Rys 3. W zamówieniu widać, że produkt zostanie wymieniony za odpowiednią liczbę punktów.

Dla klienta kluczowa na tym etapie jest informacja w koszyku dotycząca ilości punktów jakie nadal posiada wraz z listą dostępnych do wymiany produktów.

Jest to pozostała liczba punktów, po odjęciu tych, za które pojawił się w koszyku produkt na wymianę.

Widok zakładki: Twoje Zamówienia po zakupie:

Panel klienta w sklepie > Zamówienia > Program lojalnościowy > Wymienione produkty
Rys 4. Klient może sprawdzić historię wymian produktów za punkty na swoim koncie.
Panel klienta w sklepie > Zamówienia > Program lojalnościowy > Wymienione produkty
Rys 4. Klient może sprawdzić historię wymian produktów za punkty na swoim koncie.
Warto zapamiętać!
W powyższym artykule zostało wyjaśnione:
  • Jak program lojalnościowy może zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?
  • Jak udostępnić klientom program lojalnościowy?
  • Jak skonfigurować mechanizm przyznawania punktów lojalnościowych?
  • Proces wymiany punktów lojalnościowych z punktu widzenia klienta sklepu.
Czy ten artykuł był pomocny?
Tak
Nie
Dziękujemy za odpowiedź!
Udostępnij artykuł:

Przetestuj sklep internetowy
przez 14 dni za darmo

Korzystaj ze wszystkich funkcji oprogramowania za darmo i bez zobowiązań.

Testuj wszystkie funkcje przez 14 dni bez zobowiązań. Zakładając sklep poprzez podanie
adresu e-mail akceptujesz nasz Regulamin i Politykę Prywatności